Статті

Названо переваги та недоліки системи «старт-стоп»

Чи дійсно “старт-стоп” є системою, корисною для зниження забруднення навколишнього середовища?

Давайте подивимося на переваги та недоліки цієї технології, яка з’явилася нещодавно, але сьогодні широко поширена в кожній категорії транспортних засобів.

Система «старт-стоп» встановлюється на автомобілі з метою вимикання двигуна під час зупинки, що сприяє зниженню витрати пального. Отже, забруднення довкілля зменшується.

Система Start & Stop з’явилася щонайменше 30 років тому, коли було створено перші прототипи. Згодом система вдосконалювалася, що дозволило оптимізувати її роботу.
Під час коротких зупинок, наприклад, на світлофорах, залізничних переїздах або в пробках двигун автоматично зупиняється і переходить в контрольований режим очікування без відключення деяких функцій автомобіля. Світло, двірники, кондиціонер, магнітола залишаються у робочому стані.

Порівняно з минулим сьогодні рестарт відбувається набагато швидше.

Коли система Start&Stop почала з’являтися на перших моделях автомобілів, вона часто коштувала непропорційно дорого. Але пізніше витрати на установку системи були знижені настільки, що навіть у ряді бюджетних автомобілів система Start & Stop входить до стандартної комплектації.

В умовах інтенсивного руху використання Start&Stop може призвести до зниження споживання палива приблизно на 5-10%. Використання найновіших і найсучасніших технологій, що використовуються в моделях автомобілів вищого класу, може допомогти покращити роботу системи Start & Stop, віщуючи уповільнення руху за допомогою спеціальних камер.

Переваги Start&Stop:

Деактивованість: на багатьох автомобілях натискання кнопки дозволяє деактивувати Start&Stop.
Екологічність: основна перевага системи полягає у зменшенні шкідливих викидів.
Зниження витрати палива: вимкнення двигуна під час тривалого простою в пробці дозволяє знизити витрати пального.

Недоліки Start&Stop:

Безперервні перезапуски: перезапуск двигуна є найбільш делікатним етапом автомобіля. Повторення цієї процедури знову і знову означає надмірне навантаження на деталі двигуна, які можуть зноситися.

Акумулятори: автомобілі, оснащені системою Start & Stop, потребують більш дорогих акумуляторів.

Генератор і стартер: це деталі, що зазнають найбільшого навантаження, тому може знадобитися передчасна заміна.
Комфорт: особливо на дизельних автомобілях зупинка та подальший запуск можуть викликати дискомфорт через вібрації, що відчуваються при повторному запуску двигуна. Це основна причина, через яку багато людей вирішують деактивувати систему.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Система старт/стоп не працює поки двигун не прогрівся до робочої температури

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Електромобілі з генератором стають дедалі популярнішими

Електромобілі з розширеним запасом ходу (EREV) поступово перестають бути нішевим рішенням і стають реальною альтернативою…

16.12.2025

Audi зніме з виробництва RS 3 та RS Q3 у 2026 році

Audi готується скоротити спортивну лінійку моделей і відмовитися від кількох культових авто. Під скорочення потраплять…

16.12.2025

Чи шкодить кондиціонер холодному двигуну: пояснення для водіїв

Кондиціонер сьогодні є майже в кожному новому автомобілі - його отримують навіть бюджетні моделі. Водночас…

16.12.2025

Експерт пояснив, чому автогаз у грудні став дорожчим

Причинами подорожчання автогазу у грудні стали затримки постачання пального та зниження температури, повідомив директор консалтингової…

16.12.2025

Чи повинен водій показувати аптечку поліції: пояснення законодавства

Водії часто плутаються щодо обов'язку показувати медичну аптечку поліцейському. Законодавство визначає, що аптечка є обов'язковим…

16.12.2025

Tesla готує заводське рішення для супутникового інтернету у своїх авто

Tesla планує інтегрувати супутниковий інтернет у свої автомобілі, заклавши цю можливість на рівні конструкції даху.…

16.12.2025