Статті

Чому тримати автомобіль на холостих оборотах шкідливо для двигуна

Мало яка тема викликає на просторах інтернету так багато суперечок, як робота автомобільного двигуна на холостому ході. За багато років з цього питання було висловлено безліч припущень, припущень, версій та теорій.

Деякі стверджують, що робота на холостих оборотах неймовірно шкідлива для силового агрегату. При цьому у «практикуючих автомобілістів» одразу виникає питання: як чинити з холостим ходом під час їзди містом, де воно використовується найчастіше.

Чи шкідливий хід для автомобільного двигуна?

Відповідь на це питання в першому наближенні проста: так, холостий перебіг безумовно шкідливий. Але зовсім інше питання полягає в тому, наскільки такий режим роботи силового агрегату небезпечний для автомобіля?

Точно можна сказати одне: холості обороти не зношують двигун швидше, ніж робота агрегату в нормальному режимі під час їзди. Тим більше, що від холостого ходу відмовитися ніяк не вийде. Автомобіліст так чи інакше змушений його використати, особливо при їзді у місті.

Різного роду розповіді про те, що «холостий» особливо небезпечний узимку, не позбавлені здорового зерна, проте лише тією мірою, що робота двигуна в сильний мороз – це апріорі екстремальний режим роботи.

І тут знову нічого не вдієш. Хіба що не вирішиш відмовитись від улюбленої «ластівки» на користь громадського транспорту. Втім, це не завжди погана ідея, якщо йдеться про поїздки на невеликі відстані.

Зниження оборотів двигуна справді може стати причиною різного роду негативних проявів залежно від покоління та моделі силової установки.

Холості обороти можуть порушувати нормальну роботу системи мастила, електроживлення, спричиняти появу вібрацій, нестійкого згоряння суміші, а також бути причиною виходу двигуна за межі екологічних параметрів. Проте, ступінь негативного впливу всього перерахованого ресурс двигуна оцінити насправді вкрай складно.

Що страждає в ДВС на холостому ходу по-справжньому, так це олія. Саме через нього в результаті і страждає двигун. Через зниження оборотів двигуна мастило швидше занепадає, засмічуючи шлаками і різного роду відкладеннями.

Однак, ця проблема легко «лікується» регулярною заміною мастила в автомобілі. При цьому, як показує практика, змінювати моторне масло коштує дещо частіше, ніж зазначено в технічному регламенті.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому поліція не може штрафувати «євробляхи» без даних митниці

Адвокат пояснив, що поліція не може безмежно штрафувати авто на іноземній реєстрації. Нові зміни до…

18.12.2025

Hyundai та KIA посилюють захист авто в США після хвилі масових викрадень

Після кількох років масових викрадень автомобілів у США Hyundai та KIA погодилися посилити безпеку своїх…

18.12.2025

Патрульна поліція запускає TruCAM ще на 14 нових ділянках доріг

Патрульна поліція з 18 грудня розширює використання приладів TruCAM на українських дорогах. Відтепер вимірювання швидкості…

18.12.2025

Експерти розповіли, як захистити авто від пошкоджень у холодну пору

Тривале зберігання автомобіля в зимових умовах може бути небезпечним. За словами експертів, нестабільна погода сприяє…

18.12.2025

Ford ховає Focus і робить ставку на SUV: оголошено новинки 2026 року

Ford готує масштабне оновлення європейської лінійки, яке стане ключовим для бренду. У 2026 році на…

18.12.2025

Honda працює над новим поколінням двигуна V4

Honda активно працює над новим поколінням двигуна V4, що підтверджують свіжі патентні заявки компанії наприкінці…

18.12.2025