Статті

Наскільки бензин А-95 економічніший за А-92

Share

Який бензин таки заливати – 92-й чи 95-й?

Від таких питань буквально ломляться пошукові запити на веб-сайтах. Пропоную розібратися в цій проблемі з урахуванням впровадження все більш передових технологій виробництва палива, а також з’ясувати, який бензин підходить для водіїв як економічніший.

Багато автолюбителів вважають, що якщо автовиробник допускає заправляти автомобіль як 95-м, так і 92-м бензином, то перевагу варто віддати більш високооктановому, хоча б тому, що в цьому випадку буде забезпечена максимальна продуктивність і економічність мотора.

І справді, саме так і було приблизно до початку 2000-х років, коли на Російських паливних заводах випускалося паливо без добавок. Тоді двигуни, що працюють на 95-му бензині, дійсно давали збільшення в економічності в 2-3% порівняно з використанням бензину марки А-92.

Але що відбувається в наш час?

В останні роки практично усі вітчизняні виробники палива провели модернізацію виробництва. Паливо стало більш екологічно чистим (окреме спасибі Греті Тунберг – не дарма бігала по форумах, конференціях та виступах), і октанове число підвищується сьогодні, як правило, не шляхом додавання спеціальних добавок (так з А-76 можна легко отримати А-92, а з А-92 – А-95), а метилтретбутилового ефіру (МТБЕ). МТБЕ характеризується високим октановим числом та нетоксичністю. Довідка: при додаванні 10-15% МТБЕ до складу бензину зростання октанового числа становить близько 6 – 12 одиниць.

При безперечних плюсах нового високоекологічного та високоефективного палива, створеного з додаванням кисневмісних добавок МТБЕ, вони мають і відомі недоліки. Так, у МТБЕ досить висока леткість, відповідно такі компоненти можуть активно випаровуватися з бензину в спеку.

Що зрештою? Правильно – ваше авто буде втрачати потужність, якщо постоїть без руху 1-2 тижні через зниження октанового числа. Впевнений, що багато автовласників напевно особисто зазнали ефекту такого випаровування, коли після повернення з відрядження (відпустки) сіли в автомобіль, що стояв, а він, як кажуть у народі простими словами – “не їде”, “тупить” при розгоні.

Таким чином, у більшості випадків бензин марки А-95 не дасть вашому автомобілю відчутного збільшення потужності та економічності в порівнянні з А-92. Візьмемо, наприклад, кросовер Renault Arkana. Для машин з 1,3-літровим 150-сильним турбованим двигуном, А-95 є рекомендаційним, а А-92, що відповідає нормам стандарту ЄВРО5, – допускається. А це, дорогі читачі, про що каже? А саме про те, що арканівський двигун спеціально адаптований до експлуатації на бензині АІ-92 при ступеню стиснення 10,6 до 1. Тобто, найкращі показники з економічності та віддачі турбодвигун не покаже, але й втрати в потужності будуть при цьому мінімальними – 0,5-1%.

При цьому зовсім інша справа, коли заправляєте А-92 двигун, наприклад, Mazda CX-5 другого покоління, який на їзду на низькооктановому бензині просто не розрахований через високий ступінь стиснення (14:1). А це означає, що А-92 2-літровий 150-сильний маздовський двигун загубить, причому досить швидко. Двигун почне серйозно страждати від детонації під час роботи під навантаженням, і ніякі кути випередження запалення різницю в октановому компенсувати не зможуть. А на додаток до всього, використання нерегламентованого бензину в такій мазді призведе до виходу з ладу каталітичного нейтралізатора (ката), який дуже дорого коштує.

Отже, висновок. Якщо для авто, який Ви експлуатуєте, допустиме використання як А-95, так і А-92, то використовувати другий допустимо, мирячись із зовсім незначною втратою потужності та економічності при їзді в динамічній манері (як траса, так і місто). У той же час, якщо рекомендований бензин не нижчий за А-95, а ступінь стиснення високий (вище 10), то ризикувати однозначно не варто. Така гра не варта свічок. Тим більше, якщо при поломці з’ясується, що ви лили в бак паливо, яке не регламентоване виробником, то автодилер матиме право відмовити вам у гарантійному ремонті, і це буде законно.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

В Україні можуть запровадити обов’язкову зимову гуму з 1 листопада

У Верховній Раді з’явився новий законопроєкт №8369, який викликав активне обговорення серед водіїв. У ньому…

19.06.2025

Як зекономити пальне: 4 прості поради для кожного водія

Ціни на пальне кусаються, а кожна заправка - як удар по гаманцю? Часто винен не…

19.06.2025

Що робити, якщо машина перегрілася в заторі

У спекотну пору року підвищення температури двигуна в умовах щільного міського трафіку - зовсім не…

19.06.2025

Audi оголосила комплектації та ціни нового Q3

Найближчим часом на іспанському ринку буде розпочато продаж нового Audi Q3 2026. Його вже можна…

19.06.2025

Патрульна поліція нагадує: де заборонена зупинка і який штраф

Патрульна поліція Київської області щодня фіксує порушення правил зупинки на дорогах. Водії, які зупиняються в…

19.06.2025

Новий Nissan Leaf матиме різний дизайн задніх ліхтарів залежно від версії

Журналісти Motor1 помітили, що новий Nissan Leaf має різний вигляд залежно від комплектації. На офіційних…

19.06.2025