Чому важливо знати, яку клему першою знімати з АКБ

Час читання: 2 хв.
0

“Звичайно, акумулятор є значущою частиною електричного кола автомобіля. Як ми знаємо, струм тече від плюса до мінуса і, за великим рахунком, якщо електричний ланцюг розірвати в будь-якому місці, то і струм припиниться. Тобто, з одного боку, немає жодної різниці, яку клему акумулятора знімати першою. Але, з іншого боку, є нюанси”, – розповів експерт.

Він зазначив, що, наприклад, у гоночних машин є вимикач маси, а не плюса. Але чому? Річ у тім, що за наявною інженерною традицією за під’єднаного АКБ кузов авто, його двигун і трансмісія виявляються замкненими на мінус. І якщо гоночний автомобіль потрапляє в ДТП, то велика ймовірність замикання плюсового дроту на “масу” з усіма наслідками, що випливають з цього неприємними наслідками. При цьому, якщо пілот вимкне “масу” за допомогою спеціального перемикача, то замикання вже не буде.

І хоча звичайні машини за своєю конструкцією і режимами використання значно відрізняються від перегонових авто, в них теж краще дотримуватися правила, відповідно до якого під час роботи з клемами АКБ спочатку знімається мінусова клема, а пізніше – плюсова. Особливо актуально це в сучасних транспортних засобах з дуже щільним компонуванням моторного відділення.

Реклама

І якщо порушити зазначену послідовність дій, і, не відключивши мінус, почати відкручувати плюс, то великий ризик того, що гайковим ключем автомобіліст випадково торкнеться елементів кузова машини, викликавши коротке замикання. Крім несподіваних іскор, це може призвести до пожежі або виходу АКБ з ладу, якщо ключ під дією дугового електричного розряду, наприклад, привариться до кузова.

Крім цього, через стрибок напруги в бортовій мережі машини може вийти з ладу бортова електроніка. Тож краще не ризикувати, радить експерт. Під час будь-яких робіт з авто, які можуть бути пов’язані з електрикою, спочатку потрібно від’єднувати мінус і тільки після цього – плюс.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!