Статті

Чому важливо знати, яку клему першою знімати з АКБ

Share

“Звичайно, акумулятор є значущою частиною електричного кола автомобіля. Як ми знаємо, струм тече від плюса до мінуса і, за великим рахунком, якщо електричний ланцюг розірвати в будь-якому місці, то і струм припиниться. Тобто, з одного боку, немає жодної різниці, яку клему акумулятора знімати першою. Але, з іншого боку, є нюанси”, – розповів експерт.

Він зазначив, що, наприклад, у гоночних машин є вимикач маси, а не плюса. Але чому? Річ у тім, що за наявною інженерною традицією за під’єднаного АКБ кузов авто, його двигун і трансмісія виявляються замкненими на мінус. І якщо гоночний автомобіль потрапляє в ДТП, то велика ймовірність замикання плюсового дроту на “масу” з усіма наслідками, що випливають з цього неприємними наслідками. При цьому, якщо пілот вимкне “масу” за допомогою спеціального перемикача, то замикання вже не буде.

І хоча звичайні машини за своєю конструкцією і режимами використання значно відрізняються від перегонових авто, в них теж краще дотримуватися правила, відповідно до якого під час роботи з клемами АКБ спочатку знімається мінусова клема, а пізніше – плюсова. Особливо актуально це в сучасних транспортних засобах з дуже щільним компонуванням моторного відділення.

І якщо порушити зазначену послідовність дій, і, не відключивши мінус, почати відкручувати плюс, то великий ризик того, що гайковим ключем автомобіліст випадково торкнеться елементів кузова машини, викликавши коротке замикання. Крім несподіваних іскор, це може призвести до пожежі або виходу АКБ з ладу, якщо ключ під дією дугового електричного розряду, наприклад, привариться до кузова.

Крім цього, через стрибок напруги в бортовій мережі машини може вийти з ладу бортова електроніка. Тож краще не ризикувати, радить експерт. Під час будь-яких робіт з авто, які можуть бути пов’язані з електрикою, спочатку потрібно від’єднувати мінус і тільки після цього – плюс.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКБ

Останні записи

Honda готує до продажу новий повнопривідний кросовер більший за CR-V

Dongfeng Honda офіційно оголосила про швидкий вихід електричного позашляховика S7. Модель побудована на новій електричній…

17.02.2025

Skoda Kamiq отримав новий потужний двигун, але залишився в бюджетному сегменті

Skoda розширила лінійку компактного кросовера Kamiq, представивши нову версію в комплектації Essence для ринку Європи.…

17.02.2025

Kia представила новий пікап Tasman: перші зображення авто

На міжнародній виставці оборонної промисловості IDEX 2025 в Абу-Дабі, Kia офіційно представила свій перший пікап…

17.02.2025

Mazda CX-5 готується скласти конкуренцію Toyota RAV4

Mazda готується до прем'єри нового покоління свого популярного кросовера CX-5. Третя генерація цього автомобіля має…

17.02.2025

Майбутнє Chevrolet Camaro під загрозою: GM не схвалила проект, але надія лишається

Chevrolet Camaro може так і не отримати сьоме покоління . Внутрішні джерела повідомляють, що General…

17.02.2025

Чому машину з АКП можна завести тільки з натиснутою педаллю гальма

Один із читачів поставив експертам таке запитання: «Чому при пуску двигуна на машинах з автоматом…

17.02.2025