Статті

Чому двигуни сучасних автомобілів дедалі частіше стають «одноразовими»

Є дві категорії людей: перша вірить у те, що навколо відбувається змова виробників, друга чула про такі поняття, як «картельна змова» та «рентабельність виробництва». При цьому і перші та другі незалежно від своєї позиції з питання сходяться в одному: раніше було краще! Особливо, якщо мова заходить про автомобільні двигуни. Чому вони з кожним роком стають дедалі гіршими?

Жив-був у XIX столітті єврей за походженням, німець за кров’ю та американець за паспортом Ісаак Мерріт Зінгер. У 1851 році він та його друг Вільям Кларк заснували компанію «Singer Manufacturing Company», якій судилося стати відомою на весь світ. Адже саме у стінах її підприємств вже незабаром почнуть робити швейні машинки «Singer». Ці швейні машини стануть дуже популярними завдяки високій якості та надійності. З кожним роком швейна машинка Зінгера ставатиме все краще. Щоправда, й коштувала вона чимало. Так 1858 року швейний апарат марки «Singer» для улюбленої тещі можна було купити за 10 доларів. На ті часи – солідні гроші.

На момент Першої світової війни машинку знали вже у всій Америці та Європі. Продавалася вона десятками та сотнями тисяч по обидва боки Атлантики! Але закінчилася Друга світова війна, капітулювала мілітарна Японія. Американський капітал знову ринув у країну Вранішнього сонця, і там почали робити свої власні швейні машинки. За якістю японські швейні машинки й поряд не стояли, зате були помітно дешевшими. Так виходило вже хоча б тому, що ще вчора розбомбленої до «кам’яного віку» Японії люди були готові працювати чи не за миску рису. У бізнесі це називається – добрий інвестиційний клімат!

Продажі «Зінгерів» полетіли вниз. Дешевий і малоякісний «ширвжиток» з Японії стрімко витісняв з ринку якісні, але дорогі американські швейні машинки. У результаті «Singer» збанкрутувала і мало не припинила своє існування. Мораль цієї історії: конкурентна боротьба – це як про якість продукції, а й її доступність широкого кола людей. Часто буває так, що краще продати 25 м’ятих яблук за низькою ціною, ніж 5 першосортних за захмарною.

Все описане вище справедливо не тільки для швейних машинок, але і для автомобілів, і взагалі для всього, що робить людина. Жодної «змови виробників» не існує. Не збираються голови корпорацій, щоб «змовитися» темної ночі під чорним простирадлом. Натомість існують закони ринку та економіки. І далеко не завжди конкурентну боротьбу виграє найкращий із найкращих у плані якості. Тим більше що конкурентна боротьба ведеться різними способами.

Якщо Петя, який продає по 25 м’ятих яблук за гроші, у якийсь момент заробить більше грошей, ніж Вася, який продає по 5 першосортних яблук за дорого, то Петя рано чи пізно просто купить бізнес Васі і закриє. Ну, чи спалить Васі сарай.

Перекладіть усе це з «пацанського-побутового» на рівень держав, компаній та корпорацій. Повірте, процеси, що відбуваються на верхньому поверсі суспільства, такі ж, як і на ринку в «лихих 90-х». Відрізняються вони лише масштабом та складністю, але аж ніяк не своїм принципом. Тому якщо автомобілі, що часто ламаються, продаються краще і швидше в нинішній економічній кон’єктурі, то робитимуть їх.
Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти назвали, головні правила керування авто на слизькій дорозі

Найголовніше правило зимового водіння - не переоцінювати власні сили та можливості на дорозі. Основна проблема…

25.10.2025

Представлений електричний фургон Renault 4 E-Tech Van без заднього сидіння

Компанія Renault презентувала нову модифікацію моделі 4 E-Tech Electric - компактний фургон Van. На відміну…

25.10.2025

Skoda представила електричний концепт 1000 MBX у дусі культового купе 1960-х

Skoda представила електричний концепт 1000 MBX - сучасну інтерпретацію культового купе 1960-х років. Новинка стала…

25.10.2025

В Україні можуть повернути систему штрафних балів для водіїв

У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт №14133, яким пропонується повернути систему штрафних балів для водіїв в…

25.10.2025

Dacia готує нове покоління Sandero Stepway: перші рендери

Компанія Dacia, що входить до складу Renault, нещодавно провела рестайлінг моделей Sandero та Sandero Stepway.…

25.10.2025

Автоексперт нагадав, як безпечно керувати автомобілем восени

Осінь приносить не лише яскраві краєвиди, а й підвищену небезпеку на дорогах. Темні вечори, тумани,…

25.10.2025