Статті

Чому тримати автомобіль на холостих оборотах шкідливо для двигуна

Мало яка тема викликає на просторах інтернету так багато суперечок, як робота автомобільного двигуна на холостому ході. За багато років з цього питання було висловлено безліч припущень, припущень, версій та теорій.

Деякі стверджують, що робота на холостих оборотах неймовірно шкідлива для силового агрегату. При цьому у «практикуючих автомобілістів» одразу виникає питання: як чинити з холостим ходом під час їзди містом, де воно використовується найчастіше.

Чи шкідливий хід для автомобільного двигуна?

Відповідь на це питання в першому наближенні проста: так, холостий перебіг безумовно шкідливий. Але зовсім інше питання полягає в тому, наскільки такий режим роботи силового агрегату небезпечний для автомобіля?

Точно можна сказати одне: холості обороти не зношують двигун швидше, ніж робота агрегату в нормальному режимі під час їзди. Тим більше, що від холостого ходу відмовитися ніяк не вийде. Автомобіліст так чи інакше змушений його використати, особливо при їзді у місті.

Різного роду розповіді про те, що «холостий» особливо небезпечний узимку, не позбавлені здорового зерна, проте лише тією мірою, що робота двигуна в сильний мороз – це апріорі екстремальний режим роботи.

І тут знову нічого не вдієш. Хіба що не вирішиш відмовитись від улюбленої «ластівки» на користь громадського транспорту. Втім, це не завжди погана ідея, якщо йдеться про поїздки на невеликі відстані.

Зниження оборотів двигуна справді може стати причиною різного роду негативних проявів залежно від покоління та моделі силової установки.

Холості обороти можуть порушувати нормальну роботу системи мастила, електроживлення, спричиняти появу вібрацій, нестійкого згоряння суміші, а також бути причиною виходу двигуна за межі екологічних параметрів. Проте, ступінь негативного впливу всього перерахованого ресурс двигуна оцінити насправді вкрай складно.

Що страждає в ДВС на холостому ходу по-справжньому, так це олія. Саме через нього в результаті і страждає двигун. Через зниження оборотів двигуна мастило швидше занепадає, засмічуючи шлаками і різного роду відкладеннями.

Однак, ця проблема легко «лікується» регулярною заміною мастила в автомобілі. При цьому, як показує практика, змінювати моторне масло коштує дещо частіше, ніж зазначено в технічному регламенті.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025