Авто

“Сліпа зона” в автомобілях: що потрібно знати і як не потрапити в ДТП

Практичний кожен, незалежно від того, сидів він за кермом чи ні, чув про існування ” мертвих зон “. Як правило, коли мова йде про “мертвих” або ж “сліпих зон”, всі уявляють собі фури. При цьому на легкових автомобілях є аналогічні мертві зони, які нерідко призводять до ДТП.

Що таке “мертва зона”

Якщо по-простому, то це ділянка дороги, який водій не бачить через конструктивні особливості автомобіля. А ось тепер варто розібратися, які особливості в конструкції автомобіля впливають на появу “мертвих зон”.

“Cліпі зони” легкового автомобіля:

Передні стійки. Створюють одну з найменших “сліпих зон”, яка може “поглинути” максимум пішохода.

Праве дзеркало. Найбільша “сліпа зона” для водія, так як воно розташоване максимально далеко від водійського сидіння і дає мінімальний кут огляду. У деяких країнах в ПДР навіть є пункт про необхідність повороту голови при перестроюванні направо.

Як контролювати “сліпу зону”

Поворот голови. Саме банальна уважність і зайва обережність дозволять уникнути інцидентів з “мертвими зонами”. Якщо секунду назад ви бачили авто, а під час перестроювання воно зникло, то швидко поверніть голову і перевірте ситуацію на дорозі.

Додаткові дзеркала. Так, майже в будь-якому автомагазині продаються спеціальні асферичні дзеркала різних форм і розмірів, які кріпляться на звичайне дзеркало. Вони допомагають розширити кут огляду дзеркал по максимуму, але все одно не є 100% гарантією.

Асистенти допомоги при перестроюванні. Як правило, на сучасних автомобілях такий датчик йде навіть на відносно дешевих моделях. Він реагує на рух в “сліпій зоні” автомобіля, після чого загоряється спеціальний індикатор в самому дзеркалі заднього виду, який попереджає водія про потенційну небезпеку. Для старіших моделей такі датчики можна встановити самостійно, купивши універсальні набори.

Камери кругового огляду. Недешева система, яка зустрічається тільки в преміальних автомобілях і деяких бізнес-седанах. Подібна система досить зручна при паркуванні, але от у випадку з рухом по трасі, її корисність зводиться практично до нуля.

Є умовні схематичні позначення, які непогано вивчити перед виїздом на дорогу. При цьому варто пам’ятати, що в кожному авто “сліпі зони” будуть відчуватися по-різному, тому в виявленні “мертвих зон” свого і чужих авто допоможе тільки практика.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen оскаржує позов власників ID.4 через сенсорні кнопки на кермі

Після кількох місяців судових позовів у США, де власники електричного кросовера ID.4 звинуватили Volkswagen у…

22.11.2025

Перші зображення нового кросовера, що замінить Mazda CX-3

За останнє десятиліття кросовери Mazda стали одними з найпопулярніших серед шанувальників японських авто завдяки зручності,…

22.11.2025

Поліція посилює контроль за зимовими шинами: що варто знати водіям

У листопаді поліція активніше перевіряє стан шин і частіше штрафує за невідповідну гуму. Хоча конкретних…

22.11.2025

Експерт розповів, при якій температурі двигун із мастилом 5W-30 та 5W-40 виходить з ладу

Багато водіїв уважно стежать за станом авто й перед холодами замінюють моторну оливу, щоб полегшити…

22.11.2025

Audi представила свій перший електрокросовер без фірмових кілець

На автосалоні в Гуанчжоу відбулася прем'єра Audi E SUV Concept - другої моделі нової електричної…

21.11.2025

Ford представив модернізований Mondeo: перші фото

На автосалоні в Гуанчжоу Ford показав оновлений Mondeo 2026, який отримав помітні зміни у дизайні…

21.11.2025