Авто

Чому не можна глушити двигун одразу після поїздки на трасі

Звичка глушити двигун відразу після поїздки по трасі може обернутися серйозними витратами – особливо для власників автомобілів з турбонаддувом. Про це нагадав автомеханік, за його словами, більшість водіїв не надають значення тому, наскільки сильно нагрівається турбіна під час руху на високих швидкостях, і продовжують діяти за звичкою, вимикаючи запалення одразу після зупинки.

Під час руху трасою турбокомпресор розганяється до 250 тисяч обертів на хвилину, а температура його робочих елементів досягає 1000 градусів за Цельсієм. Коли двигун вимикається миттєво, подача оливи припиняється, але при цьому деталі ще не встигають охолонути. В результаті залишки оливи починають буквально пригоряти до стінок, перетворюючись на тверді відкладення. Згодом це призводить до закупорки масляних каналів, погіршення мастила і, як наслідок, виходу турбіни з ладу.

Вартість такої поломки може досягати 100 тисяч гривень, особливо якщо йдеться про сучасні турбовані дизелі або бензинові мотори. Навіть відновлення коштуватиме недешево. Олексій Степанцов наголошує: всього 1–1,5 хвилини холостого ходу після інтенсивної поїздки достатньо, щоб гаряче залізо охололо, а система мастила продовжувала працювати до повного завершення обертання турбіни. Цей простий крок може продовжити термін служби вузла на роки.

Крім того, фахівець рекомендує відключати систему старт-стоп у пробках, щоб не провокувати надлишкові пуски та перегрів. Заміна оливи має проводитися кожні 7,5–9 тисяч кілометрів, з використанням лише марок, які рекомендує виробник. А після холодного запуску краще утриматись від різких прискорень.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

В Україні штрафуватимуть водіїв за пасажирів без ременів

Багато українських водіїв досі вважають, що користування ременем безпеки - особистий вибір пасажира. Однак закон…

20.11.2025

У Європі сповільнюється перехід на електрокари

Hyundai заявила, що реальний попит на електромобілі в Європі помітно відстає від попередніх прогнозів, і…

20.11.2025

Названо найменш надійний преміальний седан у 2025 році

При виборі нового автомобіля покупці особливо звертають увагу на надійність, адже сучасні машини коштують значних…

20.11.2025

Експерти пояснили, який тиск має бути у зимових шинах

Перехід на зимові шини давно став обов'язковим для більшості водіїв, але не менше уваги варто…

20.11.2025

Mercedes готує новий E-Class 2027 із запасом ходу близько 800 км.

Mercedes-Benz розпочав дорожні випробування нового покоління E-Class, яке повністю замінить нинішній EQE та надійде у…

20.11.2025

Flexis розширює список послуг для електропарків та готує новий фургон

Спільне підприємство Flexis, створене Renault Group, Volvo Group та CMA-CGM, презентувало оновлену стратегію на виставці…

20.11.2025