Статті

Назвали топ-10 міфів про автомобільне масло

Share

Щодо вибору автомобільних масел існує багато протиріч. В оману вводять, по-перше, поява маси нових брендів. По-друге, переповнення ринку контрафактом, і абсурдне – не завжди дешевим. По-третє, дегенеративні поради механіків і відсутність в центрах кваліфікованого обслуговування. Тому представляємо вам топ-10 міфів про автомобільноме масло і факти, що дозволяють їх розвіяти.

Міф №1 – якість масла можна визначити за ціною. Не завжди дорого – значить добре.

Як говорилося раніше, спритні аферисти поставляють фальсифікат, навмисне завищуючи його вартість. Наймудрішою порадою тут буде використання автомануалів, де вказані індекси відповідних складів. Специфікації визначаються згідно з конструктивними особливостями і типом двигуна, за класами API, ACEA, ILSAC і ААЕ (грубо кажучи, регламентовані рецептури). Купуйте масла у офіційних дилерів. Можливо, ви переплатите, але зате буде кому потім пред’являти претензії, якщо вони виникнуть.

Міф №2 – присадки потрібно доливати, незалежно від типу і якості мастила.

Розглянемо основні поняття. Автомобільне масло – продукт, по суті, самодостатній. При цьому багатокомпонентний. У його складі міститься 80% базових масел декількох видів; приблизно 11% займає так званий «основний пакет», формує функціональні властивості товарного складу (антифрикційні, антиокислювальні, промивка і т. д.); модифікатор в’язкості, який називається полімером, загущувачем і т. п.; присадки – менше 1%. Останні призначені для роботи агрегатів в жорстких умовах. Вони відповідають в тому числі за низькотемпературні властивості масла (збереження вихідного стану речовини при мінусовій температурі). У якісному складі всі інгредієнти збалансовані.

У ньому немає суспензії, осаду, каламутності і подібних дефектів. Якщо ви додаєте присадки окремо, між ними може виникнути «конфлікт», в результаті чого утворюється розшарування. Важливо! Бренди присадок реалізують свою продукцію паралельно виробникам масел, а значить, між ними виникає конкуренція, закономірно. Тому перші, організовують виставки і презентації, експериментально доводячи користь розробок. Але всі тести на розрив масляної плівки і т.п. проводяться в «ідеальних» умовах при комфортних температурах.

Тому висновок про те, що основний склад використовується в якості носія, а присадки йдуть безпосередньо в пар і/або для покращення тертя повна нісенітниця! Внутрішня температура двигуна колосальна. Він функціонує при високих зсувних навантаженнях. І ось якщо в робочому режимі будь-яка присадка виявиться чужорідною, то фатальні проблеми (закупорка масляних каналів, як мінімум) будуть просто неминучі. Рекомендація – не будь фанатом одного бренду, якщо вас щось не влаштувало, краще змініть саме масло, ніж додаючи в нього незрозумілі сторонні речовини, за які також доводиться платити.

Міф №3 – масло необхідно зливати і міняти відразу після покупки автомобіля.

Якщо автомобіль обслуговувався на офіційному сервісі, то в цьому немає ніякої необхідності. Виробник заливає речовину для, так званої «обкатки». Коли закінчиться заявлений ним період, варто пройти ТО, при якому в офіційному дилерському центрі вам зроблять всі необхідні роботи. От і все. Історії відомі випадки, при яких гарантійні зобов’язання від виробника анулювалися через те, що поломки були викликані використанням невідповідного складу (з додаванням присадок).

Міф №4 – міняти масло необхідно набагато частіше, ніж рекомендовано.

По-перше, визначити якість масла органолептичними методами не вийде, навіть якщо ви змогли ретельно дослідити щуп. Однак по можливості оглядати його потрібно. Випобіток масла часто залежить не від термінів, а навантажень. Якщо ви виявили на кінці щупа згустки, помітили, що мастило радикально змінило колір – це перші сигнали до заміни. Не потрібно зливати масло завчасно, але і не перевищувати зазначені проміжки. А також по можливості контролювати його якість.

Міф №5 – прогрів автомобіля ніяк не впливає на мастило і не потрібен, за це відповідає антифриз.

