Новини

Euro NCAP змушує авто повернути фізичні кнопки

Європейський автопром зіткнувся з несподіваною проблемою, спричиненою власним прагненням до цифровізації. Великі сенсорні екрани, які ще в середині 2010-х років стали символом прогресу і витіснили традиційні кнопки, тепер дедалі частіше викликають незадоволення водіїв. Багато власників сучасних авто готові пожертвувати футуристичним дизайном заради повернення звичних фізичних органів управління, якими можна користуватися навпомацки, не відриваючи погляду від дороги.

Практика показала, що сенсорні інтерфейси під час керування автомобілем створюють серйозні ризики. На відміну від тактильних кнопок або регуляторів, для натискання віртуальної клавіші потрібен візуальний контакт, що змушує водія відволікатися від дорожньої обстановки, підвищуючи ймовірність ДТП. Експерименти, зокрема шведських дослідників, показали, що виконання простих завдань через сенсорний екран займає у водія у кілька разів більше часу та уваги, ніж робота з фізичними елементами.

Під тиском критики та з огляду на безпеку провідні виробники змінюють стратегію. Audi, яка однією з перших зробила ставку на сенсорні слайдери, вже повернула фізичні колеса прокручування і кнопки в п’ять ключових моделей, включаючи A5, Q5 і A6, і планує повністю оновити інтерфейси до кінця року. Аналогічні кроки роблять Volkswagen і Mercedes-Benz, наголошуючи, що рішення продиктоване численними відгуками клієнтів про незручність і небезпеку сенсорних панелей.

Важливим каталізатором змін стали нові правила європейської програми оцінки безпеки Euro NCAP, які набудуть чинності з січня 2026 року. Згідно з ними, автомобілі без фізичних кнопок для часто використовуваних функцій, таких як клімат-контроль чи аудіосистема, не зможуть отримати п’ятизірковий рейтинг. Регулятори прямо вказують, що надмірне захоплення сенсорними екранами змушує водіїв відволікатися та створює небезпеку.

Очікується, що ця тенденція вплине на ринковий розподіл сил. У найближчому майбутньому наявність зручних тактильних перемикачів може стати потужною конкурентною перевагою, особливо для нових гравців, наприклад із Китаю. Водночас сенсорні дисплеї, ймовірно, залишаться в бюджетних сегментах, де вартість виробництва відіграє ключову роль.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Новий Kia Sportage отримав сучасний салон і розширену моторну лінійку

Kia Sportage - один із найуспішніших корейських кросоверів, який розійшовся світом тиражем понад 7 мільйонів.…

05.12.2025

Як підготувати дизельний двигун до зими: ключові поради

Думка про те, що дизельні двигуни підходять лише для вантажівок, давно застаріла. Сучасні дизелі популярні…

05.12.2025

Tesla представила Model 3 Standard: доступніший електромобіль із запасом ходу 534 км

Tesla вирішила зробити електромобілі доступнішими та замість нового Model 2 представила спрощену версію Model 3…

05.12.2025

Lexus презентував LFA Concept: електричне купе з акцентом на драйв

Lexus представив світову прем'єру LFA Concept - концепту електричного спорткара, який покликаний довести, що BEV…

05.12.2025

Найнадійніші автомобілі випускає не Toyota: новий рейтинг

Consumer Reports опублікував щорічний рейтинг автомобільних брендів, у якому Subaru вдруге поспіль посіла перше місце.…

05.12.2025

З 2026 року в Україні подорожчають імпортні електрокари через повернення ПДВ

З початку 2026 року в Україні запровадять нову модель митного оформлення автомобілів, що призведе до…

05.12.2025