Статті

Чому важливо знати, яку клему першою знімати з АКБ

Share

“Звичайно, акумулятор є значущою частиною електричного кола автомобіля. Як ми знаємо, струм тече від плюса до мінуса і, за великим рахунком, якщо електричний ланцюг розірвати в будь-якому місці, то і струм припиниться. Тобто, з одного боку, немає жодної різниці, яку клему акумулятора знімати першою. Але, з іншого боку, є нюанси”, – розповів експерт.

Він зазначив, що, наприклад, у гоночних машин є вимикач маси, а не плюса. Але чому? Річ у тім, що за наявною інженерною традицією за під’єднаного АКБ кузов авто, його двигун і трансмісія виявляються замкненими на мінус. І якщо гоночний автомобіль потрапляє в ДТП, то велика ймовірність замикання плюсового дроту на “масу” з усіма наслідками, що випливають з цього неприємними наслідками. При цьому, якщо пілот вимкне “масу” за допомогою спеціального перемикача, то замикання вже не буде.

І хоча звичайні машини за своєю конструкцією і режимами використання значно відрізняються від перегонових авто, в них теж краще дотримуватися правила, відповідно до якого під час роботи з клемами АКБ спочатку знімається мінусова клема, а пізніше – плюсова. Особливо актуально це в сучасних транспортних засобах з дуже щільним компонуванням моторного відділення.

І якщо порушити зазначену послідовність дій, і, не відключивши мінус, почати відкручувати плюс, то великий ризик того, що гайковим ключем автомобіліст випадково торкнеться елементів кузова машини, викликавши коротке замикання. Крім несподіваних іскор, це може призвести до пожежі або виходу АКБ з ладу, якщо ключ під дією дугового електричного розряду, наприклад, привариться до кузова.

Крім цього, через стрибок напруги в бортовій мережі машини може вийти з ладу бортова електроніка. Тож краще не ризикувати, радить експерт. Під час будь-яких робіт з авто, які можуть бути пов’язані з електрикою, спочатку потрібно від’єднувати мінус і тільки після цього – плюс.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКБ

Останні записи

Нова версія Audi A7 вперше буде представлена ​​у новому типі кузова

Незважаючи на нову назву, наступний Audi A7 продовжить конкурувати із традиційними конкурентами поточного A6, такими…

07.10.2024

На тизері показали новий Jeep Compass 2025 з повним приводом

Автомобільний гігант Stellantis представив перший тизер повністю оновленого кросовера Jeep Compass 2025, натякаючи на різноманітність…

07.10.2024

Nissan Leaf відкликають через можливу небезпеку загоряння

Десятки тисяч машин Nissan Leaf потрапили під відгук з міркувань безпеки. Автовиробник стверджує, що високовольтна…

07.10.2024

ТОП-5 комерційних авто вересня: огляд нових моделей

У вересні на українському ринку було продано 1068 нових комерційних автомобілів, включаючи вантажівки та спеціалізовані…

07.10.2024

З’явилися перші зображення оновленого Tesla Model Y Juniper

Очікування нової генерації Tesla Model Y зростає, і інтерес до оновлень цього популярного електромобіля зростає.…

07.10.2024

Toyota та Subaru працюють над ще одним електромобілем

BZ4X/Solterra не буде одноразовим електричним проектом, оскільки Toyota та Subaru працюють над ще однією спільно…

07.10.2024