Новини

Euro NCAP змушує авто повернути фізичні кнопки

Європейський автопром зіткнувся з несподіваною проблемою, спричиненою власним прагненням до цифровізації. Великі сенсорні екрани, які ще в середині 2010-х років стали символом прогресу і витіснили традиційні кнопки, тепер дедалі частіше викликають незадоволення водіїв. Багато власників сучасних авто готові пожертвувати футуристичним дизайном заради повернення звичних фізичних органів управління, якими можна користуватися навпомацки, не відриваючи погляду від дороги.

Практика показала, що сенсорні інтерфейси під час керування автомобілем створюють серйозні ризики. На відміну від тактильних кнопок або регуляторів, для натискання віртуальної клавіші потрібен візуальний контакт, що змушує водія відволікатися від дорожньої обстановки, підвищуючи ймовірність ДТП. Експерименти, зокрема шведських дослідників, показали, що виконання простих завдань через сенсорний екран займає у водія у кілька разів більше часу та уваги, ніж робота з фізичними елементами.

Під тиском критики та з огляду на безпеку провідні виробники змінюють стратегію. Audi, яка однією з перших зробила ставку на сенсорні слайдери, вже повернула фізичні колеса прокручування і кнопки в п’ять ключових моделей, включаючи A5, Q5 і A6, і планує повністю оновити інтерфейси до кінця року. Аналогічні кроки роблять Volkswagen і Mercedes-Benz, наголошуючи, що рішення продиктоване численними відгуками клієнтів про незручність і небезпеку сенсорних панелей.

Важливим каталізатором змін стали нові правила європейської програми оцінки безпеки Euro NCAP, які набудуть чинності з січня 2026 року. Згідно з ними, автомобілі без фізичних кнопок для часто використовуваних функцій, таких як клімат-контроль чи аудіосистема, не зможуть отримати п’ятизірковий рейтинг. Регулятори прямо вказують, що надмірне захоплення сенсорними екранами змушує водіїв відволікатися та створює небезпеку.

Очікується, що ця тенденція вплине на ринковий розподіл сил. У найближчому майбутньому наявність зручних тактильних перемикачів може стати потужною конкурентною перевагою, особливо для нових гравців, наприклад із Китаю. Водночас сенсорні дисплеї, ймовірно, залишаться в бюджетних сегментах, де вартість виробництва відіграє ключову роль.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

ТОП-10 сімейних кросоверів із найвищим рівнем безпеки

Сучасний автомобіль, особливо сімейний кросовер чи позашляховик, повинен бути не лише просторим, комфортним і надійним,…

26.12.2025

У 2026 році з ринку зникнуть понад 30 моделей автомобілів

Щороку з ринку зникають десятки моделей відомих автомобільних брендів, іноді без будь-яких анонсів. Часто автолюбителі…

26.12.2025

Ford знімає з виробництва Escape та робить ставку на Bronco Sport і Maverick

Популярний кросовер Ford Escape більше не випускають у США. Останній автомобіль цієї моделі зійшов із…

26.12.2025

Lucid Air Pure обійшла Tesla за рейтингом EPA

Серійний Lucid Air 2025 офіційно визнано найефективнішим електромобілем у США за оцінкою EPA, обійшовши Tesla.…

26.12.2025

На дорогах помітили електроседан Volkswagen ID. Unyx 07 2026

У китайській провінції Аньхой помітили новий електроседан Volkswagen ID. Unyx 07 2026. Автомобіль середнього класу…

26.12.2025

Штраф за перевищення швидкості у 2025 році: це має знати кожен водій

У 2025 році в Україні за перевищення швидкості передбачено штрафи від 340 до 1700 гривень…

26.12.2025