Ніхто з водіїв не прогріває влітку двигун своєї автівки, навіть при купівлі вживаного авто, адже у теплу пору року температура непрогрітого мотора набагато нижча робочої, що становить близько сотні градусів й теплові зазори, присутні в ДВЗ, досягнуть оптимальної величини не одразу.
Про це пише профільний ресурс zauto, який наголошує, що саме звідси прискорений знос поршневих кілець, дзеркал циліндрів тощо.
В’язкість будь-якого моторного масла при 20°С набагато вища, ніж при сотні градусів. Відповідно, швидкість його надходження до всіх пар тертя знижується. А всі без винятку гідросистеми – муфти фазообертачів, гідронатягувачі і гідрокомпенсатори – на холодному двигуні працюють некоректно.
Частку негативу вносять еконорми такі як Євро-5. Щоб каталітичний нейтралізатор швидше вийшов на робочий діапазон температур, спочатку в нього фактично ллють паливо, прискорюючи прогрів. Але при цьому неминуче змивається мастило зі стінок циліндрів. При спокійному прогріванні це не особливо небезпечно, так як навантажень при цьому практично немає, а ось в робочому режимі можуть потихеньку з’являтися задирки, пишуть експерти.
У літню пору цілком достатньо однієї хвилини на прогрів авто. За цей час можна спокійно пристебнутися, задати маршрут навігатора і т.д. Потім можна і рушати, але без форсування, хоча б хвилину-дві.
Ймовірність того, що двигун без прогріву в теплу погоду тут же закапризує, вкрай мала, але краще перестрахуватися, ніж витрачатися на ремонт, підкреслюють автомеханіки.