На манеру водіння автомобілем впливає повсякденна поведінка людини

0
197

Психологічне дослідження виявило зв’язок між манерою водіння машиною і повсякденною поведінкою. Цей взаємозв’язок заснована на генетичної мінливості метаболізму серотоніну, тобто ризиковану поведінку в житті і при керуванні автомобілем може мати загальну психологічну основу

Естонські учені з Тартуського університету порівняли психологічні, генетичні та біохімічні дані дослідження дорожнього поведінки водіїв із записами поліцейських протоколів і страхових полісів. Всього було вивчено 817 водіїв-добровольців, які заповнювали анкети і здали ряд аналізів, серед яких був і генетичний. Об’єднавши отримані результати з базами даних поліції і страхових компаній, вчені побачили тенденцію, яка виявляється при агресивному стилі водіння, пише news-medical .

Наприклад, 137 водіїв, які отримали попередження за перевищення швидкості, мали високі бали за шкалою фізичної і словесної агресії, а також вони більше вживали нездорової їжі і енергетичних напоїв. Ті, хто пив енергетичні напої хоча б раз на тиждень – у два рази частіше перевищували швидкість. При цьому вчені підкреслюють, що ні самі енергетичні напої стають причиною порушень правил дорожнього руху. Потреба в порушенні і відповідний психологічний настрой спонукають людину пити енергетики, їздити швидше і споживати більше енергії у вигляді нездорової їжі.

«Стиль водіння – відмінна платформа для вивчення поведінкової регуляції. Ми виявили, що існують зв’язку між ризикованою поведінкою на дорозі і способом життя », – каже дослідник Тиніс Токко.

Дослідники також вивчили генетичні особливості водіїв. Виявилося, що певні види гена, контролюючого доставку серотоніну (поліморфізм 5-HTTLPR), відповідають і за стиль водіння. Серотонін – це нейромедіатор, який регулює настрій у людини, а його знижений рівень пов’язують з депресією.

Тиніс Токко каже : « Це дослідження показує, що безрозсудні в дорожньому поведінці люди також схильні ризикувати і в інших сферах життя. А результати доводять, що така поведінка може мати біологічну природу ».

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!