Авто

У США пояснили, чому компанії, які хочуть виробляти електромобілі, зазнають невдачі

Share

У США продовжують прощатися з EV-ейфорією та дрібними штрижками домальовують обґрунтування «відступу». Виявляється, частина стартапів, які заявили про розробку та виробництво власних електромобілів, зіткнулися з нестачею грошей, хоч у бізнеси і вкладено буквально мільярди доларів.

Спроба – не катування

За даними дослідницької компанії AutoForecast Solutions, на яку посилається місцева преса, за останнє десятиліття в США щонайменше 30 компаній з виробництва електромобілів або призупинили свою діяльність, або зіткнулися з ризиком банкрутства.

Виходить, що реально розпочав масове виробництво своїх «електричок» лише один стартап – це Tesla. Ще два бренди, які хизувалися планами і заявляли про швидкий старт виробництва – це Rivian і Lucid, акції яких впали в лютому цього року, як вважається, саме через уповільнення попиту на електромобілі.

При цьому обидві компанії вклали в бізнес під 10 мільярдів доларів, зібравши їх з інвесторів та покупців акцій, які були впевнені, що електрофікація всієї країни не за горами.

Втім, там є ще на що сподіватися — основними власниками цих компаній є Фонд національного добробуту Саудівської Аравії та Amazon.com Inc. відповідно, які готові продовжувати вкладати гроші у ці проекти. «Амазон» узагалі зобов’язався купити десятки тисяч електричних вантажівок у своїх «підопічних».

Без грошей – ні

На цьому тлі, однак, як зазначає видання Business Insider, досить «цікаво» спостерігати за невеликими стартапами, які збирають із інвесторів 1 або 2 мільярди доларів, вважаючи, що цього достатньо для виходу на ринок.

При цьому навіть далеко не бідні компанії, які хотіли зайти на «гарячий» ринок, змотали вудки — спроби побудувати власний електромобіль згорнули, наприклад, такі гіганти, як Apple та Dyson (виробник побутової техніки).

У США порівнюють недавній бум, ту саму WV-ейфорію, з буаом автомобільної промисловості в Америці на зорі 20-го століття, коли по всьому Детройті та його околицях діяли сотні дрібних автовиробників та фірм з виробництва запчастин.

Тоді, після приблизно десятиліття консолідації та незліченних невдач у США залишилася лише жменька відомих компаній – Ford, General Motors та бренди, що стали частиною Stellantis (Chrysler, Jeep, Dodge, RAM тощо). Від буму електромобілів, що почався, поки хоч з якоюсь впевненістю можна говорити тільки про Tesla.

Але й тут, схоже, успіх зможуть собі забезпечити лише ті виробники, які підуть второваною доріжкою перенесення виробництва в інші країни. Як відзначають журналісти, зараз найуспішніші компанії з виробництва електромобілів — Tesla, яка має виробництво в Китаї, та власне китайська BYD.

А висновок простий.

Усі, хто намагається зараз чи намагався нещодавно вийти на ринок електромобілів, уже, швидше за все, запізнилися. EV-ейфорія пройшла, покупці не хочуть купувати стільки “електричок”, скільки пропонує ринок. І щоб пробитися, треба вкласти дуже багато грошей — мільярдів не вистачить.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Автоексперт поділився порадами щодо підготовки кузова до холодів

Досвідчений фахівець поділився рекомендаціями щодо захисту авто від зимових неприємностей. Що ще відомо Багато автовласників…

10.11.2024

Новий бюджетний електромобіль GAC повністю розкритий перед прем’єрою

Новий дешевий електромобіль GAC повністю розкритий до прем’єри. У відкритій базі Мінпромторгу Китаю з'явилися фотографії…

10.11.2024

Новий Nissan Micra показали перед прем’єрою — це клон Renault

Новий Nissan Micra розкрили до прем'єри: це клон Renault. У Мережі з'явився скріншот брошури альянсу,…

10.11.2024

Водіям роз’яснили, коли можна не показувати документи поліції

В Україні ми, водії, завжди маємо тримати при собі документи на машину та права, а…

10.11.2024

Що робити, якщо розрядився ключ-брелок від автомобіля

Сучасні автомобілі стали більш технологічними, але це не позбавило їх несподіваних проблем. Багато автомобілістів потрапляли…

10.11.2024

Чому важливо купити інші шини, навіть з майже новим протектором

Так вийшло, що багато хто з нас, навіть водії зі стажем, недостатньо серйозно ставляться до…

10.11.2024