Categories: Авто

Чому українці не поспішають пересідати на електромобілі

Share

Лише за рік продажі електромобілів в Україні подвоїлися. Але загальна електрифікація країні не світить: невдовзі сюди хлине потік дешевих старих бензинових і дизельних машин із Європи.

Як повідомляє НВ Бізнес, українці загалом усе частіше стають власниками машин, що залежать не від викопного палива, а від струму. За підсумками минулого року співвітчизники купили 5,3 тис. електрокарів — це вдвічі більше, ніж у 2017-му.

А лише за січень — серпень 2019-го національний автопарк поповнився 4,8 тис. автомобілів на електротязі. Відносний приріст у сегменті легкових машин «під напругою» становить 47%, а продажі комерційних автомобілів за півріччя подвоїлися.

Загалом в Україні зареєстровано вже майже 30 тис. електрокарів. До того ж нових і дорогих авто серед них зовсім небагато. А якщо говорити про «багато», то це — про Nissan Leaf.

У загальній структурі продажів е-машин за вісім місяців 2019-го ці японські хетчбеки відхопили майже 50%. Водночас Tesla Model 3, BMW i3 і FIAT 500е, що розмістилися далі в топі продажів, мають значно менші частки — 8%, 5% і 4,3% відповідно.

Чому Leaf попереду всіх, та ще й із великим відривом? Він дешевий: на ринку модель можна придбати за 360 тис. грн. І це не унікальна маркетингова політика Nissan — Leaf офіційно в Україні не продають. Переважна більшість е-карів японського бренду, що їздять країною, — уживані авто з американського або європейського ринків.

Конкуренти, як із пробігом, так і нові, значно дорожчі. Словосполучення «нова машина» — взагалі не про цей сегмент ринку: серед легкових електромобілів лише один із десяти був новим на момент продажу, а серед комерційних частка машин із нулем на спідометрі — 5%. За даними маркетингової компанії IRS Group, середній вік придбаних українцями електрокарів становить чотири роки.

А все тому, що нові електромобілі програють цінову війну не тільки Leaf, які попоїздили, а й прямим конкурентам, що мають під капотом звичний двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ). Так, новий електричний хетчбек гольф-класу Hyundai Ioniq коштує від 770 тис. грн, а з пробігом — від 550 тис. грн. Водночас співставний із ним за розмірами Hyundai Accent із салону продають мінімум за 354,5 тис. грн. Така ж історія і з е-фургончиком Renault Kangoo ZE: у салоні він коштує від 704,7 тис. грн, а однотипний із ним Renault Dokker із ДВЗ — від 258,9 тис. грн.

Схожа різниця цін і на вторинному ринку. От тому Україна досі є країною, орієнтованою на традиційне паливо: серед усіх куплених торік нових машин е-автомобілі становили частку 0,8%, а серед уживаних — 3,4%.

Отже, хоч їх продажі й зростають, електрокари, як і раніше, можуть собі дозволити далеко не всі. І ці дехто, з огляду на географію продажів, переважно зосереджені у Києві та столичній області: на цей регіон припадає половина всіх угод із купівлі подібних чотириколісних апаратів. Ще чверть мешкає в Одеській області. Такі дані наводить Олександр Кравцов, співзасновник компанії Electrocars, яка торгує уживаними машинами з електричним рушієм. Решта 25% розподіляються рештою країни.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Що робити, якщо ваше авто заблокували на парковці

Будь-який водій може опинитися в ситуації, коли його авто заблокували на парковці іншим транспортним засобом.…

27.06.2025

Вживані кросовери, які краще уникати при покупці

В Україні з кожним роком зростає продаж як нових, так і вживаних кросоверів. Значна частина…

27.06.2025

Правильне розміщення відеореєстратора: як уникнути штрафу водіям в Україні

Хоча відеореєстратор давно став звичайним аксесуаром для більшості українських водіїв і часто слугує вагомим доказом…

27.06.2025

Оновлений Renault Megane кросовер вперше показали на фото

Повністю електричний Renault Megane, який у 2021 році перетворився на купеподібний кросовер із приставкою e-Tech…

27.06.2025

Renault представить бюджетний кросовер C-класу

Розробка нового кросовера Renault у сегменті C-класу триває активними темпами. До офіційної прем'єри, яка запланована…

27.06.2025

Skoda і Volkswagen готують автомобілі нового типу

Індійські ЗМІ розкривають плани концерну VAG на місцевий ринок. Зокрема, вони опублікували інформацію про майбутні…

27.06.2025