Кібервантажівка — це щонайменше спірний автомобіль. Але більшість фанатів Tesla, здається, прийняли його з ентузіазмом. Як я нещодавно згадував, у Кібервантажівника, схоже, неймовірно короткий запас ходу та час зарядки займають цілу вічність. Але дивно, що власники, які повідомляють про ці проблеми, здається, не звертають уваги на те, що їхній електромобіль за 90 000+ доларів має менший реальний запас ходу і заряджається з тією ж швидкістю, що й Hyundai Kona Electric вартістю 35 000 доларів. Однак не дивуйтеся, якщо через кілька місяців ці фанати Tesla змінять свою думку про кібервантажівку. Справа в тому, що недавня публікація MotorBiscuit (читати тут) могла виявити потенційно руйнівний і дратівливий дефект цієї чудової машини. Його весь корпус може проіржавіти. Дозвольте мені пояснити.
Однією з головних особливостей кібервантажівки є його зовнішній скелет з непокритої нержавіючої сталі (тобто на корпусі навіть немає шару фарби). Металеві пластини, з яких складається корпус, настільки міцні, що їх не можна зігнути в плавні форми, звідси і дивна незграбна форма вантажівки. Вони роблять вантажівку неймовірно міцною, практично куленепробивною і стійкою до іржі. З Кібервантажівником Маск обіцяв надати найміцніший, готовий до роботи і здатний автомобіль, що будь-коли вироблявся.
Але, як можуть підтвердити власники DeLorean та будь-який суднобудівник, нержавіюча сталь далека від цього диво-матеріалу. Має серйозну проблему з корозією.
Ось тут і вступає у справу публікація MotorBiscuit. Вони знайшли розділ у посібнику користувача Кібервантажівки, який деталізує, як користувач повинен доглядати непокритий металевий корпус вантажівки. Він каже наступне:
“Щоб запобігти пошкодженню зовнішньої частини, негайно видаляйте корозійні речовини (такі як жир, олія, пташиний послід, смола дерев, мертві комахи, плями дьогтю, дорожня сіль, промислові опади і т. д.). Не чекайте, поки Кібервантажівка буде готова до повною миттям. При необхідності використовуйте знежирений спирт для видалення плям дьогтю та стійких жирових плям, потім негайно промийте область водою і м’яким недетергентним милом для видалення спирту.”
Крім того, Tesla ввела чудове уточнення в керівництво, що говорить: “Це нормально, що зовнішній вигляд з нержавіючої сталі з часом змінюється, що призводить до незначних змін відбивають властивостей та кольору металу.”
Уявіть, що ви витрачаєте еквівалент вельми пристойної річної зарплати на вантажівку, яка повинна бути досить міцною, щоб витримати все, тільки для того, щоб її довелося чистити одразу після будь-якого використання. Я живу у Великій Британії, і коли на дорогах немає солі, там є комахи, пил із Сахари, дорожній жир і багато дратівливо влучних чайок. Після поїздки в магазин мені довелося б помити майже всю 18-футову вантажівку.
І як людина, яка раніше була дизайнером човнів, можу підтвердити, наскільки погана нержавіюча сталь, якщо її не очищати від корозійних речовин. Сіль, біоматеріали та дьоготь можуть швидко роз’їдати її, створюючи ямки та порожнини або навіть стоншуючи та послаблюючи метал. Деякі фітинги з нержавіючої сталі на човнах, які регулярно контактують з морською водою, можуть бути повністю зруйновані сіллю за рік чи два!
Власники DeLorean також можуть підтвердити це. Їхні машини з фільму “Назад у майбутнє” теж мають панелі корпусу з непокритої нержавіючої сталі. Знову ж таки, первісна ідея полягала в тому, щоб зробити машину більш довговічною за рахунок стійкості до іржі. Але, як показують багато погано доглянутих екземплярів DeLorean, нержавіюча сталь може бути стійкою до іржі, але не стійкою до корозії, та їх панелі корпусу у жахливому стані.
Але DeLorean і Кібервантажівка справді не співставні. DeLorean використовував нержавіючу сталь серії 304, яка стійкіша до корозії, ніж нержавіюча сталь серії 301, що використовується в Кібервантажівці. Більше того, панелі корпусу DeLorean не несуть навантаження і не є частиною каркаса автомобіля, тому їх можна легко замінити (якщо ви зможете знайти заміну у наші дні). На відміну від цього, у кібервантажівки напружений каркас-екзоскелет; іншими словами, ці відкриті панелі корпусу зварені разом і складають каркас транспортного засобу, тому їх не можна замінити у разі пошкодження. Вони також набагато схильні до пошкоджень, ніж ті, що у DeLorean, будь то силою або корозійними матеріалами, оскільки життя вантажівки набагато інтенсивніше, ніж у миттєвої класичної двомісної спортивної машини.
Тепер Tesla могла б вирішити цю проблему, використовуючи дуже стійкий до корозії варіант нержавіючої сталі, наприклад, серію 316. Але це знизило б міцність каркаса, можливо, роблячи дизайн екзоскелета неможливим. Вони також могли використовувати прозоре покриття для захисту металу від елементів. Але це те саме, що й фарбування, яке, з якоїсь причини, вони не робили. Фактично, одна з реакцій на публікацію MotorBiscuit була: “чорт забирай. Вони дійсно не завдали прозорого покриття. Є причина, через яку ми це робимо.”
Отже, чи це стане серйозною проблемою для власників Кібервантажівника? Ми, можливо, не дізнаємося про це ще якийсь час. Немає багато аналогічних ситуацій, з яких можна було б черпати дані для точного прогнозування того, як швидко нержавіюча сталь Кібервантажівка руйнуватиметься. Через кілька місяців ми можемо побачити роздратованих власників, які хотіли б зберегти свій кібервантажівок в ідеальному стані, але ‘ґрати’ і пороги дверей виявляться забрудненими комахами та дорожнім брудом. Але це може зайняти кілька років, чотири чи п’ять, перш ніж ми почуємо про кібервантажівників, що розвалюються через корозію. Все, що я можу сказати, це те, що є причиною, через яку ніхто інший не будує автомобілі з каркасом-екзоскелетом з нержавіючої сталі.
Leave a Comment