Багато водіїв згадують про рециркуляцію лише взимку, вважаючи, що вона допомагає швидше прогріти салон і не пропускає холодне повітря з вулиці. Дехто ж використовує цей режим постійно, сприймаючи його як універсальне рішення для боротьби з вихлопними газами, неприємними запахами та іншими забрудненнями ззовні. Однак медики та автоексперти попереджають: тривале використання рециркуляції може бути шкідливим для здоров’я.
Функція рециркуляції справді незамінна в деяких ситуаціях, наприклад, коли ви застрягли в пробці біля автобуса або їдете поруч з димлячим КамАЗом. В такому випадку натискання кнопки дозволяє заблокувати проникнення забрудненого повітря ззовні. Однак важливо пам’ятати: використовувати цей режим слід лише обмежений час.
Чому це важливо? Тому що без припливу свіжого кисню повітря в салоні починає циркулювати по замкнутому колу. Вже через 15-20 хвилин, якщо в машині є кілька пасажирів, рівень вуглекислого газу може значно зрости. Це призводить до млявості, головного болю та зниження концентрації — явні ознаки кисневого голодування. Це особливо небезпечно за кермом, оскільки уповільнюються реакції, а увага стає розсіяною.
Зимою ситуація може погіршитися, адже хоча рециркуляція допомагає швидше прогріти салон, вона також сприяє запотіванню стекол та ускладнює роботу системи вентиляції. Як тільки вікна почали мутніти, це перший сигнал, що час вивести автомобіль на свіжий повітряний потік. Навіть якщо на вулиці мороз, увімкніть подачу свіжого повітря.
Експерти рекомендують використовувати рециркуляцію лише в конкретних випадках: увімкнули, проїхали забруднену ділянку і вимкнули. Лише так вона буде корисною, а не завдасть шкоди.