У США пояснили, чому компанії, які хочуть виробляти електромобілі, зазнають невдачі

0
426

У США продовжують прощатися з EV-ейфорією та дрібними штрижками домальовують обґрунтування «відступу». Виявляється, частина стартапів, які заявили про розробку та виробництво власних електромобілів, зіткнулися з нестачею грошей, хоч у бізнеси і вкладено буквально мільярди доларів.

Спроба – не катування

За даними дослідницької компанії AutoForecast Solutions, на яку посилається місцева преса, за останнє десятиліття в США щонайменше 30 компаній з виробництва електромобілів або призупинили свою діяльність, або зіткнулися з ризиком банкрутства.

Виходить, що реально розпочав масове виробництво своїх «електричок» лише один стартап – це Tesla. Ще два бренди, які хизувалися планами і заявляли про швидкий старт виробництва – це Rivian і Lucid, акції яких впали в лютому цього року, як вважається, саме через уповільнення попиту на електромобілі.

При цьому обидві компанії вклали в бізнес під 10 мільярдів доларів, зібравши їх з інвесторів та покупців акцій, які були впевнені, що електрофікація всієї країни не за горами.

Втім, там є ще на що сподіватися — основними власниками цих компаній є Фонд національного добробуту Саудівської Аравії та Amazon.com Inc. відповідно, які готові продовжувати вкладати гроші у ці проекти. «Амазон» узагалі зобов’язався купити десятки тисяч електричних вантажівок у своїх «підопічних».

Без грошей – ні

На цьому тлі, однак, як зазначає видання Business Insider, досить «цікаво» спостерігати за невеликими стартапами, які збирають із інвесторів 1 або 2 мільярди доларів, вважаючи, що цього достатньо для виходу на ринок.

При цьому навіть далеко не бідні компанії, які хотіли зайти на «гарячий» ринок, змотали вудки — спроби побудувати власний електромобіль згорнули, наприклад, такі гіганти, як Apple та Dyson (виробник побутової техніки).

У США порівнюють недавній бум, ту саму WV-ейфорію, з буаом автомобільної промисловості в Америці на зорі 20-го століття, коли по всьому Детройті та його околицях діяли сотні дрібних автовиробників та фірм з виробництва запчастин.

Тоді, після приблизно десятиліття консолідації та незліченних невдач у США залишилася лише жменька відомих компаній – Ford, General Motors та бренди, що стали частиною Stellantis (Chrysler, Jeep, Dodge, RAM тощо). Від буму електромобілів, що почався, поки хоч з якоюсь впевненістю можна говорити тільки про Tesla.

Але й тут, схоже, успіх зможуть собі забезпечити лише ті виробники, які підуть второваною доріжкою перенесення виробництва в інші країни. Як відзначають журналісти, зараз найуспішніші компанії з виробництва електромобілів — Tesla, яка має виробництво в Китаї, та власне китайська BYD.

А висновок простий.

Усі, хто намагається зараз чи намагався нещодавно вийти на ринок електромобілів, уже, швидше за все, запізнилися. EV-ейфорія пройшла, покупці не хочуть купувати стільки “електричок”, скільки пропонує ринок. І щоб пробитися, треба вкласти дуже багато грошей — мільярдів не вистачить.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!