Авто

Volvo EX90 став новим флагманом шведської марки

Кросовер EX90 взагалі не передбачає версій із двигунами внутрішнього згоряння. З ними залишиться нинішній XC90, який переживе ще одну модернізацію і в другій половині десятиліття піде в історію, як і всі інші Volvo з двигунами внутрішнього згоряння. До 2030 року в модельному ряду їх просто не залишиться.
Що стосується новинки, то вона більша за XC90. У довжину — на вісім сантиметрів, завширшки — на три, проте висота зменшена на два з половиною, і колісна база майже не відрізняється.
В основі машини лежить платформа SEA1, розроблена концерном Geely (якому належить Volvo), для машин із великою колісною базою. До речі, на ній побудована модель Polestar 3, представлена ​​трохи раніше.
Volvo пропонують з двома силовими установками, між якими є багато спільного: двомоторна схема, батарея ємністю 110 кіловат-годин і приблизно рівний запас ходу 580 кілометрів за циклом WLTP.
Початкова модифікація розвиває 408 сил, 770 Нм і розганяє машину до сотні менше, ніж за 5.9 секунд. Важить такий кросовер 2818 кілограмів.
Модифікація Performance на секунду швидше розвиває 517 сил і 910 Н·м. На початку руху та при середніх навантаженнях працює лише один мотор, і машина є, по суті, передньопривідною. Другий, задній двигун підключається в моменти прискорень. Спеціальний режим Constant AWD дозволяє задіяти обидва двигуни примусово і нагадує блокування центрального диференціала.
Але найголовніше — це величезна кількість найсучаснішої електроніки. За простором навколо машини стежить лідар, п’ять радарів та шістнадцять ультразвукових сенсорів. Отриману інформацію опрацьовує процесор Nvidia Orin, але програмне забезпечення Volvo розробляла самостійно. Покришку на дорозі машина помітить з відстані 120 метрів, людину — на вдвічі більшу дистанцію. І все це, зауважте, вночі.
Ті, хто сидить у машині, теж без нагляду не залишаться. Дві камери та один інфрачервоний датчик стежать за водієм. Якщо він задріме, система відразу ж видаватиме попереджувальні сигнали, а за відсутності реакції зупинить машину і зв’яжеться з екстреними службами. Окремі датчики стежать, чи не забули в машині дитину чи домашню тварину. Замість шкіри в обробці використовується тканина з домішкою вовни.
Виробництво EX90 стартує на початку наступного року у США, пізніше підключиться і китайський завод Geely. Стартову ціну в Німеччині вже оголошено: 105 550 євро.
Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Volvo

Останні записи

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025

Чому запас ходу електромобіля падає взимку і як цього уникнути

З настанням холодів електромобілі та їхні власники стикаються зі значними випробуваннями. Багато водіїв помічають, що…

24.11.2025