Статті

Чому в одних машин бензобак ліворуч, а в інших справа?

Горловина бензобака може розташовуватися як з лівого, так і з правого боку. Чому? З яких міркувань інженери вибирають для неї місце?

Традиції різних країн

Більшість європейських автомобілів горловина виведена на праву боковину. Це зроблено для того, щоб мінімізувати ризик заправки з каністри. При правосторонньому русі лючок під час зупинки перетворюється на узбіччя. Водій може спокійно відкрити його і залити в бак пальне, не побоюючись, що його зіб’є транспорт.

Праве розташування горловини дозволяє вільно відкривати двері водія на АЗС. Автомобілісту не доводиться бути обережними, боячись подряпати її об огорожу або бордюр. Людина може швидко покинути салон, щоб сплатити пальне. Крім того, машину з правим розташуванням бака набагато легше підігнати впритул до колонки.

Це ще не всі причини. У старих європейських містах часто трапляються мініатюрні АЗС. Такі заправки складаються з 2-3 колонок, розташованих поруч із проїжджою частиною. До них зручніше наближатися саме правою стороною, а іноді такий спосіб є єдиним можливим варіантом (наприклад, на вулицях з одностороннім рухом).

Американські інженери міркують трохи інакше. У США, незважаючи на правосторонній рух, чимало машин із лівим розташуванням горловини. Конструктори пояснюють це тим, що так водієві не доводиться докладати додаткових зусиль та витрачати зайвий час. Щоб заправити бак такого автомобіля, достатньо вийти та зробити кілька кроків.

Японія для власного ринку випускає машини з правим кермом та лівим розташуванням лючка. Ця ситуація дзеркальна європейською, але принципи тут ті самі: зручність заправки та можливість широко відчиняти двері. Однак якщо кермо автомобіля, призначеного для експорту, переноситься вліво, горловина зазвичай залишається на колишньому місці. Виробники вважали, що змінювати конструкцію автомобіля в даному випадку недоцільно. Це призвело б до додаткових витрат і збільшення собівартості продукції.

Роз’яснення спеціалістів

Конструктори автомобілів стверджують, що розташування лючка визначається особливостями конкретної моделі. Розробляючи новий автомобіль, інженери повинні враховувати вимоги безпеки. У разі зіткнення можливість займання палива має бути мінімальною.

Для оцінки наслідків можливої ​​аварії інженери проводять краш-тести, досліджуючи динаміку кузова та моделюючи небезпечні ситуації на дорозі. Отримані результати аналізують та узагальнюють. Якщо випробування показують, що різниці у розташуванні горловини немає, лючок розміщують там, де зручніше.

З вантажними автомобілями та іншою великогабаритною технікою справа інакша. Якщо у великої машини чи автобуса лючок вивести на протилежний бік, водієві щоразу доведеться оминати транспортний засіб. Крім того, під час під’їзду до бензоколонки йому буде складніше розрахувати габарити. Через це горловину частіше розташовують з боку водійських дверей.

Поділ на АЗС

Статистика показує, що у ⅔ автомобілів у всьому світі горловина виведена на протилежний від керма бік. Такий поділ був створено навмисно, але він має важливий позитивний ефект. Різне розміщення лючків дозволяє розосередити транспорт на заправці. Частина машин під’їжджає до колонки ліворуч, а частина праворуч. В результаті потоки автомобілів рухаються швидше, і водії витрачають менше часу на очікування своєї черги.

Щоб автомобіліст не заплутався на АЗС, виробники машин оснащують панелі приладів підказками. Біля піктограми бензобака зазвичай знаходиться стрілка, що вказує на бік з лючком. Подивившись її, водій може швидко зорієнтуватися.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Нова Nissan Micra стане електрокаром і дебютує у спортивному виконанні (ФОТО)

Хетчбек Nissan Micra протягом п'яти поколінь, починаючи з 1982 року, майже ніколи не робив акцент…

01.10.2025

В Україні посилять покарання за порушення ПДР аж до конфіскації автомобіля

Верховна Рада розглядає законопроєкт №13314, який може суттєво змінити правила для українських водіїв. Найбільш обговорюваними…

01.10.2025

Porsche показала футуристичний салон електричного Cayenne

Porsche представила інтер'єр електричного кросовера Cayenne перед його прем'єрою. Дисплеї приладової панелі та мультимедійної системи…

01.10.2025

Названо 7 правил водіння вночі, які врятують від аварії та штрафу

Нічна їзда в Україні часто стає випробуванням і для автомобіля, і для водія, адже більшість…

01.10.2025

Toyota представить компактний SUV у стилі легендарного FJ Cruiser

Лінійка позашляховиків Toyota традиційно асоціюється з моделями Land Cruiser, які відомі своїми розмірами, надійністю та…

01.10.2025

Верховна Рада готує суворі штрафи за гучні авто та мотоцикли

Верховна Рада готує жорсткі нововведення для власників гучних автомобілів та мотоциклів. У парламенті зареєстровано законопроєкт…

01.10.2025