Статті

Чому не можна глушити автомобіль із працюючою системою кондиціонування

Share

Система кондиціонування повітря – важливий елемент автомобіля, який робить експлуатацію ТЗ комфортною влітку і у весняно-осінній період підвищеної вологості. Для його справної роботи автовиробники рекомендують регулярно проводити планове обслуговування. Існує також рекомендація не глушити авто з працюючим кондиціонером. Причин кілька, проте про них говорять фахівці сервісних центрів.

Утворення вогкості

З настанням тепла і частою роботою кондиціонера під час увімкнення пристрою в автомобілі може з’явитися неприємний запах вогкості. Це відбувається через холодне повітря, яке проходить через повітропроводи в салон. Оскільки на зворотному боці температура значно вища, одночасне вимкнення двигуна з кондиціонером, що працює, призводить до перепаду й утворення конденсату. Згодом це призводить до поширення мікроорганізмів, появи запаху.

Вирішити ситуацію можна простою дією – вимикати кондиціонер за кілька хвилин до зупинки. Це дасть змогу пройти теплому повітрю системою, що підсушить стінки повітропроводу. Якщо запах уже присутній, можна скористатися очисниками системи кондиціонування у вигляді аерозолів. Вони розпорошуються в салоні та допомагають позбутися бактерій.

Однак ця рекомендація не працює в регіонах із холодним і переважно вологим кліматом. Тут кондиціонер краще вимикати вже після того, як автомобіль буде припаркований, інакше є високий ризик запотівання скла після вимкнення кондиціонера. У вологому кліматі система кондиціонування навпаки підсушує повітря, що надходить у салон.

Додаткове навантаження на двигун

Як стверджують автовиробники, увімкнена система кондиціонування повітря забирає близько 5 к.с. від робочої потужності мотора. Це відбувається через те, що компресор охолоджувача пов’язаний із силовим агрегатом жорстким приводом. Автомобілі ж, оснащені електричним приводом, які забирають живлення з генератора, збільшують навантаження на електрику, що також веде до падіння потужності.

І якщо під час руху з невеликою втратою потужності можна змиритися (або навіть не помітити її), то запускати мотор краще з вимкненою системою кондиціонування. Якщо заглушити двигун з увімкненим кондиціонером, і забути його вимкнути перед новим запуском, силовий агрегат отримає додаткове навантаження. Це відобразитися в підвищених оборотах на холостому ходу і помітних вібрацій. Тому рекомендується вмикати кондиціонер після того, як автомобіль знизить оберти до робочих, щоб уникнути передчасного виходу з ладу робочих агрегатів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Наступний BMW M3 отримає універсальну версію

BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…

22.11.2024

Як зберігати шини без дисків, щоб вони служили довше

Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…

22.11.2024

Електрокар Kia EV6 отримав віртуальну коробку передач

Електричний Kia EV6, який встиг за недовге життя здобути купу нагород, у тому числі стати…

22.11.2024

Чи можна сідати за кермо після безалкогольного пива чи квасу

Безалкогольне пиво здається таким безневинним, правда? Але якщо ви плануєте сісти за кермо, то краще…

22.11.2024

У Лос-Анджелесі оголосили фіналістів престижної автопремії “Автомобіль року 2025”

До номінації «Легковий автомобіль року» цього року включили азіатські моделі Honda Civic Hybrid, Kia K4…

22.11.2024

Як діяти водієві, якщо спустилися два колеса одночасно

На дорогах країни бувають не найякісніші ділянки, які можуть призвести до пошкодження покришок. Більшу шкоду…

22.11.2024