Справа в тому, що після зупинки двигуна при тривалій зупинці все масло зливається в картер. Безумовно, на поверхнях тертя залишається плівка. Вона захищає деталі при швидкому старті, поки насос НЕ прокачав достатню кількість речовини. При цьому охолоджена речовина, особливо при мінусових температурах, набирає в’язкість. Насос повільніше прокачує мастило, а це не дуже добре. До того ж усім автолюбителям відомо – непрогрітий двигун працює нестійко, що в рази прискорює його зношення. Чекати поки агрегат прогріється до робочої температури, звичайно, не потрібно. Але прогрівати його все ж рекомендується.

Міф №6 – не існує літнього та зимового масла.

Все залежить від в’язкості складу. Показник маркується W-30, W-40 і т. п. Специфікація визначається регламентом SAE, де вказані зимові та літні в’язкості – від 0W і вище. Більшість сучасних легкових автомобілів, особливо іноземних брендів, використовують універсальні мастила. Нові двигуни експлуатуються на них весь рік і навіть більше. Після певного відрізка часу при виявленні швидкої витрати, підвищеного чаду, слід переходити на сезонні марки.

Міф №7 – погане масло призводить до закоксовування поршневих кілець.

Залягання в каналах нагару і коксу, що викликає склейку, обумовлено багатьма факторами. До таких відносяться: якість палива і об’єм його згоряння, ступінь зносу мотора і інші. Повертаючись до раніше сказаного, правильно підібране масло – ключ до вирішення більшості проблем.

Міф №8 – можна змішувати різні типи масел

По суті можна. Але за фактом категорично не можна. Пояснення цьому просте. Як вже говорилося в матеріалі, склад товарної продукції – це з’єднання базової групи масел декількох типів. Тому від їх комбінації, ймовірно, ніяких негативних реакцій бути не повинно, але краще цього не робити.

Міф №9 – промивка двигуна при зміні мастила обов’язково

Якщо ви впевнені в бренді, який раніше використовували і склад практично повністю себе виробив, то не потрібно. Справа в тому, що в процесі тривалої експлуатації використовується багато присадок. Незначна частка, що залишилися практично не здатна викликати «конфлікт інтересів».

Міф №10 – в’язкість масла не впливає на витрату

Якщо в агрегаті спостерігається підвищене споживання, то в цій ситуації експериментувати можна і навіть потрібно. Тільки робити це з великою обережністю. Тобто не стрибати через кілька одиниць відразу, а спробувати використовувати склад всього на групу вище/нижче.

Підводячи підсумки, варто зазначити, що вибір і застосування автомобільного масла вимагає осмислених дій. І головне правило! Не ризикуйте своїм ТЗ і бюджетом. Завжди звертайтеся до перевірених постачальників. Фахівці надійних дилерів дадуть грамотні рекомендації, не намагаючись всіма способами реалізувати товар.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Які авто купують українці: названо лідерів квітня

У квітні українці зареєстрували понад 5,7 тисячі нових легкових авто. У лідерах Toyota, Renault і Volkswagen.…

01.05.2024

Експерт розповів, коли ввімкнення круїз-контролю небезпечне для водія

Сучасні автомобілі оснащуються безліччю корисних опцій, що спрощують водіння і роблять його більш комфортним. Директор…

01.05.2024

Peugeot випускатиме спорткари завдяки новому підрозділу

Компанія Peugeot розкрила плани розширення свого модельного ряду за рахунок збільшення кількості високопродуктивних моделей, натякаючи…

01.05.2024

Mercedes-Benz презентував «оновлений» S-Class

Флагманський седан Mercedes-Benz S-Class пройшов плановий рестайлінг. Він отримав ряд сучасних функцій, а також два нові відтінки…

01.05.2024

Суперкросовер Ferrari Purosangue отримає 980-сильну версію

Восени 2022 року відбулася прем'єра першого в історії Ferrari кросовера — модель Purosangue стала одним…

01.05.2024

Відбувся офіційний дебют Skoda Octavia Sportline Business

Skoda продовжує радувати шанувальників новими версіями своїх автомобілів, і останній додаток до лінійки Octavia -…

01.05.2024