Авто

“Сліпа зона” в автомобілях: що потрібно знати і як не потрапити в ДТП

Практичний кожен, незалежно від того, сидів він за кермом чи ні, чув про існування ” мертвих зон “. Як правило, коли мова йде про “мертвих” або ж “сліпих зон”, всі уявляють собі фури. При цьому на легкових автомобілях є аналогічні мертві зони, які нерідко призводять до ДТП.

Що таке “мертва зона”

Якщо по-простому, то це ділянка дороги, який водій не бачить через конструктивні особливості автомобіля. А ось тепер варто розібратися, які особливості в конструкції автомобіля впливають на появу “мертвих зон”.

“Cліпі зони” легкового автомобіля:

Передні стійки. Створюють одну з найменших “сліпих зон”, яка може “поглинути” максимум пішохода.

Праве дзеркало. Найбільша “сліпа зона” для водія, так як воно розташоване максимально далеко від водійського сидіння і дає мінімальний кут огляду. У деяких країнах в ПДР навіть є пункт про необхідність повороту голови при перестроюванні направо.

Як контролювати “сліпу зону”

Поворот голови. Саме банальна уважність і зайва обережність дозволять уникнути інцидентів з “мертвими зонами”. Якщо секунду назад ви бачили авто, а під час перестроювання воно зникло, то швидко поверніть голову і перевірте ситуацію на дорозі.

Додаткові дзеркала. Так, майже в будь-якому автомагазині продаються спеціальні асферичні дзеркала різних форм і розмірів, які кріпляться на звичайне дзеркало. Вони допомагають розширити кут огляду дзеркал по максимуму, але все одно не є 100% гарантією.

Асистенти допомоги при перестроюванні. Як правило, на сучасних автомобілях такий датчик йде навіть на відносно дешевих моделях. Він реагує на рух в “сліпій зоні” автомобіля, після чого загоряється спеціальний індикатор в самому дзеркалі заднього виду, який попереджає водія про потенційну небезпеку. Для старіших моделей такі датчики можна встановити самостійно, купивши універсальні набори.

Камери кругового огляду. Недешева система, яка зустрічається тільки в преміальних автомобілях і деяких бізнес-седанах. Подібна система досить зручна при паркуванні, але от у випадку з рухом по трасі, її корисність зводиться практично до нуля.

Є умовні схематичні позначення, які непогано вивчити перед виїздом на дорогу. При цьому варто пам’ятати, що в кожному авто “сліпі зони” будуть відчуватися по-різному, тому в виявленні “мертвих зон” свого і чужих авто допоможе тільки практика.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

У Японії обрали фіналістів на звання найкращого авто року

У межах шоу Japan Mobility Show 2025 оголосили фіналістів 46-го конкурсу "Автомобіль року в Японії"…

31.10.2025

Топ-7 непомітних причин, чому ви втомлюєтеся за кермом швидше, ніж здається

Ви впевнені, що причина вашої втоми після довгої поїздки - лише затори? Японські інженери, відомі…

31.10.2025

Експерт розповів, коли саме варто переходити на зимові шини

За словами експерта, не слід чекати календарної зими: якщо температура повітря стабільно тримається близько +5…

31.10.2025

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025