Купівля вживаного автомобіля залишається найпопулярнішим способом змінити особистий транспорт. Але найбільше покупців лякає можливість придбати машину з серйозними проблемами в двигуні – адже це “серце” автомобіля, і його ремонт може обійтися дуже дорого. Наш автоексперт пояснює, на що звертати увагу, щоб не потрапити в халепу.
Перше, що варто перевірити – це колір і характер диму з вихлопної труби. Це простий і дуже інформативний тест.
Перед перевіркою прогрійте мотор до робочої температури (10-15 хвилин), потім зробіть кілька різких натискань на газ. Якщо з’являється сизий (сірувато-синій) дим, це тривожний сигнал: двигун може “спалювати” оливу. Причини – зношені поршневі кільця, маслознімні ковпачки або навіть проблеми з турбіною.
Біла пара – нормальне явище у холодну погоду. Але якщо вона не зникає після прогріву і має запах антифризу – ймовірно, у циліндри потрапляє охолоджувальна рідина (може бути пробита прокладка ГБЦ).
Чорний дим – ознака збагаченої паливної суміші або несправностей у системі впорскування. Це менш критично, ніж “масляний” дим, але все ж вимагає уваги.
Огляньте моторний відсік. Шукайте сліди патьоків оливи, антифризу чи інших технічних рідин, особливо в районі стику головки блоку з самим блоком – саме там знаходиться прокладка ГБЦ, пробій якої часто проявляється підтіканням.
Також звертайте увагу на надмірну кількість герметика в місцях з’єднань – це може бути спроба приховати текти. Нерідні патрубки, хомути та свіжі болти на двигуні – ознаки ремонту, не завжди якісного.
Після візуального огляду заведіть двигун. У нормі він повинен працювати рівно, без вібрацій, стуків чи деренчання.
Сильна вібрація, сторонні шуми або нестабільні оберти холостого ходу – все це сигнали потенційних проблем із подушками двигуна, запалюванням, ГРМ або навіть глибоких внутрішніх несправностей. Будь-який незвичний звук – привід насторожитися.
Погляньте на щиток приладів. Якщо горить лампа “Check Engine” чи інші попереджувальні індикатори – машину треба діагностувати глибше.
Недобросовісні продавці можуть навіть виймати лампочки, щоб приховати помилки. Вирішити проблему допоможе звичайний OBD-II сканер або Bluetooth-адаптер – він покаже активні й збережені коди несправностей.
Обов’язково проведіть тест-драйв. Автомобіль має добре реагувати на газ, впевнено набирати оберти, не диміти під час розгону. Якщо розгін млявий, з’являються провали або дивні звуки – можлива проблема з компресією, паливною системою або турбіною.
Toyota висловила занепокоєння через те, що деякі виробники позначають автомобілі з 48-вольтовими mild-hybrid системами як…
Коли на вулиці хуртовина, двірники стукають по склу, а температура падає до мінус двадцяти, відразу…
Кросовер Kia Sportage веде свою історію з далекого 1993 року. 2021-го року цей світовий бестселер…
Для багатьох автолюбителів купівля двох комплектів сезонної гуми на литих дисках здається ідеальним рішенням –…
В українських водіїв незабаром може з'явитися нова причина для занепокоєння - система штрафних балів. Це…
Японський ринок зустрічає нову версію Nissan Leaf 2026 - тепер це електричний кросовер , який…
Leave a Comment