Наскільки бензин А-95 економічніший за А-92

0
143

Який бензин таки заливати – 92-й чи 95-й?

Від таких питань буквально ломляться пошукові запити на веб-сайтах. Пропоную розібратися в цій проблемі з урахуванням впровадження все більш передових технологій виробництва палива, а також з’ясувати, який бензин підходить для водіїв як економічніший.

Багато автолюбителів вважають, що якщо автовиробник допускає заправляти автомобіль як 95-м, так і 92-м бензином, то перевагу варто віддати більш високооктановому, хоча б тому, що в цьому випадку буде забезпечена максимальна продуктивність і економічність мотора.

І справді, саме так і було приблизно до початку 2000-х років, коли на Російських паливних заводах випускалося паливо без добавок. Тоді двигуни, що працюють на 95-му бензині, дійсно давали збільшення в економічності в 2-3% порівняно з використанням бензину марки А-92.

Але що відбувається в наш час?

В останні роки практично усі вітчизняні виробники палива провели модернізацію виробництва. Паливо стало більш екологічно чистим (окреме спасибі Греті Тунберг – не дарма бігала по форумах, конференціях та виступах), і октанове число підвищується сьогодні, як правило, не шляхом додавання спеціальних добавок (так з А-76 можна легко отримати А-92, а з А-92 – А-95), а метилтретбутилового ефіру (МТБЕ). МТБЕ характеризується високим октановим числом та нетоксичністю. Довідка: при додаванні 10-15% МТБЕ до складу бензину зростання октанового числа становить близько 6 – 12 одиниць.

При безперечних плюсах нового високоекологічного та високоефективного палива, створеного з додаванням кисневмісних добавок МТБЕ, вони мають і відомі недоліки. Так, у МТБЕ досить висока леткість, відповідно такі компоненти можуть активно випаровуватися з бензину в спеку.

Що зрештою? Правильно – ваше авто буде втрачати потужність, якщо постоїть без руху 1-2 тижні через зниження октанового числа. Впевнений, що багато автовласників напевно особисто зазнали ефекту такого випаровування, коли після повернення з відрядження (відпустки) сіли в автомобіль, що стояв, а він, як кажуть у народі простими словами – “не їде”, “тупить” при розгоні.

Таким чином, у більшості випадків бензин марки А-95 не дасть вашому автомобілю відчутного збільшення потужності та економічності в порівнянні з А-92. Візьмемо, наприклад, кросовер Renault Arkana. Для машин з 1,3-літровим 150-сильним турбованим двигуном, А-95 є рекомендаційним, а А-92, що відповідає нормам стандарту ЄВРО5, – допускається. А це, дорогі читачі, про що каже? А саме про те, що арканівський двигун спеціально адаптований до експлуатації на бензині АІ-92 при ступеню стиснення 10,6 до 1. Тобто, найкращі показники з економічності та віддачі турбодвигун не покаже, але й втрати в потужності будуть при цьому мінімальними – 0,5-1%.

При цьому зовсім інша справа, коли заправляєте А-92 двигун, наприклад, Mazda CX-5 другого покоління, який на їзду на низькооктановому бензині просто не розрахований через високий ступінь стиснення (14:1). А це означає, що А-92 2-літровий 150-сильний маздовський двигун загубить, причому досить швидко. Двигун почне серйозно страждати від детонації під час роботи під навантаженням, і ніякі кути випередження запалення різницю в октановому компенсувати не зможуть. А на додаток до всього, використання нерегламентованого бензину в такій мазді призведе до виходу з ладу каталітичного нейтралізатора (ката), який дуже дорого коштує.

Отже, висновок. Якщо для авто, який Ви експлуатуєте, допустиме використання як А-95, так і А-92, то використовувати другий допустимо, мирячись із зовсім незначною втратою потужності та економічності при їзді в динамічній манері (як траса, так і місто). У той же час, якщо рекомендований бензин не нижчий за А-95, а ступінь стиснення високий (вище 10), то ризикувати однозначно не варто. Така гра не варта свічок. Тим більше, якщо при поломці з’ясується, що ви лили в бак паливо, яке не регламентоване виробником, то автодилер матиме право відмовити вам у гарантійному ремонті, і це буде законно.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!