У листопаді минулого року компанія BMW представила шоу-кар Concept XM: найпродуктивніший позашляховик марки, який стане серійним. При цьому, незважаючи на нетеплий прийом, який надала концепт-кару публіка, у компанії BMW пообіцяли зберегти до 90% зовнішніх елементів для «товарної» моделі. Тепер же, через 2 місяці, про Concept XM висловився колишній дизайнер BMW Френк Стівенсон. Його критика виявилася емоційною.
Найбільш негативно Френк Стівенсон висловився про вид збоку Concept XM , назвавши його “найбезглуздішим” за всі вивчені ним сто років автомобільного дизайну. Він виділив надмірно підкреслені колісні арки, «карикатурно коротке» переднє звисання машини, а також велику кількість ліній конструкції, кожна з яких має свій напрямок і претендує на першість, викликаючи візуальну плутанину. Якщо говорити про передок Concept XM , то тут дизайнер розкритикував маленькі фари, що візуально укрупнюють і без того гігантські «ніздрі» решітки радіатора.
Але не обійшлось і без позитивних моментів. Їх виявилося лише два: першим став цілісний капот, який з обох боків спускається до колісних арок, а другим — чорна лінія, яка об’єднує ручки дверей і створює відчуття порядку збоку.
На думку Френка Стівенсона, причиною, чому компанія BMW обрала спірний напрямок у дизайні, може бути свідоме бажання випускати “потворні автомобілі”, щоб після цього повернутися до колишнього стилю і відвоювати назад любов клієнтів. Відповідно до його другої теорії, марка BMW поєднує найбільш непривабливі риси з метою створити щось безпрецедентне. Але не виключено, що дизайнери просто «збожеволіли», підсумував Френк Стівенсон.