Статті

Які неприпустимі помилки водія можуть швидко призвести до поломки автомобіля

Купуючи автомобіль, важливо наперед ознайомитися з усіма особливостями його експлуатації. Адже є низка фатальних помилок, здатних поставити під загрозу коректну роботу важливих вузлів та механізмів транспортного засобу. Якщо ігнорувати їх і недбало ставитися до підготовки автомобіля до експлуатації, це може спричинити повний вихід з ладу недешевих систем. Враховуючи основні приводи звернення водіїв до автомайстерень, ми склали список основних помилок, що викликають поломку машини.

1. Основні помилки під час експлуатації ТЗ

Серед найуразливіших і найскладніших у ремонті вузлів в автомобілі – двигун, елементи коробки передач та зчеплення. Зазвичай перелічені вузли зношуються і натомість підвищених навантажень і низки помилок, здатних ще більше погіршити ситуацію. Серед поширених причин звернення до майстерень виділимо такі:

1. Недостатній прогрів двигуна перед початком їзди в холодну пору. Потрібно розуміти, що для безперебійної роботи силового агрегату йому потрібно дати попрацювати 2-3 хвилини на нейтральній передачі (тобто, на неодружених оборотах), щоб забезпечити рівномірне змащування деталей, що рухаються, і, відповідно, продовжити термін служби агрегату.

2.Несвоєчасне перемикання передач. Важливо стежити за поточними обертами перед перемиканням швидкостей на механічній трансмісії. Подібний підхід не тільки підвищує економіку палива, але і зменшує негативні впливи на системи і збільшує термін служби мотора.

3. Недостатнє натискання на педаль акселератора на автомобілі з АКПП. Якщо ми говоримо про транспортні засоби з автоматичною коробкою передач, то причиною виходу з ладу коробки може стати слабке натискання на педаль газу. За таких впливів відбувається пробуксування диска зчеплення. Навіть передові механізми захисту не здатні гарантувати коректну роботу коробки за таких впливів.

4. Перемикання коробки передач у режим паркування на світлофорах. Експерти категорично забороняють допускати такі дії, оскільки це може спровокувати передчасний вихід із ладу коробки передач.

Враховуючи вищевикладені особливості, можна не допустити критичних проблем із недешевими агрегатами та вузлами в автомобілі. При цьому особливих труднощів у виконанні перерахованих рекомендацій немає. Достатньо дотримуватись уважності та вчасно обслуговувати важливі вузли.

2. Декілька рекомендацій

Крім нормальних недоліків, які допускаються автовласниками, є цілий спектр «звичок», здатних підвищити ризик критичних неполадок.

Наприклад, хтось не стежить за індикаціями на щитку приладів. Природно, окремі сигнали носять інформаційний характер (спустошення резервуара зі склоомиваючою рідиною), інші вказують на брак технічних складів – наприклад, масла. В останньому випадку важливо якнайшвидше припинити експлуатацію транспортного засобу та поповнити запаси моторного масла.

Серед інших типових помилок згадуються такі:

  • Несвоєчасна діагностика автомобіля перед початком руху. В даному випадку ви можете просто упустити момент проколу колеса або недостатнього руху, внаслідок чого покришка буде проколота при першому виїзді;
  • При їзді під гірку рекомендується гальмувати шляхом зниженої передачі, оскільки це зменшить негативне навантаження на диски та гальмівні колодки;
  • Заміну моторної олії потрібно виконувати суворо у встановлені сервісні інтервали. Якщо йдеться про авто з пробігом понад 200 000 км, ці терміни слід скоротити до 8 000-10 000 км пробігу;
  • Вкрай небажано допускати опускання рівня палива в баку до мінімуму. Якщо їздити таким чином протягом тривалого часу, ймовірність засмічення та пошкодження паливного фільтра чи інжектора стрімко зросте;
  • Слід вчасно оновлювати фільтруючі елементи під капотом та проводити технічне обслуговування та профілактику машини, що суттєво покращить її загальний стан та продовжить термін служби.

Правильний підхід до рекомендацій експертів та співробітників автомайстерень дозволить підтримувати автомобіль у справному стані протягом тривалого часу. Якщо ж допускати критичні помилки, машину можна швидко довести до повного виходу з ладу і, відповідно, до недешевого ремонту, здешевлення та постійних проблем з важливими системами та вузлами.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025