Статті

Чому рівень масла взимку може підвищуватися: це небезпечно

Коли рівень масла знижується, це можна пояснити. Але підвищення його рівня, та ще взимку, здатне викликати здивування – звідки воно береться?

Справа в тому, що взимку двигун прогрівається довше, ніж улітку. При цьому електронна система керування спеціально збагачує паливну суміш – так швидше прогрівається каталітичний нейтралізатор, знижуючи рівень викиду шкідливих газів. Однак при цьому бензин із багатої суміші обов’язково конденсується на холодних стінках циліндрів, після чого через поршневі кільця потрапляє саме в моторне масло. У результаті, якщо водій здійснює безліч коротких поїздок і їздить на непрогрітому моторі, паливо, що опинилося в моторному маслі, не встигає випаруватися, тому рівень рідини в піддоні зростає. Це стосується як бензинових, так і дизельних двигунів.

Це ще не все. Коли водій глушить мотор, повітря в його внутрішніх порожнинах остигає, а на стінках з’являється водяний конденсат. Ця вода, зрештою, також потрапляє в масло. А оскільки при коротких поїздках масло не встигає прогрітися до нормальних робочих температур, вода не має можливості випаруватися – рівень рідини в піддоні, знову-таки, зростає. Додатковою неприємністю цього явища може стати калюжа води на дні піддону, яка, перетворившись на лід, може заблокувати подачу масла в маслозабірник. Наслідки цього є очевидними.

Що робити? Панікувати не варто – тим більше, що є найпростішим способом вирішити проблему. Неприємності описаного роду мають місце лише у водіїв, які постійно здійснюють виключно короткі поїздки. Звідси і рецепт: їм необхідно час від часу чергувати подібний графік хоча б із однією тривалою поїздкою. При цьому треба повністю прогріти двигун, щоб потім поганяти його під навантаженням хоча б півгодини. Краще виїхати на магістраль і покататися нею на пристойній швидкості. При цьому і вода, і паливо випаруються, а рівень моторного масла прийде в норму. Зазначимо, що в холодних регіонах є сенс прискорювати прогрів мотора за допомогою автоковдри в моторному відсіку і фартуха на решітці радіатора.

Звичайно, зростання рівня масла може бути і наслідком технічної несправності. Через тріщини або нерівності прокладок в нього може потрапити рідина, що охолоджує. Якщо така суміш піде каналами системи мастила, то першими постраждають вкладиші коленвала і розподільного валу. На їх поверхні утворюються задираки, внаслідок чого з’явиться стукіт. З такою несправністю їздити не можна – потрібний негайний візит на сервіс. Іншою поширеною несправністю вважають негерметичні форсунки, що переливають паливо надмірно. Рецепт той самий – відвідайте сервіс та усуньте несправність.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо найнадійніші автомобілі Kia, які рідко виходять з ладу

Корейська компанія Kia зарекомендувала себе як один із найнадійніших азіатських виробників автомобілів. Проте не всі…

27.12.2025

Chevrolet може повернути Camaro у 2026 році

Chevrolet може повернути Camaro у 2026 році. Після завершення виробництва шостого покоління у 2024 році…

27.12.2025

Чому взимку не варто використовувати ручник на морозі

Взимку багато водіїв користуються ручним гальмом так само, як влітку, але це може спричинити проблеми.…

27.12.2025

У Франції пропонують окремі водійські права для електромобілів

У Франції пропонують нову категорію водійських посвідчень спеціально для електромобілів. Союз французьких енергетиків (UFE) запропонував…

27.12.2025

Nissan показала рестайлінг Ariya для міжнародних ринків

Nissan оновила електричний кросовер Ariya, але для США це неактуально - модель у 2026 році…

27.12.2025

Як довести свою невинуватість у ДТП: поради юриста

Щоб довести свою невинуватість у ДТП, важливо одразу подбати про докази. Потрібно зафіксувати все, що…

27.12.2025