Європейська федерація транспорту та навколишнього середовища провела дослідження та виявила, що з часом автомобілі стають все ширшими, а найбільшими порушниками в Європі є кросовери.
Зростання продовжується
Дані показують, що нові пасажирські транспортні засоби стають на один сантиметр ширшими кожні пару років, пише MotorCar. Отже, ці дедалі ширші автомобілі стають занадто великими для доріг і паркувальних місць на Старому континенті.
Усі ознаки свідчать про те, що ця тенденція триватиме й без регулятивних дій європейських законодавців. Поточна максимальна ширина ЄС, що застосовується до всіх транспортних засобів, 255 см, була прийнята, щоб обмежити розширення автобусів і вантажівок у середині 1990-х років, і ніколи не призначалася для легкових автомобілів. Обмеження не стримує тенденцію до все більших позашляховиків (включно з пікапами), і є переконливі аргументи для його перегляду.
Середня ширина нових автомобілів в ЄС зараз перевищує 180 см, і близько половини продажів зараз перевищує цей показник. 180 см є ключовим порогом, оскільки це часто використовувана мінімальна специфікація для ширини вуличного паркування в Європі. При паркуванні на місцях шириною 180 см транспортні засоби, що перевищують цю ширину, просто не поміщаються. Транспортні засоби, які виходять за межі місця паркування, займають місце у тих, хто йде по пішохідній доріжці, або у транспортних засобів, що рухаються по дорозі.
У дослідників виникло також занепокоєння через те, що тенденція до розширення продовжує розвиватися з великими позашляховиками та пікапами, які наближаються або перевищують 200 см. BMW X5 (200,4 см), BMW X6 (200,4 см), BMW X7 (200 см), Mercedes Benz GLS (195,6 см), Audi Q8 (199,5 см), Porsche Cayenne (198,3 см), Land Rover Defender (199,6 см), Land Rover Range Rover Sport (199 см) і VW Touareg (198,4 см). При цьому до них вже приєдналися Mercedes Benz EQS (195,9 см), Volvo EX90 (196,4 см), Kia EV9 (198 см) і BMW XM ( 200,5 см). Найбільш продаваний американський пікап Dodge RAM, який імпортується в Європу, має розміри до 208,5 см у ширину, перевищуючи 180-сантиметрові місця для паркування майже на 30 см.
Перегляд дозволеної ширини
Вважається, що європейські законодавці мають переглянути максимальну ширину легких транспортних засобів.
Перегляд обмеження максимальної ширини легких транспортних засобів (легкових автомобілів, кросоверів, позашляховиків, пікапів і фургонів) є життєво важливим для захисту громадського простору від подальших посягань, включаючи пішохідні доріжки, проїжджу частину та прилеглу парковку.
Постійне зростання відбувається не лише через попит на більш просторі автомобілі; на це також впливає посилення правил безпеки. Одним з легко помітних прикладів є розширені стійки в сучасних автомобілях порівняно з кількома десятиліттями тому. Оскільки регулятори вимагають більше функцій безпеки, автовиробникам потрібен додатковий простір для розміщення необхідного обладнання. Зі збільшенням розміру зростає і вага, що має негативні наслідки для ефективності автомобіля через збільшення споживання палива та викидів, але це вже інша історія.
Однією з рушійних сил цієї тривожної тенденції є позашляховики. Попит породжує пропозицію, і автовиробники з радістю виконують це завдання. Крім того, існує занепокоєння щодо безпеки, оскільки дослідження, проведене Бельгійським інститутом безпеки дорожнього руху, виявило деякі тривожні результати. Дані про ДТП, зареєстровані в Бельгії з 2017 по 2021 рік, показали, що підвищення передньої частини автомобіля на 10 відсотків збільшує ризик загибелі пішохода або велосипедиста на 30 відсотків.
Що ж робити? Європейська федерація транспорту та навколишнього середовища вважає, що ця тенденція не припиниться, якщо європейські законодавці не вживуть регуляторних заходів й не обмежать ширину нових автомобілів.