Дизель узимку – це вам не бензин. Дизелеводи зі стажем при розмовах про паливо одразу похмуріють: надто часто зустрічаються автомобілі з промерзлою наскрізь паливною системою. І все тому, що саме дизпаливо для літа та зими відрізняються дуже серйозно.
Солярка літня, зимова та… міжсезонна
Літня солярка при охолодженні перетворюється на подобу густої сметани, а то й зовсім втрачає плинність. Сталося б таке з реальним автомобілем на заміській трасі, віддаленій від цивілізації – буде дуже сумно. Жодні антигелі та розморожувачі вже не допоможуть: як кажуть, пізно пити боржомі. Спеціально ніякий автовласник, звичайно ж, не заливатиме собі паливо, яке здатне замерзнути. А ось через незнання – може: на заправній колонці написано ДП – що ще потрібно?
Однак сьогодні, з загадкових причин, на багатьох АЗС продають і міжсезонне дизпаливо, а то й зовсім літнє. Сезонність застосування зимового дизпалива нині є не обов’язковою, а лише рекомендованою.
Що означає клас солярки
Тим, кому цікаво розбиратися в класах дизельного палива (до речі, це зовсім не екологічний клас – той у всіх має бути лише п’ятий!), наводимо таку табличку:
ВИМОГИ ДО ЗИМОВОГО ДИЗТОПЛИВУ (КЛАСИ 0, 1, 2, 3)
А найсмішніше полягає в тому, що в позначенні палива жодні класи не згадуються! Тому в касовому чеку буде написано щось на зразок ДТ-З-К5 – мовляв, ви купили на заправці зимове дизпаливо п’ятого екологічного класу. Від себе додамо, що найчастіше цей напис не має відношення до того, що сьогодні продають насправді. Ще можна поглянути на паспорт якості – його вам покажуть практично на будь-якій АЗС, але в ньому, напевно, буде написано, що паливо – зимове, а тому й проблем не буде.
Як вибрати дизпаливо взимку?
Мабуть, найнадійніший спосіб – заправлятися виключно на брендових заправках на кшталт Лукойл, Газпромнефть, або, скажімо, Роснефть. Ризик нарватися на барахло там мінімальний. Ще один непоганий спосіб – стежити, де заправляються далекобійники: ці хлопці промах зазвичай не дають. Втім, як не дивно, іноді допомагає і пряме запитання заправниці: на якому пістолеті у вас зимове дизпаливо? Зазвичай ті кивають: мовляв, на другому.
З невідомої нікому причини багато оптимістів вважають, що при слабкому морозі і, тим більше, при відлизі, можна торгувати і заправлятися чим завгодно: навіть літня ДП при цьому не замерзне. Так воно так, але що станеться, якщо після сьогоднішньої заправки машина три дні стоятиме під вікном, а на четвертий вдарять морози? Або – інший варіант: а якщо мені потрібно сьогодні ж виїхати з теплого Підмосков’я до Архангельська, що промерзнув? Загалом, ні в якому разі не погоджуйтеся на заправку в зимові місяці іншим дизпаливом, крім зимового. Погано скінчиться.
Чому антигелі та розморожувачі не допоможуть
На закінчення скажемо пару слів про чудо-зілля, які продаються на кожній заправці. Антигель – це засіб профілактики, яке слід заливати в паливний бак ще до того, як дизпаливо замерзло. Воно трохи знизить температуру його замерзання. А розморожувач – це засіб лікування, здатний розплавити якусь кількість парафіну в застиглому паливі. Ось тільки просто залити його в бак недостатньо: на практиці необхідно зняти паливний фільтр і залити розморожувач прямо в нього, а потім, якщо вдасться, прокачати паливо ручним насосом. А єдиний реальний засіб пустити дизель, що промерз, особливо вантажний – це тепле приміщення або потужна теплова гармата.