Гібридні автомобілі – ті, які мають ДВЗ (двигун внутрішнього згорання) та електромотор, який черпає заряд від електробатареї. Формально вони поділяються на такі три групи:
Попри те, що сьогодні майже всі чули про гібридні автомобілі, більшість людей насправді не знають про різні типи таких машин, які є на ринку. А різняться вони дуже суттєво. У цій статті ми в uamotors розглянемо 3 основних типи гібридних транспортних засобів і опишемо те, що робить кожного з них унікальним.
Повністю гібридні транспортні засоби оснащені як бензиновим двигуном, так і електричним. Більшість повних гібридів на певну відстань працюють виключно на електричній енергії. Зазвичай це відбувається на нижчих міських швидкостях, і разом з тим є однією з причин, чому ви можете побачити витрати палива в місті значно менші, ніж на шосе (тоді як в усіх стандартних автомобілях з ДВЗ навпаки).
Повні гібриди поділяють на два принципово різні види: так звані «паралельні гібриди» (або звичайні гібриди) та «серійні гібриди».
У випадку паралельних гібридів двигун внутрішнього згорання працює як разом з електромотором, так і самотужки, коли батарея розрядиться. Також можливий рух винятково на електротязі, зазвичай на старті і невеликих швидкостях. Пробіги на чистій електриці вимірюються декількома десятками кілометрів, але цього вистачає, щоби в умовах міста ви не платили маже нічого за своє пересування. Коли батарея розряджається – вона сама собі «бере» енергію при русі автомобіля, доки знову не акумулює її.
Прихильником паралельних гібридів здавна виступала фірма Toyota. Сьогодні можна знайти гібридну модифікацію з такою технологією майже у кожної моделі Toyota, а також Lexus.
Значно особливішими є серійні гібриди. В такому випадку у рух автомобіль приводить лише і лише електромотор! Завжди! ДВЗ слугує лише для вироблення електроенергії, яка іде до батареї, а звідти її забирає електродвигун. Бензиновий двигун насправді ніяким чином не з’єднаний з трансмісією і колесами.
Найяскравішим виробником серійних гібридів сьогодні є компанія Nissan зі своєю технологією e-Power. Вона застосовується на таких моделях як Note, Kicks (для японського ринку), Qashqai та X-Trail та буде впроваджуватись ширше надалі.
Фактично, повні гібриди заряджають свою акумуляторну батарею виключно за рахунок енергії від бензинового двигуна, а також рекуперативного гальмування.
Усі попередньо згадані гібридні машини заряджають свої акумулятори виключно за допомогою внутрішніх засобів рекуперації енергії. Основна відмінність від них plug-in гібридів полягає в тому, що останні можуть заряджати свої акумулятори як завдяки рекуперації, так і за допомогою зовнішніх зарядних пристроїв – зарядних кабелів, підключених до розетки. Як наслідок, під’єднувані гібриди мають більший запас ходу на електротязі, ніж «паралельні повні» гібриди. Можна сказати, що plug-in гібриди виступають ніби зв’язувальною ланкою між повністю гібридними автомобілями та електромобілями.
До речі, деякі під’єднувані гібриди, як-от Chevrolet Volt чи Honda Clarity PHEV, можуть запускати ДВЗ для накопичення електроенергії в акумуляторах, не зв’язуючи його без необхідності з трансмісію і колесами. Тобто деякою мірою подібно до серійних гібридів.
На даний час плаг-ін гібриди є найбільш поширеним типом гібридних автомобілів. Їх виробляють усі – та ж сама Toyota (Prius/RAV4 PHEV), Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Volkswagen, Ford, Land Rover та купа інших фірм.
Найновішим технічним рішенням є так звана «м’яка» гібридна установка, яка, як правило, не рухає автомобіль лише на електричній енергії. Взагалі назва тут доволі оманлива. По факту, це всього лиш стартер-генератор, який використовується для невеликого прискорення роботи бензинового двигуна автомобіля, як правило, при розгоні з мертвої точки.
Також ця система бере на себе живлення енергоємних робочих пристроїв, таких як клімат-контроль чи ввімкнене світло. Батареї такого стартера-генератора беруть енергію від роботи двигуна та від рекуперації – тобто при гальмуванні.
М’які гібридні системи зараз дуже популярні у багатьох різних компаній: eAssist (General Motors), eTorque (FIAT-Chrysler), EQ Boost (Mercedes-Benz), i-MMD (Honda) та ін.
Mercedes-Benz запровадив нову технологію фарбування, яка поки що буде використовуватися лише в рамках програми персоналізації…
Зимою бути водієм — це справжнє випробування. Коли настають холоди, на дорозі стає в рази…
Різкий удар шини об бардюр, або інший твердий об'єкт викликає здуття на боковині. «В результаті…
Автолюбителі часто запитують: чим відрізняються двигуни Volkswagen TSI від Audi TFSI? Виявляється, різниця більша в…
Автомобілі, які випускає Toyota та її преміальний суббренд Lexus вважаються практично невбивними, але останнім часом…
Які зміни обіцяє зміна покоління для моделі пофантазували художники порталу «TopElectricSUV», які задіяли у своїх…
Leave a Comment