З настанням тепла багато водіїв знову ставлять собі традиційне запитання: чи потрібно прогрівати двигун у літній період? Особливо це цікавить власників авто з пробігом, турбованими двигунами, а також прихильників “старої школи”.
За словами експерта, навіть улітку запуск двигуна супроводжується звичними процесами: починає циркулювати мастило, поступово нагріваються деталі, а електроніка працює за “холодною” паливною картою. Водночас тепле повітря і незагусле мастило значно полегшують стартові умови для мотора.
У спекотну пору року достатньо 20-30 секунд роботи на холостих обертах (для авто з автоматичною коробкою – трохи більше), аби стабілізувався тиск оливи і адаптувався блок управління. Після цього можна рушати – без зайвого простою.
Навпаки, затяжний холостий прогрів влітку – шкідлива звичка. Експерт називає кілька причин:
- витрата пального зростає (за 5-10 хвилин витрачається до 0,5 літра бензину);
- свічки запалювання швидше забруднюються через збагачену суміш;
- пальне може потрапляти в оливу, розріджуючи її;
- можливий перегрів через погану вентиляцію підкапотного простору, особливо в машинах із забрудненим радіатором.
Оптимальний порядок дій для літа виглядає так:
- Запустити двигун.
- Зачекати 20-30 секунд.
- Почати рух, уникаючи високих обертів.
- До повного прогріву не перевищувати 2500-3000 об/хв.
Втім, є винятки. Якщо авто має турбодвигун, великий пробіг, довго не використовувалося або провело ніч у тіні й двигун повністю охолов – йому можна дати трохи більше часу на прогрів. Але не більше однієї хвилини.