5 причин, чому стрімко падають ціни на авто в Китаї

0
70

На найбільшому у світі автомобільному ринку спалахнула жорстка цінова війна: китайські та західні виробники знижують ціни, пропонують дилерські подарунки, роблять великі знижки. Кожен стимулює покупців, як може, аби вижити і залишитися на ринку.

Середня ціна на електромобіль у Китаї вже значно нижча, ніж у решті світу, близько 35 000 доларів США в порівнянні з 60 000 доларів в Європі та 70 000 доларів у Сполучених Штатах.

Приклади стимулів проведених брендами:

  • Volkswagen знизив ціни на свої електромобілі ID.3 та ID.4 на 18%.
  • Changan Automobile запропонував знижки у розмірі 3000 USD та безкоштовну зарядку.
  • Rising Auto від SAIC у вересні 2023 знизив ціну Rising F7 на 2750 USD.
  • Tesla знизила ціни на моделі 3 та Y у Китаї на 1100-1900 USD і провела акцію субсидування на модель 3 у 1100 USD.
  • Voyah Free 2023-2024 знизив стартову ціну на новинку до 36660 USD в порівнянні з ціною на попередню версію з таким же силовим агрегатом за 45820 USD.
Останні новини:  З 1 жовтня українських водіїв почали штрафувати на 510 гривень за просте порушення

І це ще не весь перелік! Понад 40 автовиробників знизили ціни на свої авто у Китаї.

Знижки склали кілька сотень доларів для більш дешевих моделей та десятки тисяч доларів для пропозицій вищого класу.

П’ять причин, чому ціни на авто в Китаї стрімко падають

1 причина

Раніше китайський уряд проводив програму субсидування. Коли ця програма закінчилася, конкуренція серед виробників злетіла до космосу. А конкуренція серйозна: у Китаї налічується близько 300 китайських виробників, і це лише EV.

2 причина

У Китаї щороку посилюються стандарти викидів. Через це виробники традиційних авто намагаються розвантажити запаси старих автомобілів, які під ці стандарти не підходять.

3 причина

Такі бренди, як Tesla, дуже агресивно демпінгують конкурентів ціною, змушуючи решту учасників ринку різко знижувати ціни. Зниження цін на Tesla не обмежується Китаєм. Tesla також знизила ціни в Сполучених Штатах та Європі, і її конкуренти наслідували цей приклад. Але Китай – це головна і “жирна” точка продажів. Демпінг вже показує свої результати: експерти вважали, що Volkswagen, намагаючись витримати конкуренцію і продаючи свою нову модель ID.4, не запрацює, а швидше спрацює в мінус.

4 причина

Кількість конкурентів лише зростає. Didi, провідна китайська служба таксі та доставки, розробила електромобіль із BYD для своїх водіїв. Xiaomi, виробник смартфонів, заявив, що планує запустити електромобіль наступного року. Навіть Evergrande, забудовник нерухомості, зацікавився виробництвом електромобілів. Нещодавно ми писали про виробника побутової техніки Haier, який теж хоче створити свій автомобільний бренд.

5 причина

Споживачі звикли чекати на зниження цін. Китайська асоціація автомобільних дилерів заявила минулого місяця, що пішохідний трафік до дилерських центрів злетів після уцінок, але замовлення скоротилися. Коли всі чекають на знижки, складно щось продати за сьогоднішньою ціною. На це накладається азіатська ментальність: покупка за найнижчою ціною у Китаї – це національний вид спорту.

Які інструменти використовуються для стимуляції продажів

Автомобільні компанії та дилерські центри зараз роблять все можливе для клієнтів. Наприклад, деякі дилери дарують флакони парфумів, якщо ви просто прийшли на тест-драйв. Команди продажів мають свої польові офіси біля зарядних станцій в надії заманити водіїв від конкурентів.

Покупці не в захваті від таких агресивних продажів: один із покупців розповів, що минулого місяця він відвідав дилера Volkswagen. Продавець затримався до кінця робочого дня і благав його пройти тест-драйв. Гість погодився покататися машиною, а потім почав отримувати щоденні телефонні дзвінки від продавця з пропозиціями нижчих цін.

Не всі бренди беруть участь

Nio ET5 Touring

Деякі бренди не планують брати участь у ціновій війні: Вільям Лі, виконавчий директор Nio, однієї з провідних китайських компаній з виробництва електромобілів, сказав, що планує тримати Nio подалі від цінової війни, яку він назвав “нездоровою та нестійкою“.

До чого призведе війна

Багато хто порівнює центову війну на авто з бумом на виробництво смартфонів, коли новий технологічний продукт залучає безліч новачків. У 2015 році у Китаї налічувалося понад 100 виробників смартфонів. Це число значно скоротилося до чотирьох основних місцевих брендів та Apple, які є на ринку. Багато не китайських брендів, таких як Samsung, у Китаї зараз практично неможливо знайти.

Цуй Дуншу, генеральний секретар Китайської асоціації легкових автомобілів заявив:

“Зрештою компанії з невеликими продажами або поганими технологіями будуть легко ліквідовані”.
Джерело:  Новини Ю

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!