Статті

Чому рівень масла взимку може підвищуватися: це небезпечно

Коли рівень масла знижується, це можна пояснити. Але підвищення його рівня, та ще взимку, здатне викликати здивування – звідки воно береться?

Справа в тому, що взимку двигун прогрівається довше, ніж улітку. При цьому електронна система керування спеціально збагачує паливну суміш – так швидше прогрівається каталітичний нейтралізатор, знижуючи рівень викиду шкідливих газів. Однак при цьому бензин із багатої суміші обов’язково конденсується на холодних стінках циліндрів, після чого через поршневі кільця потрапляє саме в моторне масло. У результаті, якщо водій здійснює безліч коротких поїздок і їздить на непрогрітому моторі, паливо, що опинилося в моторному маслі, не встигає випаруватися, тому рівень рідини в піддоні зростає. Це стосується як бензинових, так і дизельних двигунів.

Це ще не все. Коли водій глушить мотор, повітря в його внутрішніх порожнинах остигає, а на стінках з’являється водяний конденсат. Ця вода, зрештою, також потрапляє в масло. А оскільки при коротких поїздках масло не встигає прогрітися до нормальних робочих температур, вода не має можливості випаруватися – рівень рідини в піддоні, знову-таки, зростає. Додатковою неприємністю цього явища може стати калюжа води на дні піддону, яка, перетворившись на лід, може заблокувати подачу масла в маслозабірник. Наслідки цього є очевидними.

Що робити? Панікувати не варто – тим більше, що є найпростішим способом вирішити проблему. Неприємності описаного роду мають місце лише у водіїв, які постійно здійснюють виключно короткі поїздки. Звідси і рецепт: їм необхідно час від часу чергувати подібний графік хоча б із однією тривалою поїздкою. При цьому треба повністю прогріти двигун, щоб потім поганяти його під навантаженням хоча б півгодини. Краще виїхати на магістраль і покататися нею на пристойній швидкості. При цьому і вода, і паливо випаруються, а рівень моторного масла прийде в норму. Зазначимо, що в холодних регіонах є сенс прискорювати прогрів мотора за допомогою автоковдри в моторному відсіку і фартуха на решітці радіатора.

Звичайно, зростання рівня масла може бути і наслідком технічної несправності. Через тріщини або нерівності прокладок в нього може потрапити рідина, що охолоджує. Якщо така суміш піде каналами системи мастила, то першими постраждають вкладиші коленвала і розподільного валу. На їх поверхні утворюються задираки, внаслідок чого з’явиться стукіт. З такою несправністю їздити не можна – потрібний негайний візит на сервіс. Іншою поширеною несправністю вважають негерметичні форсунки, що переливають паливо надмірно. Рецепт той самий – відвідайте сервіс та усуньте несправність.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

McLaren відмовляється від електрокара у сегменті SUV на користь традиційного двигуна

Британська марка McLaren вже кілька місяців ходить у чутках щодо свого першого кросовера, і тепер…

15.11.2025

Subaru відмовляється від частини електромобілів через попит на гібриди

Subaru вирішила переглянути свою стратегію в галузі автомобілів. Компанія оголосила, що зосередиться на гібридах та…

15.11.2025

Названо нові автомобілі з кращим співвідношенням ціни та можливостей

Названо автомобілі, які пропонують максимальну віддачу за свої гроші, серед них Mazda CX-30, Chevrolet Trax,…

15.11.2025

Volkswagen відкликає понад 12 000 гібридних Touareg через ризик перегріву батареї

Volkswagen відкликає понад 12 000 гібридних Touareg через серйозну технічну проблему, яка може спричинити перегрів…

15.11.2025

Як підготувати авто до зими за один день: поради експертів

Багато водіїв не готують авто до зими завчасно й починають це робити лише після першого…

15.11.2025

Hyundai Elantra готується до зміни покоління: перші рендери новинки

Чинне покоління корейського седана Hyundai Elantra випускається з 2020 року. Після оновлення у 2023-му модель,…

15.11.2025