Статті

Чому двигуни сучасних автомобілів дедалі частіше стають «одноразовими»

Share

Є дві категорії людей: перша вірить у те, що навколо відбувається змова виробників, друга чула про такі поняття, як «картельна змова» та «рентабельність виробництва». При цьому і перші та другі незалежно від своєї позиції з питання сходяться в одному: раніше було краще! Особливо, якщо мова заходить про автомобільні двигуни. Чому вони з кожним роком стають дедалі гіршими?

Жив-був у XIX столітті єврей за походженням, німець за кров’ю та американець за паспортом Ісаак Мерріт Зінгер. У 1851 році він та його друг Вільям Кларк заснували компанію «Singer Manufacturing Company», якій судилося стати відомою на весь світ. Адже саме у стінах її підприємств вже незабаром почнуть робити швейні машинки «Singer». Ці швейні машини стануть дуже популярними завдяки високій якості та надійності. З кожним роком швейна машинка Зінгера ставатиме все краще. Щоправда, й коштувала вона чимало. Так 1858 року швейний апарат марки «Singer» для улюбленої тещі можна було купити за 10 доларів. На ті часи – солідні гроші.

На момент Першої світової війни машинку знали вже у всій Америці та Європі. Продавалася вона десятками та сотнями тисяч по обидва боки Атлантики! Але закінчилася Друга світова війна, капітулювала мілітарна Японія. Американський капітал знову ринув у країну Вранішнього сонця, і там почали робити свої власні швейні машинки. За якістю японські швейні машинки й поряд не стояли, зате були помітно дешевшими. Так виходило вже хоча б тому, що ще вчора розбомбленої до «кам’яного віку» Японії люди були готові працювати чи не за миску рису. У бізнесі це називається – добрий інвестиційний клімат!

Продажі «Зінгерів» полетіли вниз. Дешевий і малоякісний «ширвжиток» з Японії стрімко витісняв з ринку якісні, але дорогі американські швейні машинки. У результаті «Singer» збанкрутувала і мало не припинила своє існування. Мораль цієї історії: конкурентна боротьба – це як про якість продукції, а й її доступність широкого кола людей. Часто буває так, що краще продати 25 м’ятих яблук за низькою ціною, ніж 5 першосортних за захмарною.

Все описане вище справедливо не тільки для швейних машинок, але і для автомобілів, і взагалі для всього, що робить людина. Жодної «змови виробників» не існує. Не збираються голови корпорацій, щоб «змовитися» темної ночі під чорним простирадлом. Натомість існують закони ринку та економіки. І далеко не завжди конкурентну боротьбу виграє найкращий із найкращих у плані якості. Тим більше що конкурентна боротьба ведеться різними способами.

Якщо Петя, який продає по 25 м’ятих яблук за гроші, у якийсь момент заробить більше грошей, ніж Вася, який продає по 5 першосортних яблук за дорого, то Петя рано чи пізно просто купить бізнес Васі і закриє. Ну, чи спалить Васі сарай.

Перекладіть усе це з «пацанського-побутового» на рівень держав, компаній та корпорацій. Повірте, процеси, що відбуваються на верхньому поверсі суспільства, такі ж, як і на ринку в «лихих 90-х». Відрізняються вони лише масштабом та складністю, але аж ніяк не своїм принципом. Тому якщо автомобілі, що часто ламаються, продаються краще і швидше в нинішній економічній кон’єктурі, то робитимуть їх.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо найнадійніший гібридний кросовер, який можна купити у 2024 році

Незважаючи на весь скепсис з боку окремих експертів, гібридні технології продовжують розвиватися безпрецедентними темпами, а…

18.05.2024

Toyota, Nissan та Honda об’єднують зусилля для створення нового покоління автомобілів

Японія та японські виробники автомобілів продовжують робити нові кроки, щоб випередити своїх конкурентів. За повідомленнями,…

17.05.2024

Tesla Cybertruck зіткнувся із серйозною проблемою корозії

Кібервантажівка — це щонайменше спірний автомобіль. Але більшість фанатів Tesla, здається, прийняли його з ентузіазмом.…

17.05.2024

Новий Renault 5 б’є рекорди за попередніми замовленнями ще до старту продажів

Новий Renault 5 збирає рекордну кількість попередніх замовлень, незважаючи на відсутність оголошених цін та дати…

17.05.2024

На фото показали новий кросовер BMW X3

Німецький кросовер BMW X3 2025 зараз проходить етап дорожніх випробувань. Його вже неодноразово помічали під…

17.05.2024

Новий кросовер Dacia Stepway показали на неофіційних зображеннях

У гамі компанії Renault та її суббренду Dacia версія Stepway завжди була призначена для того,…

17.05.2024