Статті

Чому не можна глушити автомобіль із працюючою системою кондиціонування

Share

Система кондиціонування повітря – важливий елемент автомобіля, який робить експлуатацію ТЗ комфортною влітку і у весняно-осінній період підвищеної вологості. Для його справної роботи автовиробники рекомендують регулярно проводити планове обслуговування. Існує також рекомендація не глушити авто з працюючим кондиціонером. Причин кілька, проте про них говорять фахівці сервісних центрів.

Утворення вогкості

З настанням тепла і частою роботою кондиціонера під час увімкнення пристрою в автомобілі може з’явитися неприємний запах вогкості. Це відбувається через холодне повітря, яке проходить через повітропроводи в салон. Оскільки на зворотному боці температура значно вища, одночасне вимкнення двигуна з кондиціонером, що працює, призводить до перепаду й утворення конденсату. Згодом це призводить до поширення мікроорганізмів, появи запаху.

Вирішити ситуацію можна простою дією – вимикати кондиціонер за кілька хвилин до зупинки. Це дасть змогу пройти теплому повітрю системою, що підсушить стінки повітропроводу. Якщо запах уже присутній, можна скористатися очисниками системи кондиціонування у вигляді аерозолів. Вони розпорошуються в салоні та допомагають позбутися бактерій.

Однак ця рекомендація не працює в регіонах із холодним і переважно вологим кліматом. Тут кондиціонер краще вимикати вже після того, як автомобіль буде припаркований, інакше є високий ризик запотівання скла після вимкнення кондиціонера. У вологому кліматі система кондиціонування навпаки підсушує повітря, що надходить у салон.

Додаткове навантаження на двигун

Як стверджують автовиробники, увімкнена система кондиціонування повітря забирає близько 5 к.с. від робочої потужності мотора. Це відбувається через те, що компресор охолоджувача пов’язаний із силовим агрегатом жорстким приводом. Автомобілі ж, оснащені електричним приводом, які забирають живлення з генератора, збільшують навантаження на електрику, що також веде до падіння потужності.

І якщо під час руху з невеликою втратою потужності можна змиритися (або навіть не помітити її), то запускати мотор краще з вимкненою системою кондиціонування. Якщо заглушити двигун з увімкненим кондиціонером, і забути його вимкнути перед новим запуском, силовий агрегат отримає додаткове навантаження. Це відобразитися в підвищених оборотах на холостому ходу і помітних вібрацій. Тому рекомендується вмикати кондиціонер після того, як автомобіль знизить оберти до робочих, щоб уникнути передчасного виходу з ладу робочих агрегатів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Як уникнути штрафу, якщо випадково став у крайньому правому ряду зі стрілкою праворуч

На дорогах часто трапляються ситуації, коли водій ненавмисно опиняється в крайньому правому ряду перед світлофором…

23.06.2025

Нова Tesla Model Y Performance помічена на тестах в Альпах (ФОТО)

В Альпах зняли передсерійний прототип оновленої Tesla Model Y Performance, яка готується до дебюту в…

23.06.2025

Чи можна їздити в шльопанцях або босоніж: що каже закон і експерти

З приходом спекотної погоди на дорогах усе частіше можна побачити водіїв у легкому літньому взутті…

23.06.2025

Автоексперт назвав 5 ознак поломки двигуна машини

Автоексперт звернув увагу, що незвичайні звуки, запахи та коливання потужності можуть свідчити про проблеми з…

23.06.2025

Volkswagen готує ID.2 GTI Clubsport Edition: потужний хетчбек на електротязі

Інсайдери заявляють, що німецька компанія почала працювати над новою версією Volkswagen ID.2 GTI Clubsport Edition…

23.06.2025

Названо 5 помилок водіїв при зупинці поліцією, які можуть обернутися штрафом

В Україні поліцейські не мають права зупиняти автомобіль виключно для перевірки документів - така зупинка…

23.06.2025