Отже, чорні цятки на лобовому склі – це фрити. Вони являють собою найдрібніші краплі керамічної фарби, яка наноситься на скло методом шовкографії. У результаті виходить особливий шорсткий шар товщиною від 10 до 500 мікрон з високими адгезійними властивостями.
На практиці шовкографія автомобільного скла мало чим відрізняється, наприклад, від нанесення принта на футболки. Спочатку за допомогою спеціальної трафаретної сітки роблять візерунок, після чого скло відправляють у піч для сушіння.
Зрозуміло, після повного висихання такий малюнок уже не можна змити водою або прибрати засобами для чищення. Склокерамічні частинки в складі фарби для скла мають підвищену стійкість до будь-яких механічних впливів.
Для чого наносять чорні крапки
Фрітти на лобовому склі несуть відразу кілька важливих функцій. Перше і найважливіше їхнє призначення – захист герметика, який утримує скло на місці.
Шорстка структура покриття покращує зчіпні якості клею-герметика і забезпечує більш надійну фіксацію скла на рамі автомобіля. Це дуже важливо, тому що вітрове скло не тільки захищає водія від вітру та опадів, а й є елементом жорсткості кузова автомобіля.
Крім того, темні смуги захищають герметик від впливу згубного УФ-випромінювання. Річ у тім, що будь-який поліуретановий склад під впливом ультрафіолету з часом стає непридатним. Спочатку клей жовтіє, потім розсихається і врешті-решт втрачає свою герметичність. Темна смуга, подібно до сонцезахисних окулярів для наших очей, надійно захищає склад від впливу УФ-променів і перешкоджає його старінню.
Плавний перехід у вигляді поступово загасаючих чорних крапок також допомагає розсіювати температуру на поверхні скла в спекотні дні. Прозора ділянка пропускає сонячні промені, тоді як чорна смуга, навпаки, збирає на себе все сонячне світло. У результаті на її межі може виникати небезпечний перепад температур, що призводить до утворення тріщин.
Наступна функція чорних крапок стосується пасивної безпеки. Фрітти, згруповані в районі дзеркала заднього виду, утворюють темний фон, який затримує сонячне проміння і дає змогу водієві спокійно спостерігати за тим, що відбувається позаду автомобіля в ясний сонячний день.
А ще фрітти допомагають приховати оптичне спотворення, що виникають через вигнуту форму скла. За певних кутів огляду абсолютно прозоре скло може давати відблиски, які будуть відволікати увагу водія від дороги.
І нарешті, остання функція фритів – суто декоративна. Чорні смуги є чудовим маскуванням слідів герметика, які на прозорому склі одразу впадають у вічі. До того ж малюнок з точок робить візуальний перехід від чорної смуги до прозорої ділянки скла більш плавним і приємним для очей.
Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…
Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…
З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…
У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…
Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…
Закордонний портал TopSpeed оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…
Leave a Comment