Статті

Відомо, які обороти двигуна треба тримати взимку

Зима – складний період як для силових агрегатів автомобіля, так і для автовласника. Мало хто з автомобілістів пам’ятає, що від оборотів, на яких переважно експлуатується двигун, залежить не лише його довговічність, а й безпека водія та пасажирів.

Вважається, що оптимальний діапазон оборотів атмосферного двигуна лежить у межах 2500-4500 об/хв. Для турбованого агрегату нижня межа може бути знижена до 2100 об/хв. Іншими словами, будь-якому мотору найкорисніше працювати, видаючи приблизно 50-70% від максимального крутного моменту. Вищесказане цілком справедливе й у зимової експлуатації. З тим застереженням, що при русі з двигуном, який ще не встиг прогрітися, варто тримати його оберти нижче — в районі 2500 об/хв. Все сказане вище легко втілюється в життя на ТЗ з механічною КП. А власники машин з “автоматами” різних типів можуть сказати, що для них “казки” про обороти двигуна безглузді.

Мовляв, АКП сама обирає, на яку передачу їй перейти. Відповідно, впливати на швидкість обертання коленвала «движка» людина, що сидить за кермом, нібито не може. Справді, більшість автомобільних «мозків» налаштовані працювати мотора на мінімально можливих (у конкретній ситуації) оборотах. Для цього КП завжди прагнуть перейти на найвищу з можливих передач. Їх так налаштовують автовиробники у примарній гонитві за екологічністю. Проте більшість АКП все-таки дозволяють водієві впливати на обороти двигуна, припиняючи прагнення силових агрегатів до «холостих». Тільки на зовсім бюджетних моделях легковиків у їх примітивних «автоматів» немає режиму роботи КП під назвою «спорт».

В інших він, як правило, присутній. Тим часом, переключивши трансмісію в «спортивний» режим, ми змушуємо її завжди, за будь-якої швидкості руху, намагатися тримати знижену передачу і, відповідно, трохи підвищені обороти мотора. У якихось авто “в спорті” мотор не опускає їх нижче 2000 за хвилину, в інших тримає мінімум 2500. Деякі “автомати” мають опцію ручного перемикання передач. Тут все просто: водій сам їх переклацає кнопкою або хитанням джойстика КП, підтримуючи оптимальні обороти “движка”. Результат один: двигун працює в оптимальному для себе режимі та живе довше. Хоча, звичайно, палива при цьому він витрачає трохи більше.

Зауважимо, що особливо корисно тримати трохи підвищені обороти двигуна взимку. У цьому випадку він може швидко видати велику потужність, — наприклад при необхідності зробити швидкий маневр. Але головне, що в умовах слизької зимової дороги може виникнути необхідність у плавному уповільненні, так, щоб машину не потягло через втрату зчеплення з дорогою. Що дуже зручно та безпечно робити шляхом гальмування двигуном. Працюючим майже “на холостих” мотором такий прийом не виконати, це можливо тільки на підвищених оборотах. Таким чином, взимку особливо рекомендується постійно їздити з двигуном, чий колінвал крутиться зі швидкістю 2500 об/хв і трохи вище. Буде цілей і двигун, і машина, і її водій із пасажирами.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Mercedes CLA 220 отримав двигун, розроблений разом із Geely

Mercedes-Benz оприлюднила повні характеристики гібридного седана CLA 220 модельного року 2026. Головна новина - бензиновий…

17.12.2025

Українці все частіше купують авто з Америки: імпорт зріс у два рази

У листопаді українці придбали 5,5 тисяч вживаних легкових автомобілів, ввезених зі США, що в 2,2…

17.12.2025

Mercedes-Benz назвав дату прем’єри електричного мінівена VLE

Компанія Mercedes-Benz опублікувала нове тизерне фото електровена VLE та назвала точну дату його прем'єри. Раніше…

17.12.2025

Нові краш-тести показали, хто реально робить безпечні авто

Страховий інститут дорожньої безпеки США (IIHS) опублікував нові результати краш-тестів, проведених за жорсткими методиками. Лідером…

17.12.2025

Названо всі слабкі місця двигуна Volkswagen 1.2 TSI EA111

Турбований двигун 1.2 TSI EA111 встановлювали на компактні моделі Volkswagen, Skoda та Seat з 2009…

17.12.2025

Шестимісна Tesla Model YL отримала сертифікацію для Європи

Стало відомо, що оновлена шестимісна версія електрокросовера Tesla Model YL 2025 успішно пройшла обов'язкову сертифікацію,…

17.12.2025