Чому двигуни сучасних автомобілів дедалі частіше стають «одноразовими»

Час читання: 2 хв.
0

Є дві категорії людей: перша вірить у те, що навколо відбувається змова виробників, друга чула про такі поняття, як «картельна змова» та «рентабельність виробництва». При цьому і перші та другі незалежно від своєї позиції з питання сходяться в одному: раніше було краще! Особливо, якщо мова заходить про автомобільні двигуни. Чому вони з кожним роком стають дедалі гіршими?

Жив-був у XIX столітті єврей за походженням, німець за кров’ю та американець за паспортом Ісаак Мерріт Зінгер. У 1851 році він та його друг Вільям Кларк заснували компанію «Singer Manufacturing Company», якій судилося стати відомою на весь світ. Адже саме у стінах її підприємств вже незабаром почнуть робити швейні машинки «Singer». Ці швейні машини стануть дуже популярними завдяки високій якості та надійності. З кожним роком швейна машинка Зінгера ставатиме все краще. Щоправда, й коштувала вона чимало. Так 1858 року швейний апарат марки «Singer» для улюбленої тещі можна було купити за 10 доларів. На ті часи – солідні гроші.

На момент Першої світової війни машинку знали вже у всій Америці та Європі. Продавалася вона десятками та сотнями тисяч по обидва боки Атлантики! Але закінчилася Друга світова війна, капітулювала мілітарна Японія. Американський капітал знову ринув у країну Вранішнього сонця, і там почали робити свої власні швейні машинки. За якістю японські швейні машинки й поряд не стояли, зате були помітно дешевшими. Так виходило вже хоча б тому, що ще вчора розбомбленої до «кам’яного віку» Японії люди були готові працювати чи не за миску рису. У бізнесі це називається – добрий інвестиційний клімат!

Реклама

Продажі «Зінгерів» полетіли вниз. Дешевий і малоякісний «ширвжиток» з Японії стрімко витісняв з ринку якісні, але дорогі американські швейні машинки. У результаті «Singer» збанкрутувала і мало не припинила своє існування. Мораль цієї історії: конкурентна боротьба – це як про якість продукції, а й її доступність широкого кола людей. Часто буває так, що краще продати 25 м’ятих яблук за низькою ціною, ніж 5 першосортних за захмарною.

Все описане вище справедливо не тільки для швейних машинок, але і для автомобілів, і взагалі для всього, що робить людина. Жодної «змови виробників» не існує. Не збираються голови корпорацій, щоб «змовитися» темної ночі під чорним простирадлом. Натомість існують закони ринку та економіки. І далеко не завжди конкурентну боротьбу виграє найкращий із найкращих у плані якості. Тим більше що конкурентна боротьба ведеться різними способами.

Якщо Петя, який продає по 25 м’ятих яблук за гроші, у якийсь момент заробить більше грошей, ніж Вася, який продає по 5 першосортних яблук за дорого, то Петя рано чи пізно просто купить бізнес Васі і закриє. Ну, чи спалить Васі сарай.

Перекладіть усе це з «пацанського-побутового» на рівень держав, компаній та корпорацій. Повірте, процеси, що відбуваються на верхньому поверсі суспільства, такі ж, як і на ринку в «лихих 90-х». Відрізняються вони лише масштабом та складністю, але аж ніяк не своїм принципом. Тому якщо автомобілі, що часто ламаються, продаються краще і швидше в нинішній економічній кон’єктурі, то робитимуть їх.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!