Стало відомо, чому українці перед блекаутами скуповують електрокари

Час читання: 2 хв.
1

Прогнозується, що зимові місяці будуть складними для енергетиків, оскільки на горизонті можливі відключення електроенергії. Однак українці, відомі своїм оптимізмом, продовжують встановлювати рекорди з купівлі електромобілів, демонструючи зростаючу тенденцію до сталого транспорту.

У вересні українці стали свідками чергової віхи в автомобільному секторі, коли було укладено понад 6 000 угод купівлі-продажу електромобілів, що стало новим рекордом на автомобільному ринку країни. Прикметно, що більше половини цих угод припадає на імпортні транспортні засоби.

Інститут досліджень автомобільного ринку проаналізував реєстрації та розподілив 20 найпопулярніших моделей електромобілів за трьома сегментами: імпорт вживаних автомобілів, перепродаж на внутрішньому ринку та купівля нових електромобілів.

Динаміка ринку електромобілів

Реклама

Цифри вражають, відображаючи 144% зростання покупок електромобілів порівняно з вереснем 2022 року та 8,9% зростання порівняно з серпнем 2023 року. Статистика підкреслює тенденцію до швидкого зростання і є щомісячним рекордом продажів електромобілів в Україні.

Серед електромобілів, проданих у вересні, значна частка (99%) припадає на легкові автомобілі, а решта – на вантажівки. Важливо, що більше половини електромобілів (57,6%) були імпортовані з-за кордону, що є історичним максимумом в електричному сегменті українського авторинку.

Сприятливу динаміку імпорту можна пояснити нульовою ставкою мита, що робить реєстрацію електромобілів більш економічно вигідною порівняно зі звичайними транспортними засобами. Звільнення від сплати ПДВ (20% від вартості) та мита (10% від вартості), а також мінімальний акцизний податок (1 євро за 1 кВт ємності батареї) додатково стимулюють імпорт.

На внутрішньому ринку 29,8% проданих електромобілів були частиною загальних угод купівлі-продажу, а вражаючі 12,6% були абсолютно новими покупками, що є найвищим показником у цьому сегменті ринку.

Популярні електромобілі на українському ринку

Nissan Leaf продовжує домінувати на внутрішньому ринку, в першу чергу завдяки своїй доступності та відносно доступній ціні, забезпечивши собі перше місце з продажу. За ним впритул слідують Volkswagen E-Golf і Tesla Model 3.

У сегменті свіжоімпортованих електромобілів свою популярність зберіг Nissan Leaf, за ним слідують Volkswagen E-Golf і Tesla Model 3. Цей вживаний імпорт продовжує користуватися попитом у споживачів.

Серед нових електромобілів набирають популярність такі моделі, як Volkswagen ID.4 і Toyota bZ4X, причому значна частина цих автомобілів постачається з Китаю, що демонструє помітну тенденцію на українському ринку електромобілів.

Отже, українці з ентузіазмом ставляться до електромобілів, щомісяця встановлюючи нові рекорди з їхньої купівлі. Цей ентузіазм свідчить про значний зсув у бік сталого та екологічно чистого транспорту, що закладає основу для більш зеленого майбутнього автомобільного ландшафту країни.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!