Авто

У США пояснили, чому компанії, які хочуть виробляти електромобілі, зазнають невдачі

У США продовжують прощатися з EV-ейфорією та дрібними штрижками домальовують обґрунтування «відступу». Виявляється, частина стартапів, які заявили про розробку та виробництво власних електромобілів, зіткнулися з нестачею грошей, хоч у бізнеси і вкладено буквально мільярди доларів.

Спроба – не катування

За даними дослідницької компанії AutoForecast Solutions, на яку посилається місцева преса, за останнє десятиліття в США щонайменше 30 компаній з виробництва електромобілів або призупинили свою діяльність, або зіткнулися з ризиком банкрутства.

Виходить, що реально розпочав масове виробництво своїх «електричок» лише один стартап – це Tesla. Ще два бренди, які хизувалися планами і заявляли про швидкий старт виробництва – це Rivian і Lucid, акції яких впали в лютому цього року, як вважається, саме через уповільнення попиту на електромобілі.

При цьому обидві компанії вклали в бізнес під 10 мільярдів доларів, зібравши їх з інвесторів та покупців акцій, які були впевнені, що електрофікація всієї країни не за горами.

Втім, там є ще на що сподіватися — основними власниками цих компаній є Фонд національного добробуту Саудівської Аравії та Amazon.com Inc. відповідно, які готові продовжувати вкладати гроші у ці проекти. «Амазон» узагалі зобов’язався купити десятки тисяч електричних вантажівок у своїх «підопічних».

Без грошей – ні

На цьому тлі, однак, як зазначає видання Business Insider, досить «цікаво» спостерігати за невеликими стартапами, які збирають із інвесторів 1 або 2 мільярди доларів, вважаючи, що цього достатньо для виходу на ринок.

При цьому навіть далеко не бідні компанії, які хотіли зайти на «гарячий» ринок, змотали вудки — спроби побудувати власний електромобіль згорнули, наприклад, такі гіганти, як Apple та Dyson (виробник побутової техніки).

У США порівнюють недавній бум, ту саму WV-ейфорію, з буаом автомобільної промисловості в Америці на зорі 20-го століття, коли по всьому Детройті та його околицях діяли сотні дрібних автовиробників та фірм з виробництва запчастин.

Тоді, після приблизно десятиліття консолідації та незліченних невдач у США залишилася лише жменька відомих компаній – Ford, General Motors та бренди, що стали частиною Stellantis (Chrysler, Jeep, Dodge, RAM тощо). Від буму електромобілів, що почався, поки хоч з якоюсь впевненістю можна говорити тільки про Tesla.

Але й тут, схоже, успіх зможуть собі забезпечити лише ті виробники, які підуть второваною доріжкою перенесення виробництва в інші країни. Як відзначають журналісти, зараз найуспішніші компанії з виробництва електромобілів — Tesla, яка має виробництво в Китаї, та власне китайська BYD.

А висновок простий.

Усі, хто намагається зараз чи намагався нещодавно вийти на ринок електромобілів, уже, швидше за все, запізнилися. EV-ейфорія пройшла, покупці не хочуть купувати стільки “електричок”, скільки пропонує ринок. І щоб пробитися, треба вкласти дуже багато грошей — мільярдів не вистачить.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025