Коли рівень масла знижується, це можна пояснити. Але підвищення його рівня, та ще взимку, здатне викликати здивування – звідки воно береться?
Справа в тому, що взимку двигун прогрівається довше, ніж улітку. При цьому електронна система керування спеціально збагачує паливну суміш – так швидше прогрівається каталітичний нейтралізатор, знижуючи рівень викиду шкідливих газів. Однак при цьому бензин із багатої суміші обов’язково конденсується на холодних стінках циліндрів, після чого через поршневі кільця потрапляє саме в моторне масло. У результаті, якщо водій здійснює безліч коротких поїздок і їздить на непрогрітому моторі, паливо, що опинилося в моторному маслі, не встигає випаруватися, тому рівень рідини в піддоні зростає. Це стосується як бензинових, так і дизельних двигунів.
Це ще не все. Коли водій глушить мотор, повітря в його внутрішніх порожнинах остигає, а на стінках з’являється водяний конденсат. Ця вода, зрештою, також потрапляє в масло. А оскільки при коротких поїздках масло не встигає прогрітися до нормальних робочих температур, вода не має можливості випаруватися – рівень рідини в піддоні, знову-таки, зростає. Додатковою неприємністю цього явища може стати калюжа води на дні піддону, яка, перетворившись на лід, може заблокувати подачу масла в маслозабірник. Наслідки цього є очевидними.
Що робити? Панікувати не варто – тим більше, що є найпростішим способом вирішити проблему. Неприємності описаного роду мають місце лише у водіїв, які постійно здійснюють виключно короткі поїздки. Звідси і рецепт: їм необхідно час від часу чергувати подібний графік хоча б із однією тривалою поїздкою. При цьому треба повністю прогріти двигун, щоб потім поганяти його під навантаженням хоча б півгодини. Краще виїхати на магістраль і покататися нею на пристойній швидкості. При цьому і вода, і паливо випаруються, а рівень моторного масла прийде в норму. Зазначимо, що в холодних регіонах є сенс прискорювати прогрів мотора за допомогою автоковдри в моторному відсіку і фартуха на решітці радіатора.
Звичайно, зростання рівня масла може бути і наслідком технічної несправності. Через тріщини або нерівності прокладок в нього може потрапити рідина, що охолоджує. Якщо така суміш піде каналами системи мастила, то першими постраждають вкладиші коленвала і розподільного валу. На їх поверхні утворюються задираки, внаслідок чого з’явиться стукіт. З такою несправністю їздити не можна – потрібний негайний візит на сервіс. Іншою поширеною несправністю вважають негерметичні форсунки, що переливають паливо надмірно. Рецепт той самий – відвідайте сервіс та усуньте несправність.
Німецький автовиробник планує до 2029 року скоротити 7,5 тисяч робітників у Німеччині. У компанії пояснили,…
Користувач YouTube Марк Ровер вирішив порівняти роботу асистентів водіїв на популярних автомобілях. У випробуваннях взяли…
Рання весна в Україні змусила деяких водіїв перейти на літні шини, але різке похолодання зробило…
Кросовер Q5 залишається для Audi, можливо, головним продуктом: за обсягами продажів він перевершує решту моделей…
Mercedes-Benz продовжує тестування другого покоління GLB-Class, який стане частиною оновленої компактної лінійки бренду. Прототип моделі…
Audi оголосила про масштабну стратегію оновлення свого модельного ряду на 2025 рік, запланувавши запуск десяти…
Leave a Comment