Статті

Названо переваги та недоліки системи «старт-стоп»

Чи дійсно “старт-стоп” є системою, корисною для зниження забруднення навколишнього середовища?

Давайте подивимося на переваги та недоліки цієї технології, яка з’явилася нещодавно, але сьогодні широко поширена в кожній категорії транспортних засобів.

Система «старт-стоп» встановлюється на автомобілі з метою вимикання двигуна під час зупинки, що сприяє зниженню витрати пального. Отже, забруднення довкілля зменшується.

Система Start & Stop з’явилася щонайменше 30 років тому, коли було створено перші прототипи. Згодом система вдосконалювалася, що дозволило оптимізувати її роботу.
Під час коротких зупинок, наприклад, на світлофорах, залізничних переїздах або в пробках двигун автоматично зупиняється і переходить в контрольований режим очікування без відключення деяких функцій автомобіля. Світло, двірники, кондиціонер, магнітола залишаються у робочому стані.

Порівняно з минулим сьогодні рестарт відбувається набагато швидше.

Коли система Start&Stop почала з’являтися на перших моделях автомобілів, вона часто коштувала непропорційно дорого. Але пізніше витрати на установку системи були знижені настільки, що навіть у ряді бюджетних автомобілів система Start & Stop входить до стандартної комплектації.

В умовах інтенсивного руху використання Start&Stop може призвести до зниження споживання палива приблизно на 5-10%. Використання найновіших і найсучасніших технологій, що використовуються в моделях автомобілів вищого класу, може допомогти покращити роботу системи Start & Stop, віщуючи уповільнення руху за допомогою спеціальних камер.

Переваги Start&Stop:

Деактивованість: на багатьох автомобілях натискання кнопки дозволяє деактивувати Start&Stop.
Екологічність: основна перевага системи полягає у зменшенні шкідливих викидів.
Зниження витрати палива: вимкнення двигуна під час тривалого простою в пробці дозволяє знизити витрати пального.

Недоліки Start&Stop:

Безперервні перезапуски: перезапуск двигуна є найбільш делікатним етапом автомобіля. Повторення цієї процедури знову і знову означає надмірне навантаження на деталі двигуна, які можуть зноситися.

Акумулятори: автомобілі, оснащені системою Start & Stop, потребують більш дорогих акумуляторів.

Генератор і стартер: це деталі, що зазнають найбільшого навантаження, тому може знадобитися передчасна заміна.
Комфорт: особливо на дизельних автомобілях зупинка та подальший запуск можуть викликати дискомфорт через вібрації, що відчуваються при повторному запуску двигуна. Це основна причина, через яку багато людей вирішують деактивувати систему.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Система старт/стоп не працює поки двигун не прогрівся до робочої температури

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Toyota представила оновлений bZ4X зі збільшеною автономністю

Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…

25.11.2025

У Європі знову зростає попит на дизельні авто

У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…

25.11.2025

Як правильно поводитися під час зупинки поліцією, щоб уникнути штрафу

Коли патруль зупиняє автомобіль, водій часто розгублюється, особливо якщо інспектор впевнений у своїй правоті й…

25.11.2025

Volvo представила EX30 Black Edition Europa з розширеним оснащенням (ФОТО)

Volvo розширила модельний ряд компактного електрокросоверу EX30, представивши для європейського ринку нову версію Black Edition…

25.11.2025

Mitsubishi готує новий Outlander: перші натяки на концепт Elevance

Нинішній Mitsubishi Outlander перебуває на ринку вже чотири роки. На початку цього року кросовер отримав…

25.11.2025

Чому миття самообслуговування може вбити кузов та електроніку автомобіля

Сьогодні автомийки самообслуговування дуже популярні: вони працюють цілодобово, дешевші за звичайні і дають водію відчуття…

25.11.2025