Авто

Чому не варто заправляти повний бак: можливі загрози для автомобіля

Головний аргумент противників повної заправки — вакуум, що нібито утворюється в баку, який може пошкодити паливний насос . Однак сучасні автомобілі оснащені системами вентиляції та «розумними» датчиками, які запобігають зниженню тиску до критичного рівня.

Що варто знати

Вентиляційна система відключається тільки при спрацьовуванні гравітаційного клапана (наприклад, при нахилі автомобіля більш ніж на 45 градусів), що зроблено для запобігання витоку палива в аварійних ситуаціях, пояснюють фахівці.

Що стосується старих автомобілів, які не мають сучасних технологій, то й тут вакуум у баку виключено. Як стверджує експерт, паливна система будь-якого автомобіля не є повністю герметичною. Заливна горловина оснащена клапанами, які забезпечують надходження повітря при витрачанні палива та скидання тиску парів. Таким чином, поява вакууму неможлива .

Хоча заправка до максимуму здебільшого безпечна, є нюанси. За словами експертів у деяких автомобілях переповнення бака може порушити роботу системи контролю парів палива . Це здатне призвести до збоїв у роботі двигуна та збільшення викидів шкідливих речовин.

Також важливо враховувати стан автомобіля. Якщо система вентиляції працює некоректно або ущільнювачі пошкоджені, повний бак може збільшити ризик витоку палива .

Незважаючи на можливі ризики, заправка “до повного” має свої переваги. Експертиз азначають, що повний бак полегшує роботу паливного насоса, знижуючи його зношування. Крім того, виробники автомобілів закладають у конструкцію додаткову вагу палива, тому зниження динаміки через «баласт» малоймовірне.

Ще один вагомий аргумент – тривале зберігання автомобіля . Повний бак перешкоджає випаровуванню летких компонентів палива і запобігає його деградації.

Єдина ситуація, коли варто уникати повної заправки — якщо ви опинилися на незнайомій трасі і не впевнені як паливо на найближчій АЗС . У цьому випадку краще придбати мінімальну кількість палива, щоб дістатися перевіреної заправки.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Названа головна помилка водіїв під час прогрівання авто взимку

Взимку більшість водіїв прагнуть якнайшвидше прогріти салон і двигун, проте часто діють неправильно, через що…

12.11.2025

Audi E5 Sportback отримав агресивний дизайн та широкі арки

Audi E5 Sportback 2026 показує, що електромобілі можуть бути не лише технологічними, а й виразними.…

12.11.2025

Топ-5 речей, які врятують вас узимку на дорозі

Холод завжди приходить раптово, і якщо не підготуватися заздалегідь, авто може підвести у найневідповідніший момент.…

12.11.2025

Toyota RAV4 втратила лідерство у рейтингу надійності: хто виявився кращим

Найкращий у світі кросовер — Toyota RAV4 — уже багато років зберігає статус глобального бестселера.…

12.11.2025

Renault виключив появу бензинових та гібридних версій R5, R4 та Twingo

Renault остаточно відмовився від випуску бензинових і гібридних версій моделей R5, R4 і Twingo, залишивши…

12.11.2025

Експерти розповіли, як розмір дисків і профіль шин впливають на авто

Під час вибору шин водії часто зважають на ширину протектора, висоту профілю та діаметр колеса.…

12.11.2025