Статті

Наскільки бензин А-95 економічніший за А-92

Share

Який бензин таки заливати – 92-й чи 95-й?

Від таких питань буквально ломляться пошукові запити на веб-сайтах. Пропоную розібратися в цій проблемі з урахуванням впровадження все більш передових технологій виробництва палива, а також з’ясувати, який бензин підходить для водіїв як економічніший.

Багато автолюбителів вважають, що якщо автовиробник допускає заправляти автомобіль як 95-м, так і 92-м бензином, то перевагу варто віддати більш високооктановому, хоча б тому, що в цьому випадку буде забезпечена максимальна продуктивність і економічність мотора.

І справді, саме так і було приблизно до початку 2000-х років, коли на Російських паливних заводах випускалося паливо без добавок. Тоді двигуни, що працюють на 95-му бензині, дійсно давали збільшення в економічності в 2-3% порівняно з використанням бензину марки А-92.

Але що відбувається в наш час?

В останні роки практично усі вітчизняні виробники палива провели модернізацію виробництва. Паливо стало більш екологічно чистим (окреме спасибі Греті Тунберг – не дарма бігала по форумах, конференціях та виступах), і октанове число підвищується сьогодні, як правило, не шляхом додавання спеціальних добавок (так з А-76 можна легко отримати А-92, а з А-92 – А-95), а метилтретбутилового ефіру (МТБЕ). МТБЕ характеризується високим октановим числом та нетоксичністю. Довідка: при додаванні 10-15% МТБЕ до складу бензину зростання октанового числа становить близько 6 – 12 одиниць.

При безперечних плюсах нового високоекологічного та високоефективного палива, створеного з додаванням кисневмісних добавок МТБЕ, вони мають і відомі недоліки. Так, у МТБЕ досить висока леткість, відповідно такі компоненти можуть активно випаровуватися з бензину в спеку.

Що зрештою? Правильно – ваше авто буде втрачати потужність, якщо постоїть без руху 1-2 тижні через зниження октанового числа. Впевнений, що багато автовласників напевно особисто зазнали ефекту такого випаровування, коли після повернення з відрядження (відпустки) сіли в автомобіль, що стояв, а він, як кажуть у народі простими словами – “не їде”, “тупить” при розгоні.

Таким чином, у більшості випадків бензин марки А-95 не дасть вашому автомобілю відчутного збільшення потужності та економічності в порівнянні з А-92. Візьмемо, наприклад, кросовер Renault Arkana. Для машин з 1,3-літровим 150-сильним турбованим двигуном, А-95 є рекомендаційним, а А-92, що відповідає нормам стандарту ЄВРО5, – допускається. А це, дорогі читачі, про що каже? А саме про те, що арканівський двигун спеціально адаптований до експлуатації на бензині АІ-92 при ступеню стиснення 10,6 до 1. Тобто, найкращі показники з економічності та віддачі турбодвигун не покаже, але й втрати в потужності будуть при цьому мінімальними – 0,5-1%.

При цьому зовсім інша справа, коли заправляєте А-92 двигун, наприклад, Mazda CX-5 другого покоління, який на їзду на низькооктановому бензині просто не розрахований через високий ступінь стиснення (14:1). А це означає, що А-92 2-літровий 150-сильний маздовський двигун загубить, причому досить швидко. Двигун почне серйозно страждати від детонації під час роботи під навантаженням, і ніякі кути випередження запалення різницю в октановому компенсувати не зможуть. А на додаток до всього, використання нерегламентованого бензину в такій мазді призведе до виходу з ладу каталітичного нейтралізатора (ката), який дуже дорого коштує.

Отже, висновок. Якщо для авто, який Ви експлуатуєте, допустиме використання як А-95, так і А-92, то використовувати другий допустимо, мирячись із зовсім незначною втратою потужності та економічності при їзді в динамічній манері (як траса, так і місто). У той же час, якщо рекомендований бензин не нижчий за А-95, а ступінь стиснення високий (вище 10), то ризикувати однозначно не варто. Така гра не варта свічок. Тим більше, якщо при поломці з’ясується, що ви лили в бак паливо, яке не регламентоване виробником, то автодилер матиме право відмовити вам у гарантійному ремонті, і це буде законно.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Лікар назвав головні помилки, які роблять усі водії під час перевезення дітей в авто

Забезпечення безпеки дітей у транспортному засобі має першорядне значення, однак, багато батьків з незнання припускаються…

18.05.2024

Нововведення в обов’язковому техогляді в Україні — подробиці

Хоча за офіційною статистикою поліції через технічні несправності стається менше 1% ДТП, обов’язковий техогляд все…

18.05.2024

Volkswagen та Renault не зійшлися в думках: бюджетний електромобіль під загрозою

Volkswagen і Renault припинили переговори про спільну розробку доступного електромобіля на базі Twingo, повідомили джерела.…

18.05.2024

Електро-Creta від Hyundai потрапила до об’єктивів фотошпигунів

Бестселер Hyundai в сегменті кросоверів (Creta) готується до того, щоб стати одним з автомобілів, що…

18.05.2024

У Європі розпочався продаж оновленого кросовера Ford Puma

В Іспанії вже оголошено ціни на новий Ford Puma 2024 року. Компанія відкрила конфігуратор для…

18.05.2024

Електричний пікап Toyota таки стане серійним

Японський електричний пікап Toyota Hilux EV таки стане серійною моделлю. Представлений наприкінці 2022 року електричний…

18.05.2024