5 способів продовжити життя двигуна автомобіля за допомогою бензину

0
295

Відомо, що ресурс двигуна в одного власника може істотно відрізнятися як у більшу, так і в меншу сторону в порівнянні з таким же силовим агрегатом у іншого на аналогічній моделі. Зазвичай така різниця обумовлена ​​кількома основними причинами, про які знає далеко не кожен автомобіліст. Як правило, водії експлуатують свій автомобіль у зручній та звичній манері, мало замислюючись про те, що деякі поширені помилки та помилки можуть досить швидко перерости у необхідність капітального ремонту двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ).

Крім того, кожен водій має свій перевірений спосіб стежити за мотором автомобіля. Хтось відвідує сервісні центри, хтось радиться з гаражними фахівцями чи вивчає автомобільні форуми. У цій статті ми поговоримо про те, які фактори мають найбільший вплив на ресурс двигуна, а також що потрібно робити автолюбителям для того, щоб максимально продовжити його життя.

Підтримуйте якісне горіння

Для того щоб силовий агрегат працював якомога довше, необхідно своєчасно змінювати так звані «витратники», до яких відносяться фільтри палива, олії та повітря, свічкові дроти, свічки запалювання, гальмівні колодки та інше. Як відомо, повітря є складовим елементом паливно-повітряної суміші, що згоряє у циліндрах. Тому повітряний фільтр обов’язково має бути чистим, інакше кількість повітря в суміші може зменшитися, двигун працюватиме на збагаченій суміші, збільшиться витрата палива, у циліндрах утвориться нагар і з’являться дефекти.

Важливим елементом цієї системи є свічки запалювання. Їх слід регулярно перевіряти та вчасно міняти. При цьому особливу увагу потрібно приділяти питанню підбору свічок, оскільки помилки можуть призвести до порушення процесів іскроутворення та згоряння палива у циліндрах. Природно, що ресурс агрегату від їзди на невідповідних свічках може скоротитися. Нагар, утворюючись на стінках камери згоряння, перешкоджає повноцінному наповненню камери сумішшю, що призводить до втрати потужності і зростання витрати палива. Крім того, нагар заважає ефективно відводити тепло від гарячих частин, що призводить до перегріву, збільшення інтенсивності роботи помпи і навіть деформації частин головки блоку циліндрів (ГБЦ). Відкладення на впускних клапанах можуть заважати закриватися, що знижує ефективність роботи циліндра і може стати причиною прогорання клапана.

Користуйтеся знайомими заправками

Причина утворення нагару – використання палива. І не лише неякісного, а будь-кого. Це така сама аксіома, як те, що дихання веде до старіння. Проте появу нагару можна відстрочити. По-перше, не заливайте бензин, який довго зберігався у нещільно закритих каністрах. У цьому випадку якість бензину неминуче знижується, оскільки його хімічні компоненти з часом стають нестійкими. Так, смоли можуть утворювати з’єднання, які, осідаючи на частинах двигуна, прискорюють його зношування та забруднення. Також зі складу палива може йти легколетючий бромистий етил, що сприяє виведенню оксидів свинцю, і якщо його стає мало, то свинець активно створюватиме нагар.

Крім того, сьогодні можна зустріти величезну кількість заправних станцій, які використовують усілякі присадки та добавки, щоб підвищити октанове число бензину. Як показує практика, будь-яка добавка так чи інакше змінює властивості палива. Тому фахівці також рекомендують уникати непопулярних АЗС.

Крутіть двигун до відсічення

Намагайтеся хоча б іноді розкручувати двигун автомобіля до високих обертів. У цьому випадку він буде працювати в ідеальному температурному режимі, що забезпечує повне згоряння палива, тоді як сажа та інші продукти горіння відправляються у випускний колектор, а не осідають на внутрішніх поверхнях камер згоряння або поршнів. Не складно здогадатися, що оптимальним режимом роботи для мотора є його повне прогрівання та вихід на робочі температури. Тільки в такому режимі силову установку можна навантажувати, тому що після прогрівання в норму приходять зазори, моторне масло розріджується і т.п.

Звичайно, будь-який двигун не «любить» крайнощів, тобто надто високих чи низьких обертів. Якщо мотор постійно крутити до відсікання або ближче до червоної зони, тоді навантаження на всі його вузли будуть максимальними. Умовно кажучи, здоров’я агрегату це не додасть. При цьому на низьких оборотах тиск у системі мастила низький, часто в цьому випадку водій використовує агрегат у режимі їзди натяг. Так можна максимально швидко отримати проблеми із нагаром ГБЦ.

Мийте двигун бензином

Паливні форсунки при великій кількості рідких забруднень у бензині можуть поступово знижувати продуктивність і втрачати правильну форму смолоскипа. Рідкі забруднення утворюють нагар на впускних клапанах, який знижує пропускну здатність та погіршує рухливість клапанів. Забруднене паливо, що потрапило в циліндри, збільшує кількість нагару в камері згоряння, погіршує характеристики моторного масла. Випускні клапани і каталітичний нейтралізатор, що йде далі, також страждають від смол, які були в паливі. Все це призводить до більш раннього порога детонації, зниження потужності та економічних характеристик і в цілому зменшує ресурс мотора.

Як не дивно, будь-який двигун можна промити зсередини бензином. Деякі види палива включають спеціальні миючі присадки, які ефективно видаляють відкладення на впускних клапанах і паливних форсунках та створюють захисну плівку, що заважає появі нових відкладень усередині силового агрегату. При цьому по суті це звичайний бензин, який виробляється з дотриманням найжорсткіших вимог всесвітньої паливної хартії, і його можна заливати при кожному відвідуванні АЗС, оскільки миючі присадки не погіршують його показники та властивості.

Зазвичай виробники використовують функціональні присадки на основі антидетонаційних. Складним композиціям намагаються надати синергізму: це означає, що разом компоненти присадки дають більший ефект, ніж окремо. При цьому присадки повинні легко поєднуватися з бензинами, не випадати в осад і забезпечувати тривалий термін зберігання палива.

Їдьте протягом усього місяця

Найбільший ефект миючі присадки дають при розподіленому упорскуванні палива. Насамперед промиваються самі форсунки. Вони подають бензин на впускні клапани, змиваючи з них відкладення. До відкладень призводить як бензин із підвищеним вмістом смол, так і гази, що засмоктуються із системи вентиляції картера. Далі миючі присадки видаляють відкладення камери згоряння. У двигунів з безпосереднім упорскуванням палива миючі присадки допомагають підтримувати в чистоті форсунки та камери згоряння, але очистити впускні клапани вони не в змозі.

Однак годину на дорогу в офіс і годину назад кожен робочий день, а також поїздки за покупками у вихідні, дозволять «миючому паливу» видалити більшу частину відкладень на впускних клапанах. Тож на нього, якщо дозволяє гаманець, має сенс перейти. Ну а економним експерти радять заправляти машину миючим паливом хоча б епізодично, скажімо, кожну п’яту заправку. Любителям їздити на низькооктановому бензині також рекомендується хоча б раз на кілька заправок «балувати» машину паливом АІ-95 з миючими присадками. Застосування такого палива зберігає ресурс двигуна та збільшує міжремонтний пробіг за рахунок підтримки чистоти паливної системи бензинового двигуна та дозволяє уникнути дорогого ремонту з розбором та чищенням ГБЦ.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!