Всесвітня популярність не гарантує вічного життя. Це твердження справедливо не тільки по відношенню до людей, а й автомобілів. Деякі моделі йдуть з «життя» в похилому віці, інші в самому розквіті сил.
Відмовлятися від своїх дітищ доводиться навіть іменитим люксовим виробникам. Причин тому може бути безліч – низький попит, застарілі технології, скорочення витрат.
Ми зібрали топ-10 відомих моделей, які або вже зняті з виробництва, або їх випуск припиниться найближчим часом. У «десятку» увійшли тільки ті автомобілі, відродження яких не передбачається найближчим часом.
Mercedes X-Class
Mercedes X-Class – наймолодша модель в нашій добірці. Пікап дебютував в 2018-м. А вже через рік з’явилися перші чутки про те, що німці мають намір зняти модель з виробництва. Так і сталося – в травні 2020-го виробництво «ікса» було припинено.
Низька популярність X-Class пояснюється завищеною ціною і декількома відкличними кампаніями, які довелося провести, щоб усунути заводські дефекти.
Перший пікап Mercedes побудований на агрегатах Nissan Navara. Автомобіль випускався на іспанському заводі японської марки. В його основі лежить рама сходового типу з нерозрізним мостом. Привід – з підключенням або постійний повний.
Гамма двигунів пікапа складалася з дизелів Renault-Nissan і німецького турбодизеля V6 потужністю 258 кінських сил і 550 Нм крутного моменту.
Toyota FJ Cruiser
FJ Cruiser – мабуть, найяскравіший позашляховик Toyota. Однак неабиякий дизайн не зміг врятувати модель – її виробництво припинилося в 2017 році, коли була випущена остання прощальна спеціальна версія авто. Щоправда, продавалася вона тільки в Японії. Серійно ж FJ не випускається з 2013-го.
Своє рішення, попрощатися з FJ Cruiser, японці не пояснили. Швидше за все, проблема полягала в тому, що автомобіль безнадійно застарів як морально, так і технічно. А його продажі не могли похвалитися високими показниками.
Toyota FJ Cruiser був побудований на рамному шасі Land Cruiser Prado. Автомобіль цінувався за невибагливість, високий дорожній просвіт і тяговитість. Але одночасно з цим він піддавався суворій критиці за погану оглядність, маленький багажник і незручні задні сидіння.
BMW i8
У 2013-му – рік дебюту – гібридний i8 був найбільш інноваційним автомобілем BMW. Однак проект не отримав продовження. І в 2020-му німецька марка відмовилася від моделі на користь інших напрацювань.
BMW i8 комплектувався гібридною силовою установкою, до складу якої входять:
- електромотор, який встановлений на передній осі;
- акумулятор ємністю 7,1 кіловат-години;
- 1,5-літровий бензиновій мотор.
У сукупності агрегати видають до 374 кінських сил. Купе розганяється з місця до «сотні» за 4,4 секунди і розвивало максимальну швидкість 250 кілометрів на годину.
В ході останнього оновлення в 2018 році віддача електродвигуна була збільшена до 143 кінських сил, а ємність батарей – до 11,8 кіловат-години.
Ford Mondeo
Не пощадив час і Ford Mondeo – останній екземпляр американського седана був випущений в серпні 2020 року.
Ford Fusion, відомий на європейському ринку під ім’ям Mondeo, вирішено було зняти з виробництва через падіння попиту. Це був останній седан в модельній лінійці марки. Тепер «Форд» зосередиться на більш популярних позашляховиках, кросоверах і пікапах.
Місце останнього седана Ford на конвеєрі заводу в Мексиці займе новітній Bronco Sport, який стане найдоступнішим кросовером марки.
Volkswagen Beetle
Останній Volkswagen Beetle зійшов з конвеєра в липні 2019 року. Одна з найпопулярніших моделей в світі випускалася протягом 80 років. «Народний» автомобіль збирали на декількох підприємствах, в тому числі в Німеччині та Мексиці.
Beetle – найбільш іменитий автомобіль в нашій добірці. «Жук» був створений Фердинандом Порше за дорученням Адольфа Гітлера. «Малюк» був покликаний стати бюджетним народним автомобілем.
Протягом десятиліть «Жук» мав задньомоторне компонування, поки в 1998 році не з’явився New Beetle, побудований на архітектурі Volkswagen Golf.
Renault Scenic
Західні ЗМІ стверджують, що Renault вирішила поставити хрест на компактвені Scenic.
У минулому році продажі Renault Scenic в Європі впали на 16%. До того ж модель випускають на заводі у Франції, який планується перепрофілювати під випуск електромобілів.
Ще одна причина відмовитися від «Сценика» – фінансове становище Renault-Nissan. Через арешт екс-глави альянсу Карлоса Гона 2019 рік Renault вперше за 10 років завершила зі збитком. У 2020-му ситуація тільки погіршилася через пандемію коронавірусу.
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero – легенда в світі позашляховиків. Але навіть цей титул не врятував його від «вимирання». За даними журналістів, автомобіль буде знятий з виробництва в 2021 році. І послідовника у нього не буде.
В Японії прощання з Pajero затягнулося: там позашляховики ще збирають на експорт, проте попит на них продовжує падати. У зв’язку з цим в Mitsubishi ухвалили рішення згорнути виробництво.
Audi TT
Доводиться скорочувати витрати і Audi. Тому компанія вирішила відмовитися від одного зі своїх спорткарів – купе TT.
Audi TT базується на платформі Volkswagen. Автомобіль пропонується, як з бензиновими, так і дизельними моторами потужністю від 184 до 310 кінських сил. А на «зарядженому» Audi TT – RS – 2,5-літровий турбомотор видає до 460 кінських сил і 528 Нм крутного моменту.
Chevrolet Aveo
Про те, що Chevrolet Aveo незабаром піде в історію, стало відомо ще в 2018 році. Тоді General Motors, якому належить Chevrolet, оголосив про плани відмовитися від випуску легковиків і зосередиться на кросоверах, позашляховиках і електромобілях.
Останні роки продажі Aveo постійно знижувалися. Наприклад, якщо в 2016 році в США дилери продали 55,2 тисячі машин, то в 2019 році продажі впали до 13,9 тисяч штук.
За перший квартал 2020 року модель розійшлася в кількості 4,3 тисячі штук.
Історія Aveo почалася в 2002 році. У різних країнах модель продавалася під різними назвами. Зокрема, в Україні, де автомобіль збирався на Запорізькому автозаводі, Aveo також була відома, як ЗАЗ «Віда».
Opel Zafira
В Європі Opel Zafira встиг стати практично народним «бусіком». У першому поколінні сімейний мікроавтобус міг похвалитися відмінною ходовою частиною, яку доводили до розуму фахівці з Porsche. І це був завидний козир. Відпрацював він здорово, але недовго. І тепер його місце на ринку передано кросоверу Opel Grandland X, розробленому вже в співдружності з PSA.
Але закриття проекту ніяк не пов’язане з переходом бренду у французькі руки. Мінівену з сімома місцями конкурувати з новими кросоверами просто неможливо. І це проблема не тільки Opel. Мінівени повільно вмирають у всій Європі.