Categories: Авто

Що буде якщо не прогрівати взимку АКПП

Share

Більшість автомобілістів знають, що взимку потрібно прогрівати двигун. Але далеко не всі знають, що потрібно ще й прогрівати АКПП. Сьогодні ми розповімо, чому потрібно гріти гідромеханічну АКПП.

Гідромеханіка з 1980-х років

До цих пір можна побачити на деяких автомобілях коробки з гідравлічно-вакуумним керуванням і звичайним механічним регулятором тиску. Швидкість включення передач регулюється за рахунок підбору перерізів каналів і енергії гідроакумуляторів.

Це надійні коробки, але взимку вони можуть погано працювати через надто густе масло і через сильний зносу. До повного прогріву можливі жорсткі перемикання або зависання на одній передачі.

У деяких старих коробок можна поламати маслонасос при прогазовках на холодній коробці.

Стара гідромеханіка з електронним управлінням

Найчастіше зараз зустрічаються електроннокеровані «автомати» з використанням тільки on / off-соленоїдів і механічним приводом селектора.

Це прості і надійні коробки, але через постійну експлуатації без прогріву у них можуть бути такі ж проблеми, як у «класики». Вони чутливі до зміни в’язкості масла, але трохи виручають «розумні» блоки управління.

Гідромеханіка з одним лінійним соленоідом

Такі коробки дуже добре захищають себе від проблем при роботі з в’язким маслом в холодну погоду. Проте, прогрівати їх теж потрібно. В іншому випадку пошкодиться механічна частина і гідравліка. Особливо це стосується старих коробок, і в тому випадку, якщо масло давно не міняли.

Врахуйте, що холодні старти сильно перевантажують лінійний соленоїд регулювання тиску.

Сучасні гідромеханічні коробки

В останні роки автовиробники перейшли на соленоїди зі змінним потоком. Найскладніші конструкції – керовані соленоїди з підпружиненим клапаном. Вони не тільки складні, але і швидко зношуються. Проте, американський концерн General Motors любить такі конструкції.

«Складні» соленоїди характерні для шестиступінчастих «автоматів». У деяких випадках для скорочення проводки плати управління переносять всередину коробки.

Коли «складні» соленоїди зношені, коробка, особливо взимку, починає погано виконувати свої функції. Відбувається швидкий процес її руйнування.

Підведемо підсумок

Водії, які їздять на автомобілях з сучасними «автоматами», довго не помічають, що почалися проблеми. Коли вони це розуміють, то уже пізно. Доводиться в кращому випадку викладати гроші на ремонт, а в гіршому – купувати нову коробку.

Старі «автомати» мають більш виражені симптоми, але вони витриваліші, в тому числі при низьких температурах.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названі основні правила безпеки на зимових дорогах

Рівень безпеки сучасних автомобілів настільки високий, що можна бути впевненим у безпеці поїздки навіть у…

23.02.2025

Skoda Space готують до дебюту: електромобіль тестують у морозних умовах

Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…

23.02.2025

Автомеханік розповів, навіщо потрібні робот та варіатор, якщо є автомат

Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…

23.02.2025

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025