Є дві категорії людей: перша вірить у те, що навколо відбувається змова виробників, друга чула про такі поняття, як «картельна змова» та «рентабельність виробництва». При цьому і перші та другі незалежно від своєї позиції з питання сходяться в одному: раніше було краще! Особливо, якщо мова заходить про автомобільні двигуни. Чому вони з кожним роком стають дедалі гіршими?
Жив-був у XIX столітті єврей за походженням, німець за кров’ю та американець за паспортом Ісаак Мерріт Зінгер. У 1851 році він та його друг Вільям Кларк заснували компанію «Singer Manufacturing Company», якій судилося стати відомою на весь світ. Адже саме у стінах її підприємств вже незабаром почнуть робити швейні машинки «Singer». Ці швейні машини стануть дуже популярними завдяки високій якості та надійності. З кожним роком швейна машинка Зінгера ставатиме все краще. Щоправда, й коштувала вона чимало. Так 1858 року швейний апарат марки «Singer» для улюбленої тещі можна було купити за 10 доларів. На ті часи – солідні гроші.
На момент Першої світової війни машинку знали вже у всій Америці та Європі. Продавалася вона десятками та сотнями тисяч по обидва боки Атлантики! Але закінчилася Друга світова війна, капітулювала мілітарна Японія. Американський капітал знову ринув у країну Вранішнього сонця, і там почали робити свої власні швейні машинки. За якістю японські швейні машинки й поряд не стояли, зате були помітно дешевшими. Так виходило вже хоча б тому, що ще вчора розбомбленої до «кам’яного віку» Японії люди були готові працювати чи не за миску рису. У бізнесі це називається – добрий інвестиційний клімат!
Продажі «Зінгерів» полетіли вниз. Дешевий і малоякісний «ширвжиток» з Японії стрімко витісняв з ринку якісні, але дорогі американські швейні машинки. У результаті «Singer» збанкрутувала і мало не припинила своє існування. Мораль цієї історії: конкурентна боротьба – це як про якість продукції, а й її доступність широкого кола людей. Часто буває так, що краще продати 25 м’ятих яблук за низькою ціною, ніж 5 першосортних за захмарною.
Все описане вище справедливо не тільки для швейних машинок, але і для автомобілів, і взагалі для всього, що робить людина. Жодної «змови виробників» не існує. Не збираються голови корпорацій, щоб «змовитися» темної ночі під чорним простирадлом. Натомість існують закони ринку та економіки. І далеко не завжди конкурентну боротьбу виграє найкращий із найкращих у плані якості. Тим більше що конкурентна боротьба ведеться різними способами.
Якщо Петя, який продає по 25 м’ятих яблук за гроші, у якийсь момент заробить більше грошей, ніж Вася, який продає по 5 першосортних яблук за дорого, то Петя рано чи пізно просто купить бізнес Васі і закриє. Ну, чи спалить Васі сарай.
Остання хвиля позашляховиків та кросоверів, що з'явилися у продажу, виглядає набагато утилітарніше, ніж її попередники.…
Після сезонної зміни шин автолюбителі запитують: як правильно зберігати літню гуму? Багато хто вважає за…
Оскільки Lexus ES нинішнього покоління випускається вже шостий рік, автовиробник вважав, що настав час для…
Своєчасна заміна покришок дуже важлива для безпеки автомобіля, але некваліфіковані шиномонтажники можуть принести більше шкоди,…
У рамках Міжнародного автосалону в Гуанчжоу 2024 року відбулася прем'єра електричного концепт-кара AUDI E. Модель…
Власники електрокарів розповіли, з якими поломками їм доводилося стикатися за останні 2 роки. Перше місце…
Leave a Comment