Статті

Наскільки бензин А-95 економічніший за А-92

Який бензин таки заливати – 92-й чи 95-й?

Від таких питань буквально ломляться пошукові запити на веб-сайтах. Пропоную розібратися в цій проблемі з урахуванням впровадження все більш передових технологій виробництва палива, а також з’ясувати, який бензин підходить для водіїв як економічніший.

Багато автолюбителів вважають, що якщо автовиробник допускає заправляти автомобіль як 95-м, так і 92-м бензином, то перевагу варто віддати більш високооктановому, хоча б тому, що в цьому випадку буде забезпечена максимальна продуктивність і економічність мотора.

І справді, саме так і було приблизно до початку 2000-х років, коли на Російських паливних заводах випускалося паливо без добавок. Тоді двигуни, що працюють на 95-му бензині, дійсно давали збільшення в економічності в 2-3% порівняно з використанням бензину марки А-92.

Але що відбувається в наш час?

В останні роки практично усі вітчизняні виробники палива провели модернізацію виробництва. Паливо стало більш екологічно чистим (окреме спасибі Греті Тунберг – не дарма бігала по форумах, конференціях та виступах), і октанове число підвищується сьогодні, як правило, не шляхом додавання спеціальних добавок (так з А-76 можна легко отримати А-92, а з А-92 – А-95), а метилтретбутилового ефіру (МТБЕ). МТБЕ характеризується високим октановим числом та нетоксичністю. Довідка: при додаванні 10-15% МТБЕ до складу бензину зростання октанового числа становить близько 6 – 12 одиниць.

При безперечних плюсах нового високоекологічного та високоефективного палива, створеного з додаванням кисневмісних добавок МТБЕ, вони мають і відомі недоліки. Так, у МТБЕ досить висока леткість, відповідно такі компоненти можуть активно випаровуватися з бензину в спеку.

Що зрештою? Правильно – ваше авто буде втрачати потужність, якщо постоїть без руху 1-2 тижні через зниження октанового числа. Впевнений, що багато автовласників напевно особисто зазнали ефекту такого випаровування, коли після повернення з відрядження (відпустки) сіли в автомобіль, що стояв, а він, як кажуть у народі простими словами – “не їде”, “тупить” при розгоні.

Таким чином, у більшості випадків бензин марки А-95 не дасть вашому автомобілю відчутного збільшення потужності та економічності в порівнянні з А-92. Візьмемо, наприклад, кросовер Renault Arkana. Для машин з 1,3-літровим 150-сильним турбованим двигуном, А-95 є рекомендаційним, а А-92, що відповідає нормам стандарту ЄВРО5, – допускається. А це, дорогі читачі, про що каже? А саме про те, що арканівський двигун спеціально адаптований до експлуатації на бензині АІ-92 при ступеню стиснення 10,6 до 1. Тобто, найкращі показники з економічності та віддачі турбодвигун не покаже, але й втрати в потужності будуть при цьому мінімальними – 0,5-1%.

При цьому зовсім інша справа, коли заправляєте А-92 двигун, наприклад, Mazda CX-5 другого покоління, який на їзду на низькооктановому бензині просто не розрахований через високий ступінь стиснення (14:1). А це означає, що А-92 2-літровий 150-сильний маздовський двигун загубить, причому досить швидко. Двигун почне серйозно страждати від детонації під час роботи під навантаженням, і ніякі кути випередження запалення різницю в октановому компенсувати не зможуть. А на додаток до всього, використання нерегламентованого бензину в такій мазді призведе до виходу з ладу каталітичного нейтралізатора (ката), який дуже дорого коштує.

Отже, висновок. Якщо для авто, який Ви експлуатуєте, допустиме використання як А-95, так і А-92, то використовувати другий допустимо, мирячись із зовсім незначною втратою потужності та економічності при їзді в динамічній манері (як траса, так і місто). У той же час, якщо рекомендований бензин не нижчий за А-95, а ступінь стиснення високий (вище 10), то ризикувати однозначно не варто. Така гра не варта свічок. Тим більше, якщо при поломці з’ясується, що ви лили в бак паливо, яке не регламентоване виробником, то автодилер матиме право відмовити вам у гарантійному ремонті, і це буде законно.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Топ-5 перевірених кросоверів, якщо не хочеться китайський автомобіль

Китайські кросовери сьогодні активно завойовують ринок - вони яскраві, з величезними екранами і привабливою ціною,…

26.08.2025

Opel відмовилася від жорстких термінів переходу на електромобілі

Компанія Opel змінила свої плани щодо повного переходу на електромобілі до 2028 року. Німецький виробник…

26.08.2025

Як за мінімальні гроші покращити шумоізоляцію авто

Навіть на нових автомобілях у процесі експлуатації з'являються сторонні шуми, що можуть викликати дискомфорт водія…

26.08.2025

Перші подробиці про новий Porsche GT3 RS перед офіційним дебютом

Porsche готує оновлену версію свого екстремального спорткара 911 GT3 RS покоління 992. Прототип новинки з…

26.08.2025

Honda та Acura під розслідуванням у США через поломки двигунів та пожежі

В останні тижні в США розгорівся скандал через масові поломки двигунів на автомобілях Honda та…

26.08.2025

Mazda CX-60 2025 отримала доступніший 2,5-літровий бензиновий мотор Skyactiv-G

Mazda вирішила зробити свій середньорозмірний кросовер CX-60 2025 привабливішим для покупців, додавши в лінійку новий…

26.08.2025