У Євросоюзі теж є обмеження в 50 км/год, і це робиться для того, щоб захистити життя людей.
Про це заявив голова Консультативної місії ЄС Кястутіс Ланчінскас в інтерв’ю “Європейській правді”.
Він розповів, що деякі великі європейські міста зараз навіть обговорюють можливість знизити швидкість до 30 км/год на деяких вулицях.
“Цифру в 50 км/год не взяли зі стелі! Науково доведено, що на швидкості до 50 км/год – зовсім інша реакція водія, гальмівний шлях автомобіля та інші параметри”, – зазначив голова місії.
Водночас, за його словами, не йдеться про те, щоб обмеження діяли на всіх вулицях.
“Є вулиці, де можна безпечно їздити навіть на 90 км/год – там, де немає світлофорів, де є відбійники, де тротуари відділені від проїжджої частини”, – сказав Ланчінскас.
“Обмеження швидкості завжди підтримується комплексом заходів. По-перше, це інженерні споруди – кільцеві перехрестя, спеціальні “кишені” при в’їзді в місто, на яких водій змушений знижувати швидкість, “лежачі поліцейські” перед перехрестями й пішохідними переходами тощо. Потім – автоматичні системи контролю швидкості. І тільки тоді вже – поліцейська діяльність”, – наголосив він.
Крім того, за словами голови місії ЄС, допуск у 20 км/год перевищення швидкості без штрафу має бути скасований.
“Нормальний допуск – до 5 км/год, адже є похибка приладу, наприклад. В окремих країнах буває 10 км/год. Наприклад, за плюс 9 км/год ще немає покарання, а за 10 – вже є. Але 20 – такого я ніде не пам’ятаю”, – заявив він.