Експерти платформи представили результати дослідження, в якому були виявлені фактори, що впливають на формування цін на вживані автомобілі різних цінових категорій у період з квітня до вересня 2023 року. Згідно з проведеним аналізом, у цей період основними параметрами, що впливають на ринкову вартість автомобілів, стали додаткові опції (наприклад, комплект зимової гуми, тонування, підігрів сидінь та інші), регіон продажу та технічний стан автомобіля.
Для автомобілів з ціною до 150 тисяч гривень, стан кузова виявився найважливішим фактором, що впливає на кінцеву вартість. Залежно від зовнішніх характеристик автомобіля ціна може змінитися на 8,1%. Валютний курс також впливає (5%), а додаткові опції (2,9%), зміна середньої ціни на модель (2,7%) та регіон продажу МС (2,4%) мають менший вплив на вартість. Фактори, такі як використання автомобіля в таксі та обмеження на реєстрацію, впливають на ціну найменшим чином – лише на 0,1%.
У категорії автомобілів вартістю від 150 тисяч до 300 тисяч гривень, наявність додаткових опцій виявилася ключовим фактором, що впливає на ціну, і може призвести до збільшення вартості на 2,7%. Час розміщення оголошення та регіон продажу також впливають (2,2%). Пробіг може впливати на ціну, збільшуючи чи зменшуючи її на 1,6%.
Для автомобілів з ціною від 700 тисяч гривень, комплектація стає одним із найважливіших факторів, що впливають на ціну, і може спричинити зміну вартості на 2,5%. Час розміщення оголошення (2,1%), регіон продажу (1,8%), стан кузова (1,6%) та участь у ДТП (1,2%) також впливають на ціну. Фактори, такі як використання автомобіля в таксі, обмеження на реєстрацію та тип приводу, мають мінімальний вплив – по 0,1%.
Для автомобілів вартістю від 1,5 мільйонів гривень і вище додаткові опції мають найбільший вплив на ціну (3,5%). Час розміщення оголошення може змінити вартість на 2,3%, а пробіг автомобіля – на 1,4%. При формуванні ціни на автомобілі в цій ціновій категорії також враховуються динаміка цін на аналогічні автомобілі та курс валюти.