Чи потрібно прогрівати двигун у холодну пору року

Час читання: 3 хв.
2

Більшість експертів нагадують, що прогрівати треба було старі автомобілі. У свою чергу сучасні авто терпимі до пониження температур – вже з 80-х років більшість машин стали комплектувати інжекторами, які можуть самостійно визначати потрібне співвідношення палива і повітря, інформує Ukr.Media.

Виробники автомобілей в книзі технічної експлуатації часто вказують, що мотор, встановлений в машині, прогрівати не потрібно. За їх словами, дана процедура є безглуздою витратою палива, а в багатьох країнах тривала робота двигуна на холостому ходу, особливо в житлових кварталах, зовсім заборонена, тому що через це можуть навіть оштрафувати. Виходить, що прогрів двигуна автомобілю не потрібен? Ні, все не так просто, і в рамках даної статті ми пропонуємо розглянути, навіщо прогрівати двигун, і що буде, якщо цього не робити перед поїздкою.

Можливі проблеми при експлуатації непрогрітого двигуна
Керівництво з технічної експлуатації автомобіля, виданим виробником, не завжди містить актуальну інформацію для регіону, де експлуатується машина. У світі продається безліч іномарок, але технічну літературу з ними не завжди адаптують до реалій нашої країни. Не прогріваючи двигун перед поїздкою, водій ризикує наблизити необхідність капітального ремонту мотора максимально. Розглянемо докладно, чому необхідно прогрівати двигун перед поїздкою.

Реклама

Температура моторної оливи
Про те, що масло необхідно своєчасно міняти, знає кожен водій, але не всі розуміють, яким чином змащуючий елемент діє в двигуні. Під час роботи двигуна масло «бігає» по ньому, наче кров по організму людини. Коли двигун зупиняється, масло стікає в піддон, і на елементах двигуна залишається лише невелика масляна плівка. Чим довше двигун не заводиться, тим менша ця плівка, і тим небезпечніше вирушати в поїздку без прогріву двигуна.

В теплу пору року, щоб моторне масло після старту двигуна розійшлося по каналах і почало виконувати свою роботу, йому потрібно близько 30 секунд. Тому в перші 30 секунд після пуску мотора вирушати в поїздку не можна навіть влітку. Взимку ж ситуація ускладнюється, оскільки за час простою масло стає густим через низьку температуру, і йому потрібен додатковий час, щоб пройти повне мастильне коло і увійти в робочу температуру.

Робота масляного фільтра
Якщо почати рух автомобіля на непрогрітому двигуні, виникає високий ризик пошкодження маслозйомних і компресійних кілець, розташованих на проточках поршня. Як відомо, кільця встановлені в двигуні для зняття надлишок масла і створення компресії. При роботі на них припадають серйозні навантаження, оскільки вони труться об стінки циліндрів.

Багато водіїв помічали, що впродовж декількох секунд після старту двигуна він працює на підвищених обертах, які через деякий час опускаються. Пов’язано це саме з ходом циліндрів двигуна. При прогріванні циліндри, як і будь-який метал, розширюються на декілька мікрон, за рахунок чого звільняються з-під стиснення кільця. В цей же момент елементи двигуна починають більш ефективно змазуватися.

Вихід з ладу датчика масла
Актуальною для сучасних автомобілів проблемою є вихід з ладу датчиків масла при роботі непрогрітого двигуна. Пластмасові датчики під тиском густого масла пошкоджуються, якщо почати рух, і автомобіль починає сигналізувати про брак мастильної рідини в піддоні. Дана проблема актуальна для машин, в яких встановлюються датчики масла в пластмасовому корпусі. Якщо елемент виконаний здебільшого з металу, несправність може не спостерігатися.

Скільки гріти автомобіль взимку і влітку
Прогрів двигуна необхідний для грамотної роботи, і з цим складно сперечатися. В залежності від температури навколишнього повітря на прогрів мотора може йти різний час:

– нижче -30°C. Прогрівати двигун необхідно від 10 до 15 хвилин, щоб моторне масло «розігрілося» до робочої температури;

– від -10°C до -30°C. Можна обмежитися прогріванням двигуна в 7-10 хвилин;

– від +10°C до -10°C. Досить прогріву автомобіля в 4-7 хвилин;

– вище +10°C. Потрібно прогрівати не більше 1-3 хвилин, щоб моторне масло розійшлося по двигуну і дійшло до робочої температури.

У зарубіжних країнах, де виробляється більшість іномарок і для яких складаються інструкції, температура рідко опускається нижче -10°C. Саме тому виробники не рекомендують прогрівати двигун перед поїздкою, тим самим відзначаючи, що досить пари хвилин роботи двигуна, щоб за нього розійшлося масло, і можна було почати рух.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!