Categories: Авто

5 маловідомих регламентних робіт, без яких автомобіль довго не протягне

Більшість автовласників при обслуговуванні своєї машини сліпо вірять, що операцій, зазначених у програмі технічного огляду, більш ніж достатньо для безпроблемної експлуатації авто. Втім, це не так.

При ТО, наприклад, зазвичай міняють оливу в двигуні. А що там з рідиною в коробці передач механіків, як правило, не цікавить. Особливо, якщо компанія-виробник стверджує, що КП не вимагає обслуговування.

У післягарантійний же період станом оливи в МКП, «роботах», «варіаторах» і «автоматах» взагалі практично ніхто, включаючи господарів автомобілів, не цікавиться. Вона може потихеньку, непомітно, витекти через який-небудь сальник. Або в «коробці» накопичиться надто багато продуктів зносу. Зазвичай про стан рідини в КП згадують лише коли весь вузол виходить з ладу і вже вимагає серйозного ремонту. А найчастіше цього можна було б уникнути, вчасно замінивши оливу.

Діагностика гальмівної системи теж нерідко ігнорується автовласниками. Увага до неї зазвичай вичерпується заміною колодок, а від неї часом, залежить якщо не життя і здоров’я водія та пасажирів, то збереження бампера і кузова – як мінімум. Тому її теж потрібно періодично перевіряти і обслуговувати при необхідності. Найпростіша перевірка – гальмування «в підлогу» із середньою швидкістю. У безлюдному місці на безлюдній дорозі прискорюємось до 70-80 км/год і тиснемо на педаль гальма щосили. Якщо машину не веде при цьому в сторону, не «закидає» зад й інтенсивність уповільнення не викликає питань – все в порядку.

Якщо щось насторожило – треба їхати в у сервіс розбиратися.

Про періодичну перевірку рівня гальмівної рідини в бачку і її періодичну заміну також майже всі автовласники забувають. Хоча про це постійно говорять практично всі автоексперти.

А ось перевіряти час від часу рівень рідини в бачку гідропідсилювача рульового управління радять не всі. Якщо не слідкувати за рівнем рідини, то можна проґавити її витік. Насправді це поширене явище на моделях, де в системі використовуються алюмінієві патрубки. Кольоровий метал роз’їдають реагенти, рідина починає витікати і все закінчується дорого вартісним ремонтом насоса гідропідсилювача.

Ще настійно рекомендується контролювати і тримати в порядку, так це антикорозійне покриття днища авто і вентиляційні отвори в дверях. Щоб оглянути машину знизу її потрібно підняти, а це зайві «рухи», на які більшість власників не здатні. А тим часом несподівані подряпини днища стають епіцентрами іржі, якщо їх вчасно не замазати антикорозійним препаратом. У свою чергу дверцята ржавіють із середини, якщо у них потрапляє волога.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Показали тридверний Toyota Land Cruiser FJ, створений як конкурент Suzuki Jimny

Навколо нового компактного позашляховика Toyota Land Cruiser FJ ажіотаж не вщухає. Модель виявилася помітно більшою…

26.10.2025

Звички, які вбивають авто: що скорочує життя сучасних машин

Сучасні автомобілі дедалі рідше "доживають" до умовного пенсійного віку - і справа не лише в…

26.10.2025

Mercedes-Benz E-Class наступного покоління показали на нових рендерах

Актуальне покоління Mercedes-Benz E-Class (W214) дебютувало у 2023 році. Наразі ця модель очікує оновлення, а…

26.10.2025

Україна очолила антирейтинг Європи за скручуванням пробігу

CarVertical оприлюднив Market Transparency Index 2025, за яким Україна посіла останнє, 25-те місце серед європейських…

26.10.2025

Названі країни з найвищим продажем електрокарів

Транспортна революція набирає обертів, формуючи нових лідерів і аутсайдерів на світовій арені. За даними аналітичного…

26.10.2025

З’явилися перші рендери оновленої Toyota GR Corolla

Розробка нового покоління Toyota Corolla триває повним ходом. У найближчі кілька років модель очікує масштабне…

26.10.2025