Ми вивчили один із цікавих показників – енергоефективність, а також швидкість прогріву та охолодження моторів, що працюють на двох різних видах палива. ККД дизельного двигуна вдвічі вище, ніж у бензинового, за рахунок ефективного згоряння паливно-повітряної суміші в результаті підвищеного ступеня стиснення. Але прогрівається дизельний мотор суттєво повільніше, ніж бензиновий, оскільки теплота горіння у бензину трохи вища, ніж у дизельного палива.
У результаті дизельні мотори ефективно прогріваються тільки під навантаженням. На неодружених оборотах двигун гріється насилу. Натомість бензинові двигуни досягають робочої температури за 10 – 15 хвилин роботи на стоянці та швидше починають віддавати в салон тепло.
З іншого боку, дизельні мотори повільніше остигають. Як правило, корпус дизельного агрегату та охолодна рідина нагріваються до 100 градусів, а масло в картері може нагріватися до 130 градусів, і це вважається нормою. Робоча температура бензинового ДВЗ не перевищує 90 градусів. Крім того, дизельні мотори, особливо раніше, часто виготовлялися з енергоємнішого чавуну, який остигав повільніше, ніж алюмінієві блоки бензинових двигунів. Тому після кожної зупинки дизельний двигун не треба знову прогрівати.
Leave a Comment