Статті

Чому не можна глушити автомобіль із працюючою системою кондиціонування

Share

Система кондиціонування повітря – важливий елемент автомобіля, який робить експлуатацію ТЗ комфортною влітку і у весняно-осінній період підвищеної вологості. Для його справної роботи автовиробники рекомендують регулярно проводити планове обслуговування. Існує також рекомендація не глушити авто з працюючим кондиціонером. Причин кілька, проте про них говорять фахівці сервісних центрів.

Утворення вогкості

З настанням тепла і частою роботою кондиціонера під час увімкнення пристрою в автомобілі може з’явитися неприємний запах вогкості. Це відбувається через холодне повітря, яке проходить через повітропроводи в салон. Оскільки на зворотному боці температура значно вища, одночасне вимкнення двигуна з кондиціонером, що працює, призводить до перепаду й утворення конденсату. Згодом це призводить до поширення мікроорганізмів, появи запаху.

Вирішити ситуацію можна простою дією – вимикати кондиціонер за кілька хвилин до зупинки. Це дасть змогу пройти теплому повітрю системою, що підсушить стінки повітропроводу. Якщо запах уже присутній, можна скористатися очисниками системи кондиціонування у вигляді аерозолів. Вони розпорошуються в салоні та допомагають позбутися бактерій.

Однак ця рекомендація не працює в регіонах із холодним і переважно вологим кліматом. Тут кондиціонер краще вимикати вже після того, як автомобіль буде припаркований, інакше є високий ризик запотівання скла після вимкнення кондиціонера. У вологому кліматі система кондиціонування навпаки підсушує повітря, що надходить у салон.

Додаткове навантаження на двигун

Як стверджують автовиробники, увімкнена система кондиціонування повітря забирає близько 5 к.с. від робочої потужності мотора. Це відбувається через те, що компресор охолоджувача пов’язаний із силовим агрегатом жорстким приводом. Автомобілі ж, оснащені електричним приводом, які забирають живлення з генератора, збільшують навантаження на електрику, що також веде до падіння потужності.

І якщо під час руху з невеликою втратою потужності можна змиритися (або навіть не помітити її), то запускати мотор краще з вимкненою системою кондиціонування. Якщо заглушити двигун з увімкненим кондиціонером, і забути його вимкнути перед новим запуском, силовий агрегат отримає додаткове навантаження. Це відобразитися в підвищених оборотах на холостому ходу і помітних вібрацій. Тому рекомендується вмикати кондиціонер після того, як автомобіль знизить оберти до робочих, щоб уникнути передчасного виходу з ладу робочих агрегатів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Оновлений BMW iX: революційна ефективність і запас ходу до 700 км

BMW анонсує випуск оновленої моделі BMW iX на літо 2025 року, представляючи значні покращення в…

02.01.2025

Зеленський підписав два закони, які вплинуть на всіх автомобілістів

Ну ось, Зеленський підписав два нових закони, які стосуються авто. Якщо чесно, я вважаю, що…

02.01.2025

Перевищення швидкості без штрафу: як довести свою правоту

В Україні дедалі частіше суди ухвалюють рішення про закриття адміністративних справ, пов’язаних із перевищенням швидкості,…

02.01.2025

Що варто знати про нові акцизи на пальне, які вступили в силу з 2025 року

З 1 січня 2025 року вступили в силу нові ставки акцизів на пальне, що є…

02.01.2025

Renault відмовляється від кросоверів: що чекає на майбутні моделі

З 2028 року французька автомобільна компанія Renault має намір кардинально переглянути свій модельний ряд, відмовившись…

02.01.2025

Чорне масло в двигуні: чому мотористи радять не поспішати із заміною

Багато водіїв вважають, що якщо масло у двигуні їхнього автомобіля почорніло, то це вірна ознака…

02.01.2025