Статті

Назвали системи, які роблять автомобілі безпечнішими

Share

Зарубіжні автомобілі стають дедалі технологічнішими, ми це добре знаємо. У кожному новому поколінні з’являються системи, які колись були немислимі, але тепер часто вони є базовими. Подумайте про машини, на яких їздили наші батьки, де кондиціонер був дорогою опцією, а подушок безпеки і таких систем, як ABS, антипробуксовочна система тощо, навіть не було. На щастя, сьогодні ми зустрічаємо їх всюди, від невеликих міських автомобілів до величезних позашляховиків.

Звісно, є ще додаткові опції, технології, які для одних незамінні, а для інших вони можуть легко бути відсутніми після вибору певної комплектації нового автомобіля. Нижче ми розповімо вам про 10 “додаткових функцій”, без яких багато водіїв не обійдуться. Не тільки для того, щоб задовольнити якусь забаганку ботаніків, а й тому, що тепер вони вважаються необхідними для безпечної подорожі.

Адаптивний круїз-контроль

Поїздка по шосе, обмеження в 130 км/год, автівки всюди і дорога зовсім не захоплююча з точки зору відчуттів від водіння. Відкрийте для себе світ адаптивного круїз-контролю. Бо автомобілю можна доручити регулювання швидкості залежно від дорожньої ситуації, без необхідності постійно перемикатися з педалі акселератора на педаль гальма. Отже, ці системи – майже – завжди дуже точні. Головне завжди пам’ятати: це помічники водія, а не технології автономного водіння. Тому ми завжди маємо звертати увагу на все, що відбувається навколо нас.

Автоматичне екстрене гальмування

Ця система йде рука об руку з тим, що було сказано раніше: ми завжди покладаємося на нашу здатність концентрувати обстановку на дорозі, але цього не завжди достатньо. Автомобіль або пішохід, що раптово з’явився з-за рогу, і наші рефлекси можуть просто не зреагувати вчасно. Ось чому автоматичне екстрене гальмування є для нас незамінним інструментом, що допомагає запобігти аварії.

Визначення втоми водія

Засинання – це мить: спочатку ми не спимо, потім ще не спимо, а в проміжках може статися непоправне і дуже часто ми нічого не помічаємо. Саме з цієї причини в найостанніші автомобілі вбудовано камеру, яка постійно стежить за обличчям водія, вловлюючи будь-які ознаки втоми, щоб активувати різноманітні попередження, що пропонують зупинитися і зробити перерву.

Паркувальні камери

Машини дедалі більші й більші, парковки дедалі тісніші й тісніші. Тому часто виникають ситуації, коли ми когось притерли. Але це ще не все: є інші рухомі автомобілі, пішоходи, велосипедисти, тварини тощо. Ось чому паркувальні камери, а краще якщо це будуть камери кругового огляду, є обов’язковими в автомобілі.

Відеореєстратор

Ще одна камера, але цього разу не для “живих” зображень, щоб показати навколишнє середовище, а для запису того, що відбувається, поки ми рухаємося. Насправді це система, яка постійно записує рух попереду нас, зберігаючи відзнятий матеріал на випадок аварії. Те ж саме відбувається, коли автомобіль припаркований і стикається з іншими транспортними засобами. Є багато відеореєстраторів, які можна купити на вторинному ринку, але дедалі більше і більше автомобілів постачаються з цим пристроєм, інтегрованим у загальну систему.

Попередження про “сліпі зони”

До речі, про невідоме: дзеркала заднього виду не завжди можуть показати нам все, що позаду нас, внаслідок чого виникає ризик зіткнення під час повороту або обгону. Безцінним помічником є система контролю “сліпих зон” зі світловими або звуковими індикаторами небезпеки.

Світлодіодні матричні фари

Колись призначені для дорогих флагманів, світлодіодні матричні фари тепер можна знайти і на невеликих автомобілях сегмента B. Завдяки прогресу технологій і зниженню витрат на дослідження і розробки. Таким чином, незалежно від типу автомобіля, будь-хто може мати дальнє світло, здатне відключати тільки деякі сегменти світлового пучка в присутності інших автомобілістів, щоб не засліплювати їх, зберігаючи максимально можливе освітлення на решті частини дороги.

Apple CarPlay та Android Auto

Ви скажете, який стосунок системи віддзеркалення мають до безпеки? Не будемо лукавити: навіть якщо ви акуратний і уважний водій, рано чи пізно смартфон опиниться у вас в руках, коли ви керуєте машиною. Між повідомленнями, телефонними дзвінками тощо багато хто переглядає його занадто часто. Ось чому Android Auto і Apple CarPlay є незамінними інструментами для забезпечення безпеки: вони дозволяють відображати майже все, що є на нашому смартфоні, на екрані мультимедійної системи, а іноді – на приладовій панелі. Від карт навігатора до сповіщень різних додатків для обміну повідомленнями, з повідомленнями, прочитаними безпосередньо системою та можливістю відповіді голосом.

Бездротова зарядка

Може здатися абсурдним думати, що проста індукційна плита може підвищити безпеку. Однак навіть у цьому випадку нам потрібно бути чесними із собою: скільки з вас (нас) відмовляються від підключення смартфона до кабелю для підзарядки акумулятора? Наявність скриньки для рукавичок під рукою, куди ви можете покласти свій телефон, не вовтузячись із роз’ємами або чимось іще, не лише зручна, а й зменшує можливості відволікання уваги.

Автоматична коробка передач

Також у цьому випадку можна було б подумати про просту зручність – не кожен любить використовувати ліву ногу для натискання на зчеплення – але автоматична коробка передач також є питанням безпеки. Обидві руки завжди залишаються на кермі, а при старті в гору ризик відкату – мінімальний.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Bugatti побила рекорд швидкості для кабріолетів

Bugatti встановила новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавши W16 Mistral до 454 км/год на німецькому…

19.11.2024

Оновлений Chevrolet Tracker (2026) потрапив в об’єктиви папараці

Chevrolet планує швидке оновлення свого популярного кросовера Tracker. Нещодавно машину підловили під час випробувань на…

19.11.2024

Названо найбезпечніші автомобілі 2024 року

У 2024 році були визначені найбезпечніші автомобілі, ґрунтуючись на чотирьох ключових умовах оцінки. Оцінювалися показники…

19.11.2024

Яка різниця між протитуманними фарами, ближнім і дальнім світлом, і коли їх вмикати

Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто…

19.11.2024

Fiat офіційно відмовився від двигунів внутрішнього згоряння на користь електрокарів

Компанія Abarth, яка перш за все відома розробкою високопродуктивних версій серійних автомобілів Fiat, вирішила припинити…

19.11.2024

Nissan готує новий Leaf як повністю електричний купе-кросовер

Компанія Nissan завершує розробку електричної моделі, що прийде на зміну моделі Leaf у 2025 році.…

19.11.2024