Кросовери вже завоювали світ. Їх купують через практичність, солідний імідж і збільшений дорожній просвіт. А також через психологічну впевненість у тому, що вони можуть проїхати далі бездоріжжям, ніж будь-який середньостатистичний автомобіль. Проте не всі представники сегменту позашляховиків мають талант всюдихода і навіть нескладне завдання — таке, як вибратися з мокрого снігу, наприклад, вирішити досить складно.
З цієї причини фахівці Autonews склали список із 6 кросоверів, які точно не стануть рішенням для районів із великою кількістю снігу. До цього списку спеціаліст включили низку автомобілів.
Citroen C3 Aircross
Маленький француз нещодавно пройшов фейсліфтинг, метою якого є підвищення його популярності серед споживачів, а доступний як з бензиновими, так і з дизельними двигунами потужністю від 82 до 110 к.с.
Однак під привабливою зовнішністю ховається невеликий міський хетчбек, доступний лише переднім приводом. Дорожній просвіт C3 Aircross складає всього 175 мм, що також не дуже корисно для його характеристик бездоріжжя, особливо в умовах сильного снігу.
Peugeot 2008 року
Коли мова заходить про Citroen, не можна не відзначити його брата Peugeot, хоча щодо поганих позашляхових можливостей у 2008 року все не зовсім так, як у C3 Aircross. Справа в тому, що система повного приводу тут не передбачена, тому якщо вам потрібна допомога двох осей одночасно, ця модель не найкращий вибір.
З іншого боку, кросовер Peugeot має дорожній просвіт 200 мм і оснащений системою Grip Control, яка активує електроніку для отримання максимальної потужності з двох провідних коліс. Тому ця модель умовно включена до списку.
Geely Coolray
Китайський кросовер нині не продається у країнах ЄС, але на інших ринках, навіть у Європі, має стійкий попит. Під його капотом знаходиться 3-циліндровий турбомотор об’ємом 1,5 літра, що розвиває 150 л. (У Китаї такий же двигун має потужність 177 л.с.), і це цілком прийнятна цифра.
На бездоріжжі модель Geely, незважаючи на свій дорожній просвіт 196 мм, не є вдалим рішенням. Причина у додаткових спортивних елементах на кузові, які обов’язково випадуть під час проїзду пересіченою місцевістю. Двигун та 7-ступінчаста роботизована коробка передач не справляються з керуванням на проблемних ділянках дороги належним чином.
Cadillac ХТ4
Компактний Cadillac на відміну від попередніх представників списку, у всіх модифікаціях має повний привід. Система цілком вдала – така ж використовується у Toyota RAV4 у модифікації з 2,5-літровим мотором. То що тут робить ця модель?
Дуже просто – її дорожній просвіт становить лише 172 мм, а кути в’їзду та з’їзду – 13,9 та 26 градусів відповідно. Отже, XT4, ймовірно, «потоне» навіть там, де решта пройдуть.
Lexus UX
Не краще справи і у компактного японського кросовера, форма якого більше нагадує хетчбек. Формально у нас версія з повним приводом – UX 250h AWD, і працює вона з окремим електродвигуном, що приводить у рух задні колеса. Це максимально допоможе вибратися зі снігу на парковці, але не більше.
Ще у японця довгий передній звис, що ускладнює пересування по важкопрохідній місцевості. Додайте до цього невеликий дорожній просвіт – 160 мм, і варіатор, і ви зрозумієте, що ця модель – не найкращий вибір для районів із великою кількістю снігу.
MINI Countryman
Позашляхові функції Countryman трохи кращі, але це не повинно заспокоювати його власника. Його дорожній просвіт всього на 5 мм більший, ніж у Lexus UX – 165 мм, а за задню вісь відповідає штатна муфта.
Проте сама модель не призначена для їзди по пересіченій місцевості, тому що її підвіска безперечно спортивна, а її сила — на рівній дорозі, що справедливо і для більшості інших автомобілів у цьому списку.
Mercedes-Benz GLA
Дорожній просвіт цього авто становить всього 143 мм. Щоб краще зорієнтуватися, скажімо, що дорожній просвіт останнього покоління VW Golf більший на 5 мм.
Так, у GLA безліч талантів, деякі з яких особливо вражають, але позашляхові здібності не входять до їх числа. Тому навіть якщо ви вирішите заплатити серйозну суму за цю модель, знайте, що на бездоріжжі вона може завдати вам серйозних неприємностей.