Системи охолодження сучасних машин чітко та стабільно підтримують робочу температуру двигуна. Але часом і вони дають збій. Іноді через конструктивні особливості авто, а частіше через неуважність водія. Ми назвали 10 причин, чому двигун може перегріватися.
Мало антифризу . Причиною можуть стати поступове випарювання води з антифризу, витоку в з’єднаннях шлангів, мікротріщини охолодження радіатора або обігрівача і навіть елементів двигуна.
Несправний водяний насос . Іноді крильчатка на валу починає прокручуватися, і циркуляція антифризу припиняється, або ламаються пластикові лопаті.
Прослизання або обрив ременя . Це може призвести до зупинки насоса та миттєвого перегріву двигуна.
Заклинив термостат . Іноді він «закисає» у проміжному положенні – тоді двигун може перегріватись у жорстких режимах. Наприклад, при жарі та в пробках.
Негерметична пробка радіатора . При нагріванні тиск у системі охолодження зростає. А клапан, розташований у пробці радіатора або розширювального бачка, підтримує його в межах 0,8-1,6 бар. Такий тиск запобігає кавітації крильчатки насоса та підвищує температуру кипіння антифризу. Якщо пробка радіатора (розширювального бачка) закрита нещільно або втратила герметичність, двигун закипить у спеку вже при невеликому навантаженні.
Забита система охолодження . Якщо водій вчасно не змінює антифіріз, або заливає не рекомендований виробником склад, або доливає в систему воду з домішками, в рідині накопичуються продукти корозії, згодом вони забивають канали радіатора, що викликає перегрів.
Брудний радіатор . Варто зазначити, що радіатор забивається не лише зсередини, та й зовні. Улюблене місце скупчення бруду між радіаторами двигуна і кондиціонера. «Прокладка», що утворилася, по структурі нагадує повсть, просочена рідкою глиною, що пролетіла крізь стільники. Таке щільне забруднення надійно перекриває шлях повітряного потоку.
Не працює електровентилятор або віскомуфта . Якщо несправні електровентилятори або ланцюги їх увімкнення (запобіжники та реле), мотор швидко перегріється.
Неправильний бензин . Якщо залити бензин з низьким октановим числом, система керування двигуном, орієнтуючись на датчик детонації, виставить максимально пізнє запалення. При цьому пальне догоряє вже при робочому ході у всьому обсязі циліндра. Через це стінки циліндрів інтенсивніше нагріваються і двигун перегрівається.
Захисту двигуна та радіаторів . Багато власників кросоверів та легкових авто захищають моторний відсік щитом знизу та встановлюють за радіаторними ґратами часті сіточки від каміння та мух. Вони захищають вузли та агрегати від пошкоджень, але при цьому погіршують обдування ДВЗ і можуть стати причиною перегріву двигуна, а також знизити ресурс АКП або варіатора.