Якщо придивитися до будь-якого сучасного кросовера або позашляховика зверху – можна помітити характерні ребра на даху. Ця особливість дизайну – не просто примха інженерів, а життєво важливий елемент конструкції.
Головна причина рифлення – посилення жорсткості кузова. У високих авто типу Toyota RAV4 або Volkswagen Tiguan площа даху значно більша, ніж у седанів, а стійки вищі. Без додаткових ребер жорсткості кузов міг би “грати” на бездоріжжі та навіть перекошуватися, що в критичних ситуаціях заважало б відчинити двері. Рифлений дах працює як додатковий силовий елемент, він розподіляє навантаження при ударах зверху, що особливо важливо для позашляховиків.
Але це ще не все – ребра на даху серйозно впливають на аеродинаміку. В аеродинамічних трубах інженери з’ясували: такі елементи знижують опір повітря на 5-7%, що економить паливо і зменшує шум у салоні. Кожне ребро ретельно прораховується. Іноді їх розташування змінюють по 10-15 разів, поки не доб’ються ідеального результату.
А ось у низьких малолітражок гладкі дахи – їхній кузов і так доволі жорсткий, а невеликі розміри дають змогу обійтися внутрішніми підсилювачами. Але для масивних кросоверів рифлення залишається обов’язковим – без нього ні про яку безпеку і комфортну їзду не могло б бути й мови. Тож наступного разу, коли будете мити машину, зверніть увагу на ці непомітні, але такі важливі ребра жорсткості.