Статті

Чи можна заряджати акумулятор, не знімаючи його з машини

Деякі автолюбителі заряджають акумулятор, не знімаючи з машини. Існує певний ризик, оскільки зарядний пристрій потребує батарею напругою 14-15 Вольт, слід враховувати небезпеку виходу з ладу бортових приладів меншої потужності.

Поповнення енергією штатного акумулятора допускається не виймаючи його з відсіку, призначеного для даного девайса. При цьому важливо дотримуватися низки вимог. Основний негативний момент полягає у дії високої напруги зарядного пристрою (ЗП) на деяку бортову електроніку.

Вкрай важливо, щоб електропроводка та прилади були справними.

Щоб визначити необхідність зарядки батареї, потрібно виміряти напруга мультиметром. Нормальною величиною є 12,6 Вольт. Потрібно перевірити і щільність електроліту ареометром.

Коли акумулятор повністю заряджений, параметри знаходяться на рівні 1,26-1,28 Г/см3.

Заряджання акумулятора без зняття клем відбувається таким чином: потрібно скинути показання годинника та налаштування штатного обладнання, обнулити пам’ять бортового комп’ютера.

Після цього необхідно заблокувати додаткові пристрої медіасистеми. Незалежно від правильності виконуваних дій є ризик того, що висока напруга ЗУ може негативно вплинути на електроніку.

Коли автомобіль має карбюраторний двигун, йому подібна небезпека не страшна.

Електронний блок досить стійкий до підвищеної напруги. Йдеться про вітчизняні машини. Щодо іномарок існує ризик, що контролер може відреагувати на параметр 14-15 Вольт.

Коли у машини інжекторний ДВС, то напруга ЗУ може завдати значної шкоди мікропроцесору інжектора.

У такому випадку рекомендується зняти акумулятор і зарядити його окремо.

Якщо автомобіль має дизельний двигун, від’єднувати клеми і знімати батарею не обов’язково.

Треба враховувати, що підключення ЗУ при силовому агрегаті здатне завдати шкоди генератору або призвести до локального займання.

Необхідність заряджання акумулятора без вимкнення клем пояснюється тим, що в такому випадку збиваються налаштування різного обладнання. Згодом їх відновлюють наново.

Якщо електроніка автомобіля витримує стрибки напруги до 14-15 Вольт, акумулятор допускається заряджати без від’єднання клем. Як правило, така процедура не обумовлюється інструкцією з експлуатації машини.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025