Статті

Чому не можна використовувати нейтральну передачу для їзди автомобілем

Нейтральна передача є автомобілями з різними типами трансмісії. Але чи доводилося колись замислюватися над тим, чому їздити на «нейтралці» не можна? Відповідь на питання про те, що такого особливого в цій передачі, насправді залежить від того, про який вид зчеплення йдеться.

У механічних коробках передач рух на нейтральній передачі банально неможливо. А все тому, що в даному випадку нейтраль використовується для розмикання вхідного та вихідного валу. Це дозволяє використовувати N у МКПП для їзди накатом або для нетривалих зупинок із заведеним двигуном. Само собою, машину з «механікою» та розімкнутою передачею можна вільно буксирувати або штовхати на будь-які відстані. До речі, сьогодні їзда накатом не актуальна. Більше того, чим вище обороти двигуна в більшості сучасних машин – тим краще, тому що від них залежить ефективність роботи помпи, насоса і вакуумного підсилювача.

В автоматичних коробках нейтраль потрібна для того, щоб переводити масляний насос та інші важливі механізми в режим спокою. У цьому стані на агрегати автомобіля не повинно виявлятися хоч якась серйозна дія. В іншому випадку можлива поломка трансмісії. Використовується “нейтраль” здебільшого для буксирування автомобіля, але тільки на короткі відстані. Наприклад, на машину-евакуатор. Варто також відзначити, що часто перемикати режими D і N не рекомендується, так як це змушує виконувати АКПП не природну для неї роботу, якщо йдеться про класичний «автомат» з гідромуфтою.

Інша справа – роботизовані коробки передач, створені на базі механічних. У тому випадку скористатися нейтральною передачею можна так само, як і у звичайній «класичної» МКПП. Те саме стосується і преселективних роботів з двома зчепленнями. У цих випадках користуватися нейтраллю корисно навіть на коротких зупинках, якщо хочеться якнайдовше зберігати в хорошому стані диски зчеплення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

10 автомобілів, які у 2025 році практично неможливо продати

Український ринок уживаних автомобілів у 2025 році перебуває в непростій ситуації. Покупці стали значно обережнішими,…

23.08.2025

Volkswagen ID.3 отримав платне оновлення потужності

Власники електричного хетчбека Volkswagen ID.3 у Великій Британії тепер можуть підвищити потужність свого авто, однак…

23.08.2025

Топ-7 бюджетних авто з моторами-мільйонниками

Купівля недорогого автомобіля завжди передбачає певний компроміс між вартістю, комфортом і надійністю. Одним із головних…

23.08.2025

На заводі Tesla у Фрімонті помітили незвичайні корпуси автомобілів

На заводі Tesla у Фрімонті (Каліфорнія) було помічено корпуси кількох відлитих під тиском автомобілів, які…

23.08.2025

Mercedes-Benz збиратиме нові машини зі старих авто

Концерн Mercedes-Benz спільно з TSR Group запустив пілотний центр з утилізації та переробки автомобілів, які…

23.08.2025

Коли патрульна поліція може обмежитися усним зауваженням замість штрафу

В Україні адміністративні штрафи залишаються найпоширенішим видом покарання для водіїв. Зазвичай, коли поліцейський фіксує порушення,…

23.08.2025