Статті

Бензин або дизель: який двигун швидше прогрівається і швидше остигає

До цього дня немає однозначної відповіді питання, який двигун краще: дизельний чи бензиновий. Кожен агрегат має свої переваги та недоліки, а вибір типу двигуна частіше визначається умовами експлуатації та стилем їзди.

Ми вивчили один із цікавих показників – енергоефективність, а також швидкість прогріву та охолодження моторів, що працюють на двох різних видах палива. ККД дизельного двигуна вдвічі вище, ніж у бензинового, за рахунок ефективного згоряння паливно-повітряної суміші в результаті підвищеного ступеня стиснення. Але прогрівається дизельний мотор суттєво повільніше, ніж бензиновий, оскільки теплота горіння у бензину трохи вища, ніж у дизельного палива.

У результаті дизельні мотори ефективно прогріваються тільки під навантаженням. На неодружених оборотах двигун гріється насилу. Натомість бензинові двигуни досягають робочої температури за 10 – 15 хвилин роботи на стоянці та швидше починають віддавати в салон тепло.

З іншого боку, дизельні мотори повільніше остигають. Як правило, корпус дизельного агрегату та охолодна рідина нагріваються до 100 градусів, а масло в картері може нагріватися до 130 градусів, і це вважається нормою. Робоча температура бензинового ДВЗ не перевищує 90 градусів. Крім того, дизельні мотори, особливо раніше, часто виготовлялися з енергоємнішого чавуну, який остигав повільніше, ніж алюмінієві блоки бензинових двигунів. Тому після кожної зупинки дизельний двигун не треба знову прогрівати.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому взимку не варто одразу ставити автомобіль на ручник

Взимку кількість проблем під час експлуатації автомобіля значно зростає через додаткові навантаження на систему. Автомеханіки…

24.11.2025

Американці обрали кращий SUV року: названо переможця

Американці знову влаштували шоу на колесах: електричний Cadillac Escalade IQ став головним SUV 2026 року…

24.11.2025

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025