Без грошей – ні
На цьому тлі, однак, як зазначає видання Business Insider, досить «цікаво» спостерігати за невеликими стартапами, які збирають із інвесторів 1 або 2 мільярди доларів, вважаючи, що цього достатньо для виходу на ринок.
При цьому навіть далеко не бідні компанії, які хотіли зайти на «гарячий» ринок, змотали вудки — спроби побудувати власний електромобіль згорнули, наприклад, такі гіганти, як Apple та Dyson (виробник побутової техніки).
У США порівнюють недавній бум, ту саму WV-ейфорію, з буаом автомобільної промисловості в Америці на зорі 20-го століття, коли по всьому Детройті та його околицях діяли сотні дрібних автовиробників та фірм з виробництва запчастин.
Тоді, після приблизно десятиліття консолідації та незліченних невдач у США залишилася лише жменька відомих компаній – Ford, General Motors та бренди, що стали частиною Stellantis (Chrysler, Jeep, Dodge, RAM тощо). Від буму електромобілів, що почався, поки хоч з якоюсь впевненістю можна говорити тільки про Tesla.
Але й тут, схоже, успіх зможуть собі забезпечити лише ті виробники, які підуть второваною доріжкою перенесення виробництва в інші країни. Як відзначають журналісти, зараз найуспішніші компанії з виробництва електромобілів — Tesla, яка має виробництво в Китаї, та власне китайська BYD.
А висновок простий.
Усі, хто намагається зараз чи намагався нещодавно вийти на ринок електромобілів, уже, швидше за все, запізнилися. EV-ейфорія пройшла, покупці не хочуть купувати стільки “електричок”, скільки пропонує ринок. І щоб пробитися, треба вкласти дуже багато грошей — мільярдів не вистачить.
Leave a Comment