Авто

“Сліпа зона” в автомобілях: що потрібно знати і як не потрапити в ДТП

Практичний кожен, незалежно від того, сидів він за кермом чи ні, чув про існування ” мертвих зон “. Як правило, коли мова йде про “мертвих” або ж “сліпих зон”, всі уявляють собі фури. При цьому на легкових автомобілях є аналогічні мертві зони, які нерідко призводять до ДТП.

Що таке “мертва зона”

Якщо по-простому, то це ділянка дороги, який водій не бачить через конструктивні особливості автомобіля. А ось тепер варто розібратися, які особливості в конструкції автомобіля впливають на появу “мертвих зон”.

“Cліпі зони” легкового автомобіля:

Передні стійки. Створюють одну з найменших “сліпих зон”, яка може “поглинути” максимум пішохода.

Праве дзеркало. Найбільша “сліпа зона” для водія, так як воно розташоване максимально далеко від водійського сидіння і дає мінімальний кут огляду. У деяких країнах в ПДР навіть є пункт про необхідність повороту голови при перестроюванні направо.

Як контролювати “сліпу зону”

Поворот голови. Саме банальна уважність і зайва обережність дозволять уникнути інцидентів з “мертвими зонами”. Якщо секунду назад ви бачили авто, а під час перестроювання воно зникло, то швидко поверніть голову і перевірте ситуацію на дорозі.

Додаткові дзеркала. Так, майже в будь-якому автомагазині продаються спеціальні асферичні дзеркала різних форм і розмірів, які кріпляться на звичайне дзеркало. Вони допомагають розширити кут огляду дзеркал по максимуму, але все одно не є 100% гарантією.

Асистенти допомоги при перестроюванні. Як правило, на сучасних автомобілях такий датчик йде навіть на відносно дешевих моделях. Він реагує на рух в “сліпій зоні” автомобіля, після чого загоряється спеціальний індикатор в самому дзеркалі заднього виду, який попереджає водія про потенційну небезпеку. Для старіших моделей такі датчики можна встановити самостійно, купивши універсальні набори.

Камери кругового огляду. Недешева система, яка зустрічається тільки в преміальних автомобілях і деяких бізнес-седанах. Подібна система досить зручна при паркуванні, але от у випадку з рухом по трасі, її корисність зводиться практично до нуля.

Є умовні схематичні позначення, які непогано вивчити перед виїздом на дорогу. При цьому варто пам’ятати, що в кожному авто “сліпі зони” будуть відчуватися по-різному, тому в виявленні “мертвих зон” свого і чужих авто допоможе тільки практика.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025