Всі чули і з жалем згадують про двигуни-мільйонниках з 1980-1990-х. У XXI столітті виробники під натиском екологів і маркетологів перестали робити надійні мотори. Автовласники заговорили про те, що надійність і ресурс залишилися в минулому, а усі двигуни тепер одноразові. Їх або дорого і складно капіталити, або вони взагалі не ремонтуються.
Велика частка правди в цьому є, у більшості сучасних моторів ресурс близько 200 тис. км і це при дбайливій експлуатації. Наприклад, Hyundai чесно заявляє, що ресурс мотора у «Соляріса» – 180 000 км. Однак ресурсні двигуни все-таки залишилися Більшість з них розроблялися досить давно або є похідними моторів 1990-х. Тим не менш, вони все ще ставляться на нові автомобілі.
Renault K7M
У бюджетному класі автомобілів найбільше надійних простих і старих моторів. Вони не такі ефективні, як нові алюмінієві з турбонаддуванням, і більш ненажерливі, але зате з ними не виникає проблем. Вони запросто проходять по 350-400 000 км, а в руках таксистів і по 600 000 км.
Звання найнадійнішого двигуна в малому класі можна заслужено віддати французькому мотору К7М, який встановлюється, наприклад, на Sandero і Logan. Він з’явився в 1995 році, 8-клапанний, видає від 75 до 90 к.с. і простий до божевілля – ламатися там просто нема чому.
Renault К4М
Ще один реношний мотор. З’явився він на рубежі століть, в 1999 році. Він теж надійний, але трохи складніший за попередника. Цей агрегат важче переносить високі навантаження, зате потужніший і встановлюється на цілу лінійку популярних у нас машин: Logan, Sandero, Duster, Kaptur, Nissan Almera.
Opel Z18XER
1,8-літровий опельовський мотор похвалитись досить консервативною конструкції. Він складніший, ніж попередні, але і тягати йому доводиться важчі машини С і D-класів, такі як Opel Astra, Chevrolet Cruze, Opel Zafira, Insignia, Vectra.
У нього регульований термостат, ремінний привід ГРМ, а потужність 140 к.с. На машинах С-класу він ходить передбачувано довше, ніж на більш важких машинах, але в будь-якому випадку це не той двигун, якого потрібно боятися.
Hyundai-Kia-Mitsubishi G4KD/4B11
Йдеться про сучасні двигуни на Hyundai/Kia. Але в дійсності ці мотори ведуть свій родовід від дволітрових японських моторів Mitsubishi серії 4G63. Агрегати не тільки схожі по конструкції, але і мають таку ж хорошу надійність і ресурс.
Час змусив використовувати систему регулювання фаз газорозподілу, а привід ГРМ – ланцюговий, що складніше і дорожче, ніж ремінь, але інших претензій до двигунів немає. Потужність зазвичай близько 150 к.с., щоб укладатися в вигідну податкову ставку, а встановлювалися ці мотори на величезну кількість моделей: Hyundai Elantra, i30, ix35, Sonata, Kia Cerato, cee’d, Optima, Sportage, Mitsubishi Lancer, ASX, Outlander та інші.
Renault-Nissan MR20DE/M4R
Франко-японський концерн створив цей дволітровий бензиновий мотор в 2005 році. Він не має новітніх систем і турбіни. Більше того, конструктивно він недалеко втік від двигунів серії F родом з 1980-х. Встановлюється на безліч моделей, але в Україні найбільше відомий по Nissan Qashqai, X-Trail, Renault Fluence, Scenic.
Toyota 2AR-FE
Це 2,5-літровий мотор, який випускають з 2008 року. Оснащений системою зміни фаз газорозподілу Dual VVT-i і видає зазвичай 165-180 к.с. Двигун встановлюється на Toyota та Lexus.
Надійність мотора практично зразкова, заявлений ресурс близько 300 000 км, а потім капремонт – і ще стільки ж. Ланцюг ГРМ треба міняти приблизно раз в 150 000 км, і буде щастя.
Hyundai-Kia-Mitsubishi G4KE/4B12
Навіть за назвою моторів можна зрозуміти, що вони конструктивно дуже близькі до моторів G4KD/4B11, про які ми писали вище. Об’єм цих двигунів 2,4 літра. Зараз їх ставлять на Hyundai Sonata, Kia Optima, Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser, Peugeot 4007. Видають двигуни близько 160-190 к.с.
У корейців цей двигун відноситься до сімейства Tetha і випускається з 2007 року. Ресурс мотора близько 250 000 км, але запчастини і ремонт недорогі, тому й ходять такі двигуни і по півмільйона кілометрів.
Toyota 2GR-FE (2GR-FSE)
Це великі і потужні 3,5-літрові мотори, випускаються з 2007 року і видають від 268 до 300 к.с. Незважаючи на об’ємність і високу потужність, серед моторів такого класу він є мало не ідеалом. Ресурс близько 300 000 км без будь-яких серйозних ремонтів, простота конструкції і безпроблемність, особливо у версії без безпосереднього вприскування.
Ці двигуни відомі за потужними модифікаціям Toyota Camry, Rav4, Highlander, Alphard, Lexus ES, GS.
Висновок
Як бачите, надійні мотори є. І всі вони атмосферні. Більш того, серед них немає жодного дизеля.
Що ще хочеться сказати, так це те, що самі живучі мотори ставляться зазвичай на бюджетні машини, а об’ємні двигуни (останні з рейтингу) хоч і надійні в своєму класі, по простоті і надійності не зрівняються з тими малолітражними двигунами, про які згадувалось на початку